Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 300D + 386 mm field scope
Fra : Kurt Sorensen

Dato : 28-04-04 21:33

Min bror har købt et 386 mm field scope
http://www.acuter-optics.com/Fieldscope65A.html
, som har mulighed for sammenkobling med et SLR-kamera. Jeg har selv
et 300D, så altså en forstørrelse på 617 mm ( 386 x 1.6 ). Monteringen
sker med en T-ring og en speciel camera-adapter.

Er der nogen her i gruppen der har erfaring med sådan en kombination ?

Hvordan fungerer det egentlig med lysmåling/auto-focus/blænde i et
sådant tilfælde ?

Venlig hilsen

Kurt Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-04-04 23:06

Kurt Sorensen wrote:
> Hvordan fungerer det egentlig med lysmåling/auto-focus/blænde i et
> sådant tilfælde ?

mht. autofocus og blænde, fungerer det ikke.. du kan ikke snakke
EF'sk igennem en T-mount adapter.

Men lysmåling har vel ikke noget med objektivet at gøre direkte ?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-04-04 16:45

In article <3i4090tpo79n79ka9thivi10rngie63jmr@4ax.com>, Kurt Sorensen wrote:
> [...]
> sker med en T-ring og en speciel camera-adapter.
>
> Er der nogen her i gruppen der har erfaring med sådan en kombination ?

Jeg har med min stjernekikkert, som vist er 1200mm. Fik rimeligt billigt
en T2 -> Canon converter hjem fra England (under 200 kr mener jeg)

Kameraet viser 00 i blænde - fokus er manuelt. Lysmåling er korrekt.
Lysmåling virker også hvis du smider objetivet væk, og bruger et stykke
staniol med hul i.

> Hvordan fungerer det egentlig med lysmåling/auto-focus/blænde i et
> sådant tilfælde ?

Se ovenfor.