Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Et nybegynder spørgsmål mere - Camelion ba~
Fra : Thomas

Dato : 28-04-04 15:32

Hej NG

Jeg har pløjet tidligere indlæg fra gruppen igennem om Camelion batterier
fra Harald Nyborg, og de fleste har rost dem...... 4 stk 2000 mAh 79,95-

Dem har jeg tænkt mig at købe som ekstra sæt, men jeg har lige et teknisk
spørgsmål. På Harald Nyborgs hjemmeside står der:

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=2309&n=60105

"2000 mAh Nickel Metal Hydrid Batteri, ladestrøm max 200 mA, ladetid 14 - 16
timer."

Hvad sker der når jeg smider dem i min GP lader der lader 512 mAh /4stk?
Hvis de data passer er de batterier jo ikke særlige billige alligevel?

Hvordan lader I andre der bruger Camelion batterierne jeres op?`

Mvh

Thomas
Canon A 70

Fra : Claus Smith

Dato : 28-04-04 15:36

Jeg har aldrig oplevet problemer med dem og jeg lader dem op i løbet af et
par timer to ad gangen.

Claus Smith

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-04 16:06

Uheldigvis faldt Thomas over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> alligevel?
> Hvordan lader I andre der bruger Camelion batterierne jeres op?`

Din lader yder 512 mA fordelt på fire batterier, det er 128 mA pr
batteri. Det er fint nok, det tager bare noget længere tid at lade op.

Din lader burde terotisk kunne lade et 2000 mA batteri op på 15.62
timer og det er jo fint, da max ladetid er 16 timer. Jeg vil tro, at
det har noget med temperaturen at gøre, at der ikke må lades længere
end 16 timer.

Jeg har masser af de samme batterier fra Harald, og jeg bruger
forskellige ladere, bl.a. også nogle lynladere.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 28-04-04 16:33

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

Hej

> Din lader yder 512 mA fordelt på fire batterier, det er 128 mA pr
> batteri. Det er fint nok, det tager bare noget længere tid at lade op.

Jeg skrev det måske forkert..... Den har en ladekapacitet på 2050mAh, og det
er så ca. 500 mAh pr. batteri, når der er 4 batterier i.

> Jeg har masser af de samme batterier fra Harald, og jeg bruger
> forskellige ladere, bl.a. også nogle lynladere.

Nu prøver jeg og ser hvad der sker..... Det kan jo ikke gå værre end galt

Mvh

Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-04 17:22

> [...]

2050mAh,
> og det er så ca. 500 mAh pr. batteri, når der er 4 batterier i.

Du skal bare vide, at det nedsætter levetiden dramatisk, når du
lynlader så kraftigt.

Uanset hvilke batterier, du køber, så vil den maksimale anbefalede
ladestrøm være 10 procent af kapaciteten. Der holder cellerne længst.

Claus

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 28-04-04 21:28

Thomas wrote:
> [...]
> Hvis de data passer er de batterier jo ikke særlige billige alligevel?
>
> Hvordan lader I andre der bruger Camelion batterierne jeres op?`

Jeg har tidligere opladet mine Camelion NiMH batterier med en CAMELION
STIKLADER MW8168GS, som jeg dog ikke var helt tilfreds med, da den ikke
kunne holde ordentlig fast på batterierne og dermed nogle gange ikke fik
opladet batterierne pga. dårlig forbindelse.

Nu lader jeg mine Camelion 2000 mAh batterier med en CAMELION BC0658UF
HURTIGLADER:

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=9614&n=60105
http://www.camelion.com/consumer/chargers/html/bc-0658.htm

Den oplader i følge databladet batterierne på 2,5 time. Det er en del
hurtigere/kraftigere end de 14-16 timer/200 mA Harald Nyborg opgiver som
standard for deres 2000 mAh batterier.

Jeg antager at Camelion batterierne kan holde til lynladning når
Camelions lynlader sælges i en version bundlet med Camelion batterier.

Jeg har haft laderen så kort tid at jeg endnu ikke har erfaring med
holdbarheden af batterierne.

/Thorkild

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 28-04-04 21:41

Thomas wrote:

> [...]
>
> "2000 mAh Nickel Metal Hydrid Batteri, ladestrøm max 200 mA, ladetid 14 - 16

På batterierne står der bl.a.:

Camelion
Ni-MH
AA 1,2V
2000mAh
Standard charge: 15 Hrs at 200mA
Quick Charge: 3 Hrs at 750mA

/Thorkild

Fra : Thomas

Dato : 28-04-04 21:59

"Thorkild M. Bertelsen" <nospam@invalid> wrote in message

> Camelion
> Ni-MH
> AA 1,2V
> 2000mAh
> Standard charge: 15 Hrs at 200mA
> Quick Charge: 3 Hrs at 750mA
>

> /Thorkild

Hej

Jep købte nogle her til aften, og det står ganske rigtigt på selve
batterierne. Men det står der ikke på pappet på pakken. Der står kun 200
mAh..... Det er lidt vildledende, ihvertilfælde for mig

Jeg tjekkede lige mine GP batterier der fulgte med GP ladere. Der står også
kun 200 mAh på. Men ligesom du skriver med Camelions lynlader, regner jeg
også med at de GP kan tåle det. Men om vi dermed kan sætte et lighedstegn
ved at alle tilsvarende batterier kan tåle det, ved jeg så ikke?

Mvh

Thomas