Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nybegyndervalg
Fra : Andreas \(2200\)

Dato : 28-04-04 11:32

Hej gruppe

Jeg står over for købet af mit første digitalkamera.

Jeg har forsøgt at "skyde" mig ind på hvad det skal være. Min konklusion må
være, at 3.2 Mpixel er minimum. Jeg vil gerne have et kamera, der samtidig
kan optage video i en rimelig kvalitet og længde. Kameraet må heller ikke
koste en bondegård.

Jeg har kikket på mange modeller, men to hænger ved: Sony p72 og p92

Hvilket et bør jeg vælge - begge får jo gode anmeldelser, men p92'eren en
nyere model - gør det nogen forskel, udover forskellen i Mpixel?

Eller bør jeg vælge noget helt andet?

Mvh.
Andreas (2200)

Fra : JK

Dato : 28-04-04 14:41

On Wed, 28 Apr 2004 12:32:28 +0200, "Andreas \(2200\)"
<andreasgeitnerFJERNES@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilket et bør jeg vælge - begge får jo gode anmeldelser, men p92'eren en
>nyere model - gør det nogen forskel, udover forskellen i Mpixel?

Pixel-antal-forskellen er ret stor, så for den beskedne merpris, ville
jeg da vælge p92.

>Eller bør jeg vælge noget helt andet?

Jeg har sony dsc-v1. Et andet 5 Mpix kamera. Det har usb 2.0, og 4x
zoom.

M.h.t. video: jeg har ikke brugt det. Men med en god opløsning skal
der store hukommelses-moduler til. 1 Gbyte stick kan optage i 45
minutter. 256 Mb i 11 minutter.
Det er meget dyrt at købe 1 Gb memory stick pro.

Ellers er dsc-v1 et meget hurtigt kamera. Hurtigt på udløseren,
hvilket er rart. Det er fælles for alle sony kameraer, mener jeg.

Der er kommet nye og bedre memory pro, ultra ll moduler fra sandisk:

Jeg kan anbefale at købe 1 eller 2 stk. 256 Mb moduler af denne type.
Specielt hvis du skal rejse, 2 stk. Et ekstra batteri kan også være en
god ting, hvis det er opladt.

mvh

John

Fra : Andreas \(2200\)

Dato : 28-04-04 14:52

Tak for dit udførlige svar!

> Jeg har sony dsc-v1. Et andet 5 Mpix kamera. Det har usb 2.0, og 4x
> zoom.

Hvad med det nye P93 (set på pixmania.com) - er det noget du har erfaring
med, eller kender du nogen der har?

Mvh.
Andreas (2200)

Fra : JK

Dato : 28-04-04 15:21

On Wed, 28 Apr 2004 15:51:34 +0200, "Andreas \(2200\)"
<andreasgeitnerFJERNES@mail.dk> wrote:

>Tak for dit udførlige svar!

>Hvad med det nye P93 (set på pixmania.com) - er det noget du har erfaring
>med, eller kender du nogen der har?

Det er udmærket ide ikke at købe det sidste nye. Det trykker prisen
ganske gevaldigt.

mvh

John

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-04 16:14

"Andreas (2200)"
> [...]
>
> Hvilket et bør jeg vælge - begge får jo gode anmeldelser, men p92'eren en
> nyere model - gør det nogen forskel, udover forskellen i Mpixel?

Det er et explosivt spørgsmål, hehe. Men et kamera skiller sig
ud fra mængden, ved i anmeldelser at blive beskrevet som
"sjovt at bruge" samtid med det har imponerende specs og
ikke koster en bondegård, Panasonic FZ10.. Jeg laver meget
fugle billeder, med store kanoner, men har set imponerende
resultater taget med dette kamera, postet på photosig.
Et andet kamera der skiller sig ud i en anden retning er
Ricoh Capilio 40 tror jeg den hedder, ikke på markedet
endnu, men et kamera der siges at kunne matche et dslr
i hastighed og en masse andre features som er imponerende.

Men bemærk lige at de mærker ikke er de mest anmeldte
og heller ikke ret omtalte her i ng, og det er ærgeligt for det
er her de rigtige nyheder kommer fra og det tager tid lidt tid
inden de "5 store", Canon, Nikon, Sony, Minolta og Olympus,
får kopieret de gode ideer. -max-