Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon Coolpic 2200 contra 3200
Fra : Peter

Dato : 28-04-04 02:25

Hej

Er blevet lidt forelsket i et Nikon Coolpix 2200, efter at jeg læse
anmeldelsen i det sidst nye nr. af magasinet Digital Foto.
Da der, på nettet, kun er ca. kr. 300 i prisforskel på de to, hælder jeg
naturligvis mest til model 3200. som er på 3.2Mb.
Prisen ligger med ca. kr.1900, i den lave ende, men for mig er det rigtig
mange penge, så før jeg kaster mig ud i at bruge mine sammenskrabede midler,
vil jeg gerne have lidt respons på hvor godt/dårligt et kamera det er, når
det kommer til stykket.

Peter B

Fra : Peter C.

Dato : 28-04-04 07:37

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
midler,
> vil jeg gerne have lidt respons på hvor godt/dårligt et kamera det er,

Jeg har ingen forudsætninger for at sammenligne det med en hel masse andre,
men jeg synes godtnok det er en lækker lille sag.
Jeg har selv et CP5400, som jeg er godt tilfreds med (bortset fra den
manglende AF-assist lampe), så det var naturligt at kigge på Nikon da jeg
skulle finde et kamera til mine forældre.

Det blev et CP3200 fordi:
Det er lille, let, nemt overskueligt, ikke for kompliceret i menuer og
betjening, har en klar og tydelig farveskærm og virker generelt solidt, og i
god kvalitet
.....OG det har den AF-assist der mangler på de tidligere CP-modeller

Ulemper:
Meget lille gnidret USB-tilslutning er egentlig det eneste jeg kan komme på
som irriterer mig.
(..ok det bruger heller ikke samme hukommelseskorttype som mit CP5400, men
det kan man jo dårligt kalde en "generel fejl")

Det var lidt betragtninger fra en absolut IKKE fotokyndig....jeg tager bare
lidt billeder engang imellem

MVH Peter C:\

Fra : Lyrik

Dato : 28-04-04 13:05

> [...]
> naturligvis mest til model 3200. som er på 3.2Mb.
> Prisen ligger med ca. kr.1900, i den lave ende, men for mig er det rigtig
+++++++++++++++++++++++++++++++
Sorgenfri Foto :
http://www.sorgenfrifoto.dk/
Sælger lige nu Canon IXUS II for 1995,- men de har kun et par stykker
tilbage.
Af fordele kan nævnes:
16 Megabyte SD-kort.inkluderet.
Metalhus.
Film med lyd.
ISO 50-400
Indstillelig hvidbalance.
3,2 Megapixels
Lydtemaer som kan uploades til kamera.
Hjemmelavede lydtemaer. Kan for eksempel råbe "Sig chease" før selvudløseren
tager billedet.
Størrelse til en skjortelomme.
Fokus fra 10 cm til uendelig.

Hilsen
Jens

Fra : Peter

Dato : 28-04-04 20:58

> [...]
> 3,2 Megapixels
> Lydtemaer som kan uploades til kamera.
> Hjemmelavede lydtemaer. Kan for eksempel råbe "Sig chease" før

Altså Jens, det kan du ikke være bekendt. Som om jeg ikke havde problemer
nok med, at mellem at vælge mellem Coolpix 2200 og 3200. Nu skal jeg altså
også til at tage en Canon IXUS II, med i mine overvejelser..o)
Så er spørgsmålet nu hvilket mærke der er bedst?

Peter B

Fra : Unifire

Dato : 28-04-04 15:59

Hejsa

Jeg så en test af begge modellerne på www.akamera.dk , og umiddelbart ville
jeg nok vælge 3200, da du får en lidt højere opløsning og det er vist nok en
anelse hurtigere en coolpix 2200.

Men på den anden side ser 2200 også ud til at være et ok kamera. Du skal dog
huske at uanset hvilken model du evt. vælger så kommer der også en udgift
til hukommelseskort oveni.

Mvh.
Michael