Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hitachi 4gb
Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-04-04 18:41

Hejsa,

Jeg har som så mange andre købt en Creative Muvo2 4gb.
Jeg tog kortet ud og ind i mit Nikon D100 og formaterede det.

Men det blev kun til 2gb.

Jeg invisterede så i en kortlæser til microdrive. Nu kan jeg se i 'Computer
Management' at det er et 4gb kort med en 2gb partition.

Jeg har ikke mulighed for at slette partionen lige umiddelbart.

Er der nogen som har et godt råd til hvordan jeg kan fixe det??

Mvh
Thomas Petersen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-04-04 18:53

On Mon, 26 Apr 2004 19:41:05 +0200, "Thomas Petersen"
<acoon@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke mulighed for at slette partionen lige umiddelbart.
>
>Er der nogen som har et godt råd til hvordan jeg kan fixe det??

Jeg kender ikke D100. Men jeg kunne forestille mig at såfremt en
formattering i kameraet resulterede i en 2 GB partition så skyldes det
at kameraet ikke understøtter højere, det vil sige du vil ikke få
noget ud af at slette partitionen og lave en ny på 4 GB da kameraet så
ikke vil kunne anvende det.

MVH Tommy

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-04-04 19:10

> [...]
> at kameraet ikke understøtter højere, det vil sige du vil ikke få
> noget ud af at slette partitionen og lave en ny på 4 GB da kameraet så

well.. Det har jeg også overvejet, men jeg har læst om nogle som har brugt
det i deres D100.
Men de formaterede det første gang i en kortlæser.

Men uanset hvad kune jeg godt tænke mig at få det formateret i windows til 4
gb..

-Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-04-04 19:26

On Mon, 26 Apr 2004 20:09:44 +0200, "Thomas Petersen"
<acoon@hotmail.com> wrote:

>Men uanset hvad kune jeg godt tænke mig at få det formateret i windows til 4
>gb..

Har du windows 2000 eller xp?

MVH Tommy

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-04-04 20:03

> Har du windows 2000 eller xp?

Jeg har XP

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-04-04 20:08

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Har du windows 2000 eller xp?

Se evt min dialog boks her..
http://gallery3.acoon.dk/Diverse/computer%20management.jpg?width=1024

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-04-04 20:32

On Mon, 26 Apr 2004 21:08:24 +0200, "Thomas Petersen"
<acoon@hotmail.com> wrote:

>http://gallery3.acoon.dk/Diverse/computer%20management.jpg?width=1024

Hmm det undrer mig at delete option ikke er tilgængelig.

Har du en gammel windows 98 boot diskette? Det kan være du må ty til
gode gamle fdisk for at slette partitionen - men hvis du ikke kender
fdisk så pas på!

MVH Tommy

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-04-04 20:50

> [...]
>
> Har du en gammel windows 98 boot diskette? Det kan være du må ty til
> gode gamle fdisk for at slette partitionen - men hvis du ikke kender

Jeg har desværre ikke en win98 boot disk. Men det hjælper mig vel heller
ikke så meget. Jeg skal vel have hele 98 installeret for at få drivere til
at virke..
hmm.. Eller skulel jeg prøve at se om jeg kunne få den til at virke på linux
kassen..

-Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-04-04 21:11

On Mon, 26 Apr 2004 21:49:35 +0200, "Thomas Petersen"
<acoon@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at virke..
>hmm.. Eller skulel jeg prøve at se om jeg kunne få den til at virke på linux

Hmm ved nærmere eftertanke var det egentlig ikke så godt et tip at
bruge win98 startdiskette da du jo ganske rigtigt skal bruge en driver
for at kort læseren genkendes. Beklager.

MVH Tommy

Fra : Alex W

Dato : 27-04-04 07:37

> Hmm ved nærmere eftertanke var det egentlig ikke så godt et tip at
> bruge win98 startdiskette da du jo ganske rigtigt skal bruge en driver
> for at kort læseren genkendes. Beklager.

Hæld microdrivet i MuVo'en igen og formattaer det der ... Sæt så microdrivet
i kortlæseren og formatter kortet i den med XP .. så har du 3.85 Gb

/Alex W

Fra : TommyBoy

Dato : 27-04-04 07:18

en forklaring havde været at kameraet kun kan læse FAT16 (som mit Pentax
330GS), og FAT16 kun understøtter op til 2 GB... Men det ser ud til at de 2
GB du har fået er med FAT32.

Ellers mener jeg at kameraet aktivt skal understøtte microdrive's i den
størrelse før det virker. Prøv at foretag en firmware opgradering af dit
kamera!

MVH Tommy

Fra : Klaus Madsen

Dato : 27-04-04 17:26

"TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Ellers mener jeg at kameraet aktivt skal understøtte microdrive's i den
> størrelse før det virker. Prøv at foretag en firmware opgradering af dit

Jeg bruger selv et 4Gb kort i mit D100 og det fungerer udmærket, men du skal
have firmware version 2.0 i dit kamera, har du det?

Mvh. Klaus