Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Portræt baggrund
Fra : Carsten Machholdt

Dato : 23-04-04 15:41

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med en portræt baggrund i højopløsning som
fil. Jeg mangler sådan en baggrund til nogle billeder hvor jeg har frit
skrabet personerne. Jeg vil så lægge en ny baggrund i.

Håber der en nogen der kan hjælpe med sådan nogle baggrund. Filerne kan
sendes på mail i fuld opløsning.

Send gerne filerne til csm@dr.dk

Hvis ingen har dem liggende ved nogen måske hvor jeg kan downloade dem.

Med venlig hilsen
Carsten Machholdt

Fra : Alex W

Dato : 23-04-04 15:54

> Håber der en nogen der kan hjælpe med sådan nogle baggrund. Filerne kan
> sendes på mail i fuld opløsning.
>
> Send gerne filerne til csm@dr.dk
>
> Hvis ingen har dem liggende ved nogen måske hvor jeg kan downloade dem.

Øh ... du kan selv lave baggrund emed PhotoShop og lignende programmer ...
Du kan vælge en baggrund der toner fra lys til mørkere farver. Det, der er
sværrest er at få et naturligt forløb fra personen til baggrunden, uden
pixel der hakker og lignende.

/Alex W

Fra : Carsten Machholdt

Dato : 23-04-04 16:51

Jeg har lavet og prøvet de tonet baggrund men synes ikke de bliver som de
baggrund man ser hos portrætfotogarfer.

Med venlig hilsen
Carsten Machholdt

Fra : Alex W

Dato : 23-04-04 21:18

> Jeg har lavet og prøvet de tonet baggrund men synes ikke de bliver som de
> baggrund man ser hos portrætfotogarfer.

Det er klart, baggrunden bliver som regel lyssat med et effektlys mv.
Du kan godt efterligne en sådan baggrund ved at sætte lys på baggrunden i
photoShop (Flood)
Det kan blive helt godt. Men det er IKKE den ægte varer

De baggrunde vi bruger er enten pap på ruller eller stof, eventuelt med et
farveforløb.
Baggrundsruller kan købes fra små 500,- og kan fåes i mange forskellige
farver.

/Alex W

Fra : Carsten Machholdt

Dato : 24-04-04 16:18

Hej Alex

Kan du fortæller mig hvor jeg kan købe de ruller du taler om. Evt. en
adresse på nettet hvor man kan se dem.

Men er der ingen der kan tage et billed med deres digital kamera af en af
disse baggrund og sende til mig.

Fra : Alex W

Dato : 25-04-04 17:31

> Kan du fortæller mig hvor jeg kan købe de ruller du taler om. Evt. en
> adresse på nettet hvor man kan se dem.
>
> Men er der ingen der kan tage et billed med deres digital kamera af en af
> disse baggrund og sende til mig.

Prøv at kig på www.obt.dk
www.hohter.dk
www.goecker.dk