Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto printer Vs. print behov
Fra : J.K.Arning

Dato : 23-04-04 14:07

Jeg har fornyligt fået et Canon G5 og det tager fine billeder i mine øjne
nu ser jeg selv mine billeder på PC`en men kan godt se at det ville være
smart at kunne printe et eksemplar indimellem og til det formål vil jeg så
have
en fotoprinter. Da det er småt med pladsen hjemme hos os og vi allerede
har en printer ( A4 som ikke udskriver i tilstrækkelig kvalitet til
billeder) ville
jeg have en decideret fotoprinter da de jo ikke fylder det vilde ..

Men nu skal det hele jo hænge sammen pris / kvalitet / forbrug og jeg kommer
ikke til at udskrive billeder i stort antal men det kan nok godt løbe op i
20 stk.
af gangen når noget familie skal have billeder fra ferien eller lignende så
hvad
bør jeg købe ?

Jeg har også overvejet en online service men det ville være til at
foretrække at
kunne udskrive når behovet var der fremfor at skulle vente på posten.

Aktuelt ser jeg lige på denne her:

Kender i den ?

Hvad er forøvrigt ca. prisen på sådan et billedprint incl. blæk og papir ?

Regards

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-04-04 15:10

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder) ville
> jeg have en decideret fotoprinter da de jo ikke fylder det vilde ..

Har du overvejet Canon's CP-200/300 eller deres kommende CP-220/330 ?
(3x0 modellen kan køre på opladelige batt som medfølger, og har lidt ekstra
udstyr)

Dette er deciderede fotoprintere (såkaldte farvesublimerings printere), som
også lægger en beskyttende film over billedet.
Pris:
CP-200 Kr. 1430,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69543
CP-300 Kr. 1949,- http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50868

Du skal regne med en ark pris på ca. 4-5 kr - altså næsten samme pris som
for en alm. printer.
Et kit til 10*15 (KP-36IP) med papir/blæk koster ca. kr. 120,- for 36 ark.
(Kr. 3,33 / ark)

Printeren koster lidt mere end den du havde i tankerne. Til gengæld fylder
den meget mindre end alm. printere, og kan tages med eller stilles væk - alt
efter behov.
Og ikke mindst - du slipper for bøvl med papiret.

Det ville nok være fornuftigt at læse lidt om den på Canon's hjemmeside.

MVH Anders (8900)

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-04-04 15:24

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:

> Har du overvejet Canon's CP-200/300 eller deres kommende CP-220/330 ?
> (3x0 modellen kan køre på opladelige batt som medfølger, og har lidt
> ekstra udstyr)

Det ser godt nok interessant ud .. jeg ser nærmere på det når jeg når hjem.

Hvis andre skulle have info om hvor den samt papir/blæk til den kan købes
til den bedste pris er jeg meget interesseret .. gerne online.

Regards

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-04-04 22:44

On Fri, 23 Apr 2004 16:09:35 +0200, "Anders Larsson \(fjern ikke noget
fra email adr.\)" <nospamfilter001@BotNak.dk> wrote:

> [...]
>Og ikke mindst - du slipper for bøvl med papiret.
>
>Det ville nok være fornuftigt at læse lidt om den på Canon's hjemmeside.

Platan foto på Frederiksberg har Hiti-fotoprinteren (samme system som
Canon-printeren) nedsat til 500 kr. Den har tidligere kostet over
2000,-. Udskrifterne er dog noget dyre - næsten 5 kr. pr. stk.,
medmindre man køber papiret i Amerika. Så skulle prisen kunne komme
ned i nærheden af 2,5 kr.

Jens

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 23-04-04 15:35

On Fri, 23 Apr 2004 15:07:03 +0200, "J.K.Arning"
<spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
>foretrække at
>kunne udskrive når behovet var der fremfor at skulle vente på posten.

De billigste online-laboratorier tager et startgebyr på 10-20 kroner
uanset antal bestilte billeder - så når du kun skal have printet små
serier eller enkelte billeder kan der sagtens være fornuftg økonomi i
en fotoprinter. Men ved 20 billeder vil et online-laboratorium være
meget billigere.

Alene blækket til et foto på 10x15 cm koster knap 2 kroner med den
fotoprinter, du har kig på. Og så kommer papiret (og printeren) oveni.

Jeg kan ikke se problemet med at vente på posten - du kan jo se
billederne på pc-, søger- eller tv-skærm uden at printe dem.

Den fotoprinter

KS

Fra : Richard

Dato : 23-04-04 18:23

J.K.Arning wrote:

> [...]
> 20 stk.
> af gangen når noget familie skal have billeder fra ferien eller lignende så

Jeg vil ikke gå ind i diskussionen, om det kan betale sig at printe
selv, heller ikke blande mig i hvilket mærke du foretrækker. Men når du
nu *har* bestemt dig for at anskaffe en fotoprinter, skal du huske, at
på langt sigt er anskaffelsesprisen ~ligegyldig, det er
forbrugsmaterialerne, der koster.

Ved køb af printer kan man roligt købe en til den dobbelte pris af, hvad
man umiddelbart har forestillet sig. Og i dit tilfælde vil jeg anbefale,
at du i stedet kigger på fotoprintere i 3.000 krs klassen. Så er
risikoen ikke så stor for, at du bliver utilfreds med resultatet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK