Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Please hjælp
Fra : Yildizhan

Dato : 23-04-04 00:29

Lige nu har jeg et digitalt lomme kamera..Olympus Mju 410 på 4 megapixels.
Jeg har fået et tilbud på mit gamle Nikon F90X udstyr på 4000,- som jeg
sikkert sælger imorgen.

Jeg har tænkt mig at købe et Canon G5 på 5 megapixel.
Grunden til det er at jeg savner en del funktioner på Olympus som canon har.
Men ville jeg overhovedet kunne opnå pænere billeder fra et 4 megapixel
kamera til 5 megapixel ??

Jeg mener at jeg havde set billeder i 30X45 fra canon som var virkelig
skarpe.

Mine billeder fra Olympus måler max : 2272 X 1704 dette er i aller højeste
opløsning.
Canon G5 måler : 2592 X 1944 dette er i aller højeste opløsning.

Alle mine billeder bliver printet på et minilab (Noritsu 2711).

Er der nogen derude som har evt sin egen website hvor jeg kan se billeder
fra et canon G5 ?? Der findes en hel masse på nettet men man aner ikke hvor
meget de har leget med det inden.

Men hvad er ellers jeres erfaringer med G5 ??
Ville det være pengene værd at hoppe fra Olympus til Canon G5 ??

Jeg kan få Canon G5 for 4300-4600,-

På forhånd tak

Fra : Yildizhan

Dato : 23-04-04 00:48

Da jeg tager mange billeder af mine børn ville jeg også høre om Canon G5 er
god til at ramme hudtonerne rigtigt.
Det er jo ikke mange digital kamera der kan det .

Fra : Lars [8210]

Dato : 23-04-04 08:15

Yildizhan wrote:
> [...]
>
> Men hvad er ellers jeres erfaringer med G5 ??
> Ville det være pengene værd at hoppe fra Olympus til Canon G5 ??

Hej Yildizhan

Prøv her:

http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß
Lars

Besøg min Foto-links / Visit my Photo-links /
Besuchen Sie meine Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-04-04 09:19

Yildizhan skrev:

> [...]
> Men ville jeg overhovedet kunne opnå pænere billeder fra et 4 megapixel

Mit umiddelbare bud er at det ikke er for den ekstra megapixels skyld at
du skal købe G5 (men jeg er heller ikke vant til at argumentere med
30x45cm fremkaldelser fra digital .
Det er _muligvis_ et bedre kamera hvad teknikken angår (jeg kender ikke
Mju 410 og G5 godt nok til at sige det med sikkerhed).

Prøv at se på de store reviews (www.dpreview.com,
<http://www.dcviews.com/page.htm?_Canon/g5m.htm>,
<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/g5.html>,
<www.imaging-resource.com> og evt.
<http://www.photographyreview.com/4%20to%205%20Megapixel/Canon/PRD_171403_4337crx.aspx>)
og på sample photos (fx
<http://www.pbase.com/cameras/canon/powershot_g5>, og vurdér så ud fra
det, om du mener du får det ekstra du mangler.

Hvad lab angår så er jeg overbevist om at www.billedbutikken.dk kan lave
en skarp 30x45cm ud fra et 4 megapixel forlæg - prøv det eventuelt .

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-04-04 13:29

5 megapix giver marginalt større opløsning end 4. Til gengæld er deer mere
digital støj på, så fordelen forsvinder som dug for solen. Hvis du skal
vælge G5, skal det være pga bedre optik, vipbar lcd-skærm, mere lysstærk
optik og sådan noget.. ikke fordi der er 5 megapix. Læg mærke til at G3, som
er et G5 bare med 4,egapix tager bedre billeder end G5 ifølge anmeldelser.
mvh Michael