Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lagringsmedie
Fra : Lene og Niels Anders~

Dato : 22-04-04 20:36

Jeg står og skal bruge et lagringsmedie til mine compactflash kort.
Har kigget lidt på Vosonic x-drive-2 samt Jobos Giga2.
Er der nogen der har erfaring med ovennævnt, eller er der andre muligheder i
prisklassen, skal også kunne bruges med 110 volt. evt. bil-lader da den skal
med til USA og Canada.
Jobo har jeg fundet til 232 euro hos teknikdirekt
Vosonic'n har jeg endnu ikke fundet en rimelig pris på. De steder på nettet
der handler med den, tager ikke imod betaling via kort og så kan de for min
skyld beholde deres varer.

Niels

Fra : HKJ

Dato : 22-04-04 20:48

"Lene og Niels Andersen" <alwaysin@heaven.dk> wrote in message
> Har kigget lidt på Vosonic x-drive-2 samt Jobos Giga2.
> Er der nogen der har erfaring med ovennævnt, eller er der andre muligheder
> prisklassen,

Jeg har brugt x-drive 2 i et års tid og er egentlig rimelig tilfreds med
det, men savner en skærm.

> skal også kunne bruges med 110 volt. evt. bil-lader da den skal
> med til USA og Canada.

x-drive skal have 12 volt, den lader jeg fik med går fra 100-240 VAC.

> Vosonic'n har jeg endnu ikke fundet en rimelig pris på.

Søg efter vp2060 (evt. "vp-2060"), så får du alle dem der skriver om drevet
og ikke meget andet.

Lad være med at sætte mere en 30GB i den, det giver problemer med windows.
X-drive skal have FAT32, og win2000 tillader ikke mere end 30GB i en FAT32.

Fra : Kenneth K.

Dato : 22-04-04 23:58

On Thu, 22 Apr 2004 21:48:20 +0200, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> Lad være med at sætte mere en 30GB i den, det giver problemer med
> windows.
> X-drive skal have FAT32, og win2000 tillader ikke mere end 30GB i en
> FAT32.

Jeg har en 40GB i min, det fungere uden problemer.

Mvh,
Kenneth

Fra : HKJ

Dato : 23-04-04 05:52

"Kenneth K." <fake@it.com> wrote in message
newsr6vrexrn647std@news2.tele.dk...

> Jeg har en 40GB i min, det fungere uden problemer.

Hvilken windows bruger du?

Jeg har i anden sammenhæng prøvet at formaterer en 40GB disk til FAT32 under
Win2000. Når jeg gjorde det, kunne jeg ikke få adgang til den, men ved at
begrænse partionen til 30GB kunne jeg (eller ved at bruge NTFS).

Fra : Kenneth K.

Dato : 23-04-04 09:13

On Fri, 23 Apr 2004 06:52:05 +0200, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> [...]
> Win2000. Når jeg gjorde det, kunne jeg ikke få adgang til den, men ved at
> begrænse partionen til 30GB kunne jeg (eller ved at bruge NTFS).

Jeg kører også win2000. Disken smed jeg i en bærbar og formaterede den til
fat32 under dos.

vh,
Kenneth

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-04-04 09:28

"Kenneth K." <fake@it.com> wrote in message
newsr6wg3skp647std@news2.tele.dk...

> Jeg kører også win2000. Disken smed jeg i en bærbar og formaterede den til
> fat32 under dos.

W2K kan godt læse en stor FAT32-disk, men ikke selv formattere den. Ifølge
MS er det "by design", forstå det, hvem der kan?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så kun lidt snapshots)

Fra : HKJ

Dato : 23-04-04 09:35

"Kenneth K." <fake@it.com> wrote in message
newsr6wg3skp647std@news2.tele.dk...

> Jeg kører også win2000. Disken smed jeg i en bærbar og formaterede den til
> fat32 under dos.

Der er åbenbart forskel på om den formateres i windows eller dos, her er et
citat fra Microsoft:

In Windows XP, you can format a FAT32 volume up to 32 GB only.

Dvs. det kræver en Win98 eller DOS maskine til at formatere, for at få mere
end 32 GB.

Fra : Lene og Niels Anders~

Dato : 23-04-04 12:21

> In Windows XP, you can format a FAT32 volume up to 32 GB only.
>
> Dvs. det kræver en Win98 eller DOS maskine til at formatere, for at få
mere
> end 32 GB.

Hvis jeg køber en af ovennævnte skl jeg vel ikke til at formattere. Jeg har
tænkt mig at købe en færdig enhed med 40gb. Harddisk.

Niels

Fra : HKJ

Dato : 23-04-04 12:45

> mere
>
> Hvis jeg køber en af ovennævnte skl jeg vel ikke til at formattere. Jeg
har
> tænkt mig at købe en færdig enhed med 40gb. Harddisk.

Det ved jeg ikke, jeg købte tom box og løs harddisk og der skulle
selvfølgelig formateres.