Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D
Fra : The King

Dato : 22-04-04 02:28

TomHej da jeg skal til Tyskland en tur sad jeg og kiggede på hvad der nu var
af tilbud dernede og da jeg skal udskifte
mit gamle HP C500 så jeg dette .
Canon EOS 300D Inkl. 18-55 mm objektiv pris : 9499,00kr ( Hos Fleggaard
DanDiscount )
Er der nogen der kan sige om det er et godt eller dårligt køb

På Forhånd Tak Ib Rasmussen

Fra : Claus Hastrup

Dato : 22-04-04 03:30

"The King" <the king@jungelmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DanDiscount )
> Er der nogen der kan sige om det er et godt eller dårligt køb

På Edbpriser.dk er der mindst 10 forhandlere, der sælger det til under
9000,-

Er der CF-kort eller andre ting med i prisen hos Fleggaard DanDiscount?
Ellers virker det til, at du kan spare 800-950 kroner ved at købe det
herhjemme.

Held og lykke med købet. Kan anbefales

mvh. Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 08:52

Claus Hastrup wrote:
> På Edbpriser.dk er der mindst 10 forhandlere, der sælger det til under
> 9000,-

Og hvor mange af de forhandlere er rent faktisk udenlandske?

// Hans, der synes at det er til pis at udenlandske forretninger
// reklamerer på edbpriser.dk.
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-04-04 10:14

Hans Joergensen skrev:

> Og hvor mange af de forhandlere er rent faktisk udenlandske?

har du set efter? Så vidt jeg umiddelbart kan se så er mindst 8 af dem
danske, men derudover: hvis bare jeg får min vare hjem med garanti,
reklamationsret og incl. porto, så er jeg mildest talt ikke negativt
stemt...

> // Hans, der synes at det er til pis at udenlandske forretninger
> // reklamerer på edbpriser.dk.

Jeg kan ikke helt se hvad problemet er i den sammenhæng, det er som
regel let at se inde på forhandlerens egen side hvad produktet helt
præcis er - med manual, reklamationsmuligheder osv.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 10:38

Der findes danske forhandlere, som sælger "tyske udgaver", som betyder at
der er tysk manual. Jeg har købt en Canon flash 420EX og den kom med tysk
manual. Derefter har jeg ikke købt i Danmark med mindre prisen var rigtig.
Der er garanti indenfor EU, så der er også garanti på produktet købt i
f.eks. Tyskland. Se tilbage i denne nyhedsgruppe og find mange diskussioner
om dette. Der er ingen grund til at gentage dette her. Jeg har købt både
Sigma og Canon udstyr i Tyskland, som jeg har haft til service her i Danmark
under garantien!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 11:03

Hans Kruse wrote:
> om dette. Der er ingen grund til at gentage dette her. Jeg har købt både
> Sigma og Canon udstyr i Tyskland, som jeg har haft til service her i Danmark
> under garantien!

Sigma er jo også så herligt simpelt, da de har worldwide garanti.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 12:09

Det har Canon også. Selv på den billige kit-linse til 300D'eren er der world
wide garanti, selvom kameraet kun har regionsgaranti (dvs. Europa, hvis købt
i Europa).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 14:20

Hans Kruse wrote:
> Det har Canon også. Selv på den billige kit-linse til 300D'eren er der world
> wide garanti, selvom kameraet kun har regionsgaranti (dvs. Europa, hvis købt
> i Europa).

Æøh .. nej? mig bekendt er det kun nogle L-objektiver der har det.. ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 17:30

> Æøh .. nej? mig bekendt er det kun nogle L-objektiver der har det.. ?

Jeg har selv haft 300D med kitlinsen og der fulgte garantibevis med hvor ww
garanti var angivet. Begge mine L-linser har angivet ww garanti også.

Mvh, hans

Fra : Claus Hastrup

Dato : 22-04-04 11:45

> Og hvor mange af de forhandlere er rent faktisk udenlandske?

Den billigste (ud af top-14...)

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 22-04-04 21:53

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> writes:

> Jeg har selv haft 300D med kitlinsen og der fulgte garantibevis med hvor ww
> garanti var angivet. Begge mine L-linser har angivet ww garanti også.

Hmm.. interessant. Mit 300D med kitlens er med europæisk garanti og
mine EF 50 f/1.8 og EF 28-135 IS USM er også begge med europæisk
garanti. Alt er købt hos TD.

Hvor købte du dit 300D + kitlens?

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 22:06

> Hmm.. interessant. Mit 300D med kitlens er med europæisk garanti og
> mine EF 50 f/1.8 og EF 28-135 IS USM er også begge med europæisk
> garanti. Alt er købt hos TD.
>
> Hvor købte du dit 300D + kitlens?

I Hong Kong, så der er åbenbart forskel på garanti afh. hvor den er købt.
Mvh, Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 05:34

Det er en generel misopfattelse at kameraer i Tyskland er meget billigere
end i DK. Finder du en typisk stor forhandler i Tyskland, der ligger på en
kendt gade, så kan du sagtens opleve priser her, der matcher Fona 2000 på
strøget - ellet tæt på.

Det man skal gøre er, at lede efter de billige forhandlere på tyske pris
sider a la den danske www.edbpriser.dk - men så er man ude i mere lyssky
foretagender, hvor indgående forhåndskendskab er en fordel.

Alm tyske fohandlre vil have svæt ved at konkurrere med www.edbpriser.dk og
ved man hvilke butikker man kan stole på i DK, så er det den bedste og
billigste vej at gå.

Skal du derimod have optik, så er DK er uland uden egentlig konkurrence,
fordi Optik i den dyre klasse er SÅ dyre, at de den mindste investering
faktisk er selv huset, med mindre man skal have Canon 1Ds Full frame, og så
kan der godt være penge at spare i Tyskland, men ikke mere end 20-25% MAX.

Iøvrigt kan du med fordel vente lidt, hvis du hellere vil have EOS 300D i
en sort version, som jeg finder ser 10 gange pænere ud. den er på vej i den
sorte version og skulle være i butikkerne inden for 1-2 måneder.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-04-04 06:41

On Thu, 22 Apr 2004 06:33:59 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Iøvrigt kan du med fordel vente lidt, hvis du hellere vil have EOS 300D i
>en sort version, som jeg finder ser 10 gange pænere ud. den er på vej i den
>sorte version og skulle være i butikkerne inden for 1-2 måneder.

Så skal han rejse til Japan for at købe den. Den sorte udgave kommer
nemlig kun der. Canon har ingen planer om at frigive den i Europa
eller USA.

MVH Tommy

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 08:53

> Så skal han rejse til Japan for at købe den. Den sorte udgave kommer
> nemlig kun der. Canon har ingen planer om at frigive den i Europa
> eller USA.

Det lyder da godt nok underligt, da den sorte er meget pænere end den
sølvgrå - ser mere dikret pro ud.

Tjek det lige ud i sort:

http://www.dpreview.com/news/0404/04040801eos300dblack.asp

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-04-04 16:34

On Thu, 22 Apr 2004 09:53:25 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Det lyder da godt nok underligt, da den sorte er meget pænere end den
>sølvgrå - ser mere dikret pro ud.
>
>Tjek det lige ud i sort:
>
>http://www.dpreview.com/news/0404/04040801eos300dblack.asp

Næ jeg vil ej Jeg er hamrende ligeglad med om mit kamera er
sølvfarvet eller sort - det bliver IKKE bedre af at have en anden
farve.

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 22:35

Tommy Jensen wrote:
> Næ jeg vil ej Jeg er hamrende ligeglad med om mit kamera er
> sølvfarvet eller sort - det bliver IKKE bedre af at have en anden
> farve.

Med mindre du vil tage billeder igennem en glasrude (akvarier fx.).
Men ellers er jeg enig.. :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-04-04 10:51

> Med mindre du vil tage billeder igennem en glasrude (akvarier fx.).
> Men ellers er jeg enig.. :)

OK, det du siger er, at du er ligegald med kameraets udseende, det vigtige
er billederne, det tager - jeg kan følge dig et langt stykke ad vejen, dog
tror jeg godt, jeg ved, hvad jeg ville svare til flg. spøgsmål:

Hvis du havde valgmuligheden mellem et PINK neon farvet ES300D til 2/3 pris
imod et sort til fuld pris - hvad ville du så vælge :)

Tror ikke du ville få mange fotografer til at gå rundt med et PINK farvet
kamera - hvilket jo blot beviser mit udsagn, at design har betydning.
De fleste pro fotografer er KUN til sort farvet hus - de ville ikke føle
sig tilpas med andre farver end sort - tro mig, jeg kender en del pro'er.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-04-04 13:47

Dr.Ralph wrote:
> Hvis du havde valgmuligheden mellem et PINK neon farvet ES300D til 2/3 pris
> imod et sort til fuld pris - hvad ville du så vælge :)

Det sorte.. men det er kun fordi det andet er alt for klamt ;)

Jeg ville nu også gerne have haft 300D i sort, men da jeg ikke havde
muligheden kan jeg godt leve med det grå :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-04-04 14:31

On Fri, 23 Apr 2004 11:51:10 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>sig tilpas med andre farver end sort - tro mig, jeg kender en del pro'er.

Som jeg sagde så er det et spørgsmål om smag! Det pink kamera tager
lige så gode (eller dårlige afhængig af fotografen ;.) ) billeder som
det sorte.

Mht pro'er så husk lige at 300D er ikke henvendt til pro'er. Til dem
laver Canon andre (dyrere) kameraer med flere features og i sort som
så mange går så højt op i.

Hvis jeg kunne få et spritnyt 300D til 2/3 af prisen så sagde jeg
jatak uanset om det var pink.

MVH Tommy

Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-04-04 14:34

> Hvis jeg kunne få et spritnyt 300D til 2/3 af prisen så sagde jeg
> jatak uanset om det var pink.
>
> MVH Tommy

Det nægter jeg så at tro på :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-04-04 22:01

Dr.Ralph wrote in news:1lj7rcb85cydw.11r8kyol79lev$.dlg@40tude.net:

> Det nægter jeg så at tro på :)

Me to

Men vent! Hvorfor ikke bare selv ordne det med farven?:

http://www.slrclub.com/bbs/view.php?id=canon_d30_forum&page=1&sn1=&si
d1=&divpage=14&sn=off&sid=off&ss=on&sc=off&select_arrange=headnum&des
c=asc&no=72342

Kan ikke finde ud af at poste en ubrudt linie. Her er et shortcut:

http://makeashorterlink.com/?K28012E57

- Jeg venter nok lidt med at prøve dette selv

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 09:30

> Det man skal gøre er, at lede efter de billige forhandlere på tyske pris
> sider a la den danske www.edbpriser.dk - men så er man ude i mere lyssky
> foretagender, hvor indgående forhåndskendskab er en fordel.

Der findes en del netbutikker i Tyskland som modtager kreditkort (f.eks.
www.technikdirekt.de) og så er der ingen risiko ved at handle der. Man er
beskyttet af normale regler om kreditkortanvendelse. Mht. de butikker, der
vil have en bankoverførsel af penge på forhånd handler det om tillid. Så jeg
synes din generalisering er noget misvisende.

Jeg har handlet en del hos technikdirekt og et par andre og har kun godt at
sige om service, hurtighed etc. At Canon have problemer med levering af
objektiver i en periode skal ikke belaste butikken.

Mvh, Hans

Fra : Martin K. R.

Dato : 22-04-04 09:43

> [...]
> sige om service, hurtighed etc. At Canon have problemer med levering af
> objektiver i en periode skal ikke belaste butikken.

Helt enig. Det forekommer mig, at den usikkerhed mange føler ved at handle i
udlandet, mere bunder i noget psykologisk end noget reelt. Man har tit
indtrykket af, at alt uden for DK opfattes på linie med Bulgarien,
Indonesien og andre steder hvor svindelraten er - eller i hvert fald har
været - høj.
Jeg vil vurdere at sandsynligheden for at blive taget ved næsen er lige stor
i DK som i Tyskland.

Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 10:34

> Jeg vil vurdere at sandsynligheden for at blive taget ved næsen er lige
stor
> i DK som i Tyskland.

Helt enig og ved handel med betaling med kreditkort er der ikke nogen risiko
for at blive taget ved næsen. Det er ikke anderledes end at handle med en
dansk netbutik og betale med kort.

Mvh,
Hans

Fra : Thomas Rybak

Dato : 22-04-04 07:03

Det er for dyrt!

Køb det over nettet, fx på www.technikdirekt.de der koster samme kit ?993,-
(~ kr. 7500) !

Eller prut prisen ned på ?1000 når du er dernede. Alt over det er spild af
penge når det kan fås til den pris på nettet...

Mvh Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-04 07:27

Det er da en rigtig dårlig pris. Du kan købe den fra www.technikdirekt.de
for 993 euro og med 20 euro i forsendelse. Du kan betale med kreditkort og
der bliver leveret direkte til din dør. Så ialt vil det koste 7600kr. Den
billigste på www. edbpriser.dk koster 8620kr. så der er 1000kr at spare.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-04-04 08:51

The King wrote:
> Canon EOS 300D Inkl. 18-55 mm objektiv pris : 9499,00kr ( Hos Fleggaard
> DanDiscount )
> Er der nogen der kan sige om det er et godt eller dårligt køb

Det kommer jo an på så meget.. har du sat dig ind i hvad D-SLR vil
sige? bare så du ikke kommer og brokker dig over at man ikke kan
bruge LCD-displayet som søger og sådan

// Hans

Fra : GreatDane

Dato : 22-04-04 20:59

Jeg har et SONY F-717, men er på udkig efter noget bedre. Specitelt
til indendørs billeder er SONY'en ikke optimal. Hvad skal jeg gå
efter? Canon EOS??? Hvad er forskellen på SLR og alm. digi cams, i
hvilke situationer er de gode hver især?

/Mikkel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-04-04 23:32

In article <nq8g80tiivdlo89ks263835t5q191baq7n@4ax.com>, GreatDane wrote:
> [...]
> efter? Canon EOS??? Hvad er forskellen på SLR og alm. digi cams, i
> hvilke situationer er de gode hver især?

DSLR: Mindre støj ved ISO 400 end digicam ved ISO 100.
Kort eller dyb dybdeskarphed som ønsket
Valgfrie objektiver.

Fra : Thomas Corell

Dato : 23-04-04 07:29

GreatDane wrote:
> Hvad er forskellen på SLR og alm. digi cams, i
> hvilke situationer er de gode hver især?

SLR beskriver (udelukkende) hvordan søgeren er konstrueret.

En gennemgang af nogle af de mest udbredte kan du finde på:

http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Camera_System/Viewfinder_01.htm

Ofte tror folk at EVF er det samme som SLR. 717'eren er med EVF, og
således ikke et (d)SLR kamera.

--
Don't waste space