Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er forskellen på disse SD flash cards~
Fra : Falcon

Dato : 21-04-04 20:56

Kingston 128 MB / SD hukommelseskort
Kingston Elite Pro Hi-Speed 128 MB / SD hukommelseskort

Jeg går ud fra at det er noget med hastigheden, men er det ved
overførsel fra kort til PC eller hvordan, og er det noget der betyder
noget i praksis?
Jeg er helt ny indenfor digital foto så bær over med mig, hvis det
lyder som et åndsvagt spørgsmål

BTW. Er Kingson et Ok mærke, eller er der andre som I vil anbefale
istedet?

mvh Falcon

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-04-04 22:36

Falcon wrote:

> Kingston 128 MB / SD hukommelseskort
> Kingston Elite Pro Hi-Speed 128 MB / SD hukommelseskort
>
> Jeg går ud fra at det er noget med hastigheden, [...]

Det er korrekt. Kingston lover 10MB/sek ved de hurtige kort (om det så
er ved gemning eller hentning aner jeg ikke).

> men er det ved overførsel fra kort til PC eller hvordan, og er det
> noget der betyder noget i praksis?

Det kommer an på kameraet. Hvis kameraets processeringstid er
flaskehalsen, hjælper det intet med et hurtigere kort.

Ved store formater, såsom RAW, der ikke kræver så meget processering er
det oplagt at der ventes på skrivning til kortet. Ved JPEG er det mere
usikkert, da det er relativt tungt at processere (pakke sammen).

På mit eget kamera (Kyocera SL400R) er der tydelig forskel. Med
almindeligt SD kort kan det tage 4 billeder hurtigt efter hinanden, før
der skal holdes en lille pause. Med mit Kingston Elite Pro Hi-Speed
256MB er der ingen begrænsning på antallet af billeder. Det samme
gælder for video, der ved normalt kort er begrænset til 7 sekunder ved
640x480, 30fps, men uden begrænsning ved Hi-Speed.

> BTW. Er Kingson et Ok mærke, eller er der andre som I vil anbefale
> istedet?

Jeg har kun erfaring med Kingston fra gamle dage, hvor jeg købte nogen
klodser med "almindelig" RAM. Dengang havde de et godt navn, så jeg har
bare holdt fast i dem.
--
JPEGCrops 0.6.14 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/