Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Matskive i Nikon F4
Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-04-04 19:00

Hej,

Jeg har hørt, men er ikke sikker på, at man kan bruge søgerskiver fra F3 til
F4 kameraet. De der er mange F3 matskiver til salg, ku det jo være rart
Er det rigtigt ?

Er de gamle F3 skiver lige så lysstærke som de nyere, eller skal der
korrigeres i lysmåleren ?

Bo //

Fra : BSJ

Dato : 20-04-04 19:37

> Jeg har hørt, men er ikke sikker på, at man kan bruge søgerskiver fra F3 til
> F4 kameraet. De der er mange F3 matskiver til salg, ku det jo være rart
> Er det rigtigt ?

Hej Bo.

Fra denne:
http://www.cameraquest.com/nfscreen.htm

Har jeg sakset følgende:
"While Nikon continued to use many of the same designations in the screens for the F3/F4/F5, they ar not
interchangeable with each other or with the F/F2. Keep in mind......."

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-04-04 21:20

"BSJ" <bjarne.sigDETTESKALFJERNES@get2net.dk> wrote in message

> Har jeg sakset følgende:
> "While Nikon continued to use many of the same designations in the screens
for the F3/F4/F5, they ar not
> interchangeable with each other or with the F/F2. Keep in mind......."

Ha, jeg anede det, men en sælger af brugt udstyr var helt sikker. Han vill
ikke tage den retur, hvis jeg først havde købt. Så han beholder sine F3
skiver

Bo //

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 21-04-04 07:17

Hej Bo,

>Jeg har hørt, men er ikke sikker på, at man kan bruge søgerskiver fra F3 til
>F4 kameraet. De der er mange F3 matskiver til salg, ku det jo være rart
>Er det rigtigt ?

Tricket er svjh at pille selve matskiven ud og flytte over i en
F4-ramme... Prøv at søge i Nikon-forum'et på photo.net.

Mvh Anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-04-04 11:05

"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in
message news:gb4c805508ptbrlf1hlollisbjs1enl4rq@4ax.com...

> Tricket er svjh at pille selve matskiven ud og flytte over i en
> F4-ramme... Prøv at søge i Nikon-forum'et på photo.net.

Hmmm... Det bliver det jo ikke billigere af, når man skal købe een af hver.
Jeg vil nok afholde mig fra det, for ikke at ricikere at jeg ikke kan stille
skarpt på matskiven, hvis den ligger for højjt/lavt.

Bo //