Alubord på gulv
Fra : Ann & Helge

Dato : 29-04-01 16:22

Hej NG

Vi står overfor at skulle sætte vores nye 325L akvastabil på alubord op i
vores stue - men er lidt urolige for at akvariebordets (std. alu) fire ben
skal "grave" sig ned i gulvplankerne. Det er et ludbehandet fyrretræsgulv.
Derfor overvejer vi at stille en tyk MDF-lignende plade under hele akvariet,
og så stille det oven på det?

Er vi urolige uden grund, eller er der nogen der har erfaringer med dette?

Med venlig hilsen,
Ann & Helge

Fra : ole larsen

Dato : 29-04-01 18:17

Ann & Helge skrev i meddelelsen
<7jWG6.66736$o4.5897736@news010.worldonline.dk>...
> [...]
>og så stille det oven på det?
>
>Er vi urolige uden grund, eller er der nogen der har erfaringer med dette?

Tror også, der bliver mærker, mendet er synd at lægge en plade under. Der
kan sikker fås "beskyttelses"fødder til bordet - det er nok Porsa ?

Ole

Fra : Ann & Helge

Dato : 29-04-01 18:41

> akvariet,

> Tror også, der bliver mærker, mendet er synd at lægge en plade under. Der
> kan sikker fås "beskyttelses"fødder til bordet - det er nok Porsa ?
>
> Ole

Ja, det er et Porsa bord - så vi prøver lige at kigge efter disse "fødder".

A&H

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-04-01 18:56

ole larsen <olenospam@nospam.dk> skrev i en

> Tror også, der bliver mærker, mendet er synd at lægge en plade under. Der
> kan sikker fås "beskyttelses"fødder til bordet - det er nok Porsa ?

Ja, der findes stilleskruer, som fødderne hedder, de har også den
funktion at det er muligt
at stille akvariet i vatter med dem.

Jeg har selv gennem årene haft akvarier stående på Porsaborde, både med
og uden underlag(tæppe),
der er så vidt jeg husker aldrig kommet mærker andet end på gulvtæppet.
Akvarierne har været 250 liters.

Carsten

Fra : Ethly Nielsen

Dato : 29-04-01 18:39

I kan prøve at lægge en flamingoplade under den plade akvariet skal
stå på.

MVH Ethly

Fra : Ann & Helge

Dato : 29-04-01 18:46

Det var nu under de 4 ben, i forhold til vores trægulv vi havde tænkt over.

Egentlig havde vi ikke tænkt at komme en plade mellem akvariet og alubordet,
og dermed heller ikke en flamingoplade.

Mvh,
A&H

Fra : Brian Christensen

Dato : 29-04-01 19:07

"Ann & Helge" <Ann_Helge@Tengstedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
over.

> Egentlig havde vi ikke tænkt at komme en plade mellem akvariet og

Hej

Hvis det er et alm. fyrtræsgulv - vil der helt sikkert komme mærker efter
akvariet også selv hvis der kommer stille-skrue fødder på.

Så hvis I vil undgå det så skal i nok sætte det på en plade eller nogle
skinner, som kan være aaf træ.eks. fra bagben til forben.

mvh
Brian

Fra : ole larsen

Dato : 29-04-01 21:49

Brian Christensen skrev i meddelelsen <9chks2$dif$1@news.inet.tele.dk>...

>Så hvis I vil undgå det så skal i nok sætte det på en plade eller nogle
>skinner, som kan være aaf træ.eks. fra bagben til forben.
>
>mvh
>Brian

Kunne være en udbygning af bordet, m. 4 ekstra samleled og to ekstra alu
profiler

Ole

Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-04-01 20:32

Hej

Jeg stod overfor samme overvejelser for nylig. Jeg fik fat i et stykke af
samme træsort som gulvet, og savede heraf fire runde stykker Ø 5 cm. Placér
dem mellem gulvet og stilleskruerne. Det er noget pænere end en hel plade og
matcher samtidig gulvet.

MVH Henrik

Fra : P. Kvist

Dato : 30-04-01 10:46

Jeg ville helt sikkert stille mit akv. på noget som kunne fordele
vægten lidt. evt. nogle træskiver. Der kommer mærker efter akvariet,
hvis i ikke putter noget mellem gulv og ben.
Husk nu at stille det i vatter. Det ser ikke så pænt ud hvis der er
flere cm. overflade foreskel mellem enderne