Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon G3
Fra : Kristian

Dato : 19-04-04 17:15

Hej !

jeg er den (u)lykkelige ejer af et canon g3...
kameraet er ca 13 mnd. gammel og har levet fuldt op til mine krav,
men efter at det har været til reperation for en lysende pixel,
er kameraet nu faktisk ubrugelig på iso værdier over 50,
dvs. iso100 kan godt bruges i fuld dagslys, men ved højere
iso eller overskyet drukner billedet fuldstændig i støj.

jeg henvendte mig igen ved forhandleren hvor det er købt
og fik følgende svar:
"garantien er ude over 12 mnd. så du skal selv bevise at fejlen
har været der fra det var nyt".
det er jo lissom svært når fejlen først er kommet efter reperation.

er der nogen her der har et godt råd til hvad pokker jeg skal
gøre ?
Kan jeg evt kontakte Canon Dk uden om forh. og forelægge dem
sagen eller hvad. ?

på forhånd tak

Mvh
Kristian Thomsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-04-04 17:22

On Mon, 19 Apr 2004 18:14:58 +0200
" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote:
> [...]
> gøre ?
> Kan jeg evt kontakte Canon Dk uden om forh. og forelægge dem

hvis det har været til reparation, så er garantien forlænget.
du kan jo evt. vise dem nogen af de billeder som er taget med billedet.
hvis du har dem i digitalt format, så kan du trække alverdens info om
kameraet ud af billedfilen (bl.a. via EXIF eller hvad det hedder)

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Simon [2700]

Dato : 20-04-04 06:58

>hvis det har været til reparation, så er garantien forlænget.
kun på de(n) del(e) der er blevet lavet....

mvh.Simon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-04 17:29

Uheldigvis faldt Kristian over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> har været der fra det var nyt".
> det er jo lissom svært når fejlen først er kommet efter reperation.

Medbringer en masse billeder, som tydeligt viser, at der ikke er støj
på. Bedre bevis kan de ikke forlange.

Claus

Fra : HCS [4000]

Dato : 19-04-04 17:35

Jeg synes afgjort du skal henvende dig til Canon Danmark, og forklare
situationen som den foreligger. Det kan simpelthen ikke have sig rigtighed
at kameraet bliver dårligere af at komme til reparation.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : JH

Dato : 20-04-04 08:19

Kristian wrote:
> [...]
> gøre ?
> Kan jeg evt kontakte Canon Dk uden om forh. og forelægge dem

Ud over de udmærkede råd du har fået,
kunne du evt spørge om de juridiske spidsfindigheder
i gruppen: dk.videnskab.jura.dk

Vh JH

Fra : Kristian

Dato : 20-04-04 11:12

Hej !

Først en tak til alle som har svaret.

jeg prøvede at ringe til Canon Dk og forelægge dem sagen,
problemet er åbenbart at kameraet er parrallel importeret.
(jeg har købt det ved en dansk forhandler) og at
det derfor har været sendt til et "mindre" autoriseret
værksted.

men jeg kunne sagtens sende det til et
rigtigt Canon værksted da garantien stadig dækker
dog skulle jeg regne med at mit kamera kom
bagerst i køen, men hva.. bare det bliver
lavet er det også iorden.

Fortsat go dag til alle

Mvh
Kristian