Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sammeligning af kameraer
Fra : Henrik Sahl

Dato : 19-04-04 12:39

Hej

Jeg fandt på http://www.letsgodigital.org en mulighed for at sammenligne
alle mulige specs. på flere kameraer (Camera vs. Camera), men er der nogle
sider der sammenligner billeder fra de forskellige kameraer, så man kan se
hvor meget forskel der er på det endelige billede ?

http://www.digitalmagasinet.dk har det med i deres tests, men da de kun har
testet meget få kameraer, så er der ikke meget at hente der og på
http://www.steves-digicams.com er der godt nok billeder, men de er ikke
direkte mulige at sammenligne.

Mvh
Henrik

Fra : LA2

Dato : 19-04-04 13:43

"Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sider der sammenligner billeder fra de forskellige kameraer, så man kan se
> hvor meget forskel der er på det endelige billede ?

Der er mulighed for at sammenligne billeder fra forskellige kameraer her:

http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM

LA2

Fra : Henrik Sahl

Dato : 19-04-04 14:47

" LA2" <bovltour_@hotmail.com> wrote in message

> "Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mulighed for at sammenligne billeder fra forskellige kameraer her:
>
> http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM

Tak for det.

Lidt pudsigt at hverken ovenstående side eller
http://www.steves-digicams.com har Ixus kamera med.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Strange

Dato : 19-04-04 15:51

> Tak for det.
>
> Lidt pudsigt at hverken ovenstående side eller
> http://www.steves-digicams.com har Ixus kamera med.

Af en eller anden årsag er det smart for producenten at give forskellige
navne i Europa og US..

Fx kan man se, når man sammenligner kameraer her -
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp - at under et "Canon
PowerShot S400" står der "Also known as: Canon Digital IXUS 400"

Og pludselig går det hele op i en højere enhed, når man skal se reviews hos
Steve
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s400.html

/Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-04-04 17:03

"Lars Strange" <larsstrangefjernresten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> PowerShot S400" står der "Also known as: Canon Digital IXUS 400"
>
> Og pludselig går det hele op i en højere enhed, når man skal se reviews

Ellers gå ind her: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Der står både US- og EU- navne på tidens modeller. Vil du se gamle modeller
er de nede i bunden -
uden EU-navne.

Men vores "Digital Ixus" (det står der på mit kamera) hedder
S100/S110/S200/S300/S330/S400/SD100.
Det var vist de fleste udgåede modeller
--
Mvh