Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto butikker i London ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 19-04-04 09:07

Kan det betale sig at kigge på (købe) udstyr i London ?

- og hvis ja hvor skal jeg gå hen ?

mvh Michael

Fra : Kenneth

Dato : 19-04-04 11:07

> Kan det betale sig at kigge på (købe) udstyr i London ?
>
> - og hvis ja hvor skal jeg gå hen ?

Oxford Street så jeg på en L linse til Canon. Kan nu ikke huske prisen, men
mener den var omkring priserne som hos Technikdirect.de

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-04-04 11:49

On Mon, 19 Apr 2004 12:06:43 +0200, Kenneth wrote:

> Oxford Street så jeg på en L linse til Canon. Kan nu ikke huske prisen, men
> mener den var omkring priserne som hos Technikdirect.de

Så kan du godt spare turen til London, da prisen hos Technikdirect er
dyrere end prisen hos danske Cav.dk (www.cav.dk) inklusiv moms (husk at
priserne hos cav er UDEN moms)

Så hellere køb dit udstyr hos www.adorama.com eller www.bhphotovideo.com
Du skal så lægge moms oveni, men du vil stadig spare 25-30%

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-04-04 12:31

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Så kan du godt spare turen til London, da prisen hos Technikdirect er
> dyrere end prisen hos danske Cav.dk (www.cav.dk) inklusiv moms (husk at
> priserne hos cav er UDEN moms)

Hvor i alverden har du de tal fra? Jeg lavede en hurtig sammenligning for 3
nyere Canon L objektiver:

16-35mm L: TD: 10.500 (1399 euro) CAV: 13.200 (inkl. moms)
70-200mm 2.8 L: TD: 13.850 (1847 euro) CAV: 16.000 (inkl. moms)
100-400mm L: TD: 10.900 (1449 euro) CAV: 13.200 (inkl. moms)

Så hvordan når du frem til det? Fragten fra Tyskland løber da næppe op i ca.
2.500 kroner pr. objektiv...

Martin

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-04-04 18:03

On Mon, 19 Apr 2004 13:30:58 +0200, Martin K. R. wrote:

> [...]
> 100-400mm L: TD: 10.900 (1449 euro) CAV: 13.200 (inkl. moms)
>
> Så hvordan når du frem til det? Fragten fra Tyskland løber da næppe op i ca.

Jeg har lavet et regnestykke over Nikkor optik her - kender ikke noget til
Canon optik - og her sparer man op til 30%, mens det faktisk er dyrere at
købe hos Technikdirekt set i forhold til DK:
http://www.chsnet.dk/Digicamstuff/nikkor/Nikkor.jpg

Jeg agter så også selv at hente mit i USA, og vil nok "glemme" at betale
momsen og tolden, når jeg rejser tilbage.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-04-04 18:13

> Jeg agter så også selv at hente mit i USA, og vil nok "glemme" at betale
> momsen og tolden, når jeg rejser tilbage.

Ifølge mit regnestykke ang. Canon prof.linser så sparer man told+moms og
ikke andet. Garanti skal/bør man jo også lige have styr på.
Der kan være et problem med at rejse ind og ud af landet med linser købt
udenfor EU. Du kan jo risikere at skulle betale på en senere indrejse.

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-04-04 18:35

> [...]
> Canon optik - og her sparer man op til 30%, mens det faktisk er dyrere at
> købe hos Technikdirekt set i forhold til DK:

Jeg set lidt på dit regnestykke og undrer mig lidt. Ved at regne tilbage på
dine tal, kan jeg se at du regner førmoms prisen ud ved at tage TD prisen og
reducere for dansk moms på 25%. Hvorfor regne i førmomspriser på varer fra
Tyskland og USA?

Iøvrigt kan jeg se at Nikon's priser på f.eks. 70-200 VR svarer nogenlunde
til Canon's før den justering, der blev foretaget i slutningen af Januar i
år. Måske har Nikon også en prisjustering undervejs.

Mvh, Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-04-04 14:16

> [...]
> reducere for dansk moms på 25%. Hvorfor regne i førmomspriser på varer fra

Det har jeg gjort for at kunne sammenligne priserne imellem optik i DK
direkte med priserne på samme optik i USA - kun derfor.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-04-04 17:04

Jamen du kan da ikke bruge førmomspriser til noget uden for DK.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-04-04 18:17

> Jamen du kan da ikke bruge førmomspriser til noget uden for DK.

Hør nu her:

Prisen på CAV DK er ex. moms.
Prisen hos TD Tyskland er incl. moms
Prisen hos B&H USA er før moms

For at sammenligne priser direkte mellem disse 3 lande, må jeg have dem
alle enten inck. moms eller ex. moms - det nytter jo ikke noget, jeg
sammenligner en ex. moms pris med en incl. moms pris, kan du ikke godt se
det ?

Det jeg køber i Tyskland er incl. moms, da der ikke er told og moms fra
det land, mens der er told og moms fra det jeg køber i USA.

PÅ CAV DK er priserne ex moms, da det er salg til fotografer, de mest gør
sig i.

Kan virkelig ikke se, hvad problemet er.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-04-04 22:17

Ikke andet end at dansk moms ikke given mening, men priser efter moms (tysk
hhv. dansk) og. evt. told giver mening. Andet er problemet da ikke.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-04-04 19:53

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> Canon optik - og her sparer man op til 30%, mens det faktisk er dyrere at
> købe hos Technikdirekt set i forhold til DK:

Du har ret! Jeg kender ikke selv noget til Nikon, men dine tal ser ud til at
holde stik. Det var da egentlig forbløffende at man generelt kan spare en
del på Canon (TD i forhold til danske priser), mens priserne på Nikon er ret
ens (på nær et par hundrede).

Martin

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-04-04 14:34

> [...]
> del på Canon (TD i forhold til danske priser), mens priserne på Nikon er ret

Det var faktisk en anden i denne gruppe, der gjorde mig opmærksom på, at
det var billigere i Dk end hos tecknikdirekt i Tyskland at købe Nikkor
optik - det gjorde han i dette indlæg:

Havde ikke undersøgt Canon, da jeg er til Nikkon

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-04-04 16:17

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Så kan du godt spare turen til London, da prisen hos Technikdirect er
> [...]

Det kan jeg ikke forstå. Pris på en Nikon D70 m. 18-70mm er da et par
hundrede over den pris, jeg gav i den lokale strøgforretning.
Og jeg tror skam på at min lokale er billig, men han plejer ikke at kunne
slå Technikdirect.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-04-04 16:35

> [...]
>
> Så hellere køb dit udstyr hos www.adorama.com eller www.bhphotovideo.com
> Du skal så lægge moms oveni, men du vil stadig spare 25-30%

Jeg slog op på bhphotovideo og fandt

Canon 24-70mm f/2,8 L:

TD 1237euro = 9277kr. (20euro skal lægges oveni til fragt) og der skal IKKE
lægges mere oveni denne pris.
BH 1299$ = 8222kr. 25% moms oveni giver 10278kr.

Canon 70-200mm f/4 L:

TD 664euro = 4980kr.
BH 550$ = 4352kr. (incl. moms)

Canon 70-200mm f/2,8 IS L:

TD 1847 = 13852kr
BH 1650$ = 13055kr (incl. moms)

Formentlig gælder Canons worldwide garanti for disse linser.

Så man kan sige der er i nogle tilfælde ikke noget vundet, tværtimod, og
andre gange lidt. Ved ikke om BH f.eks. sender til Europa ved credit card
betaling sådan som TD gør til Danmark. Jeg har set tidligere at man også
skal betale told på 7,5% før moms beregnes. Hvis dette stadig er tilfældet
bliver det i de fleste tilfælde dyrere fra USA end fra TD.
Med der er på ingen måde tale om at skapre 25-30%!

Vær opmærksom på at dette IKKE gælder for kameraer.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Peter

Dato : 19-04-04 22:06

> Kan det betale sig at kigge på (købe) udstyr i London ?
>
> - og hvis ja hvor skal jeg gå hen ?
>
> mvh Michael

Hej

Har just været i London.
Tottenham Court Road (samt Oxford Street) er gaden, hvor der handles
elektronik.
Som så mange andre steder i verden er det indere, der styrer de fleste
butikker. Og der skal pruttes om prisen.
Jeg købte intet fotoudstyr - og dog. En Creative Muvo2 (4Gb) til 180£ - det
er lige knap 2100kr. med dagens kurs.
Prisskiltet sagde 230£ - men hurtigt kom prisen ned på de 180; så tjente han
kun 7£. Sagde han. Vi kneb begge en tåre.
Butikken hedder Sunrise Digital Centre, 229 Tottenham Court Road.

En 300d med kit objektivet kunne fås til 800£ (oprindelig 850£) - men en
anden butik skiltede sågar med prisen i vinduet: 799£ (Jessop).
550EX kunne fås til 250£; men så var det også "special price for you my
friend".
1Gb CompactFlash iPro 145£.

Mit generelle indtryk er, at der virkelig skal handles og pruttes, før der
er noget at spare i forhold til fx tyske internet butikker.

--
V.h.
Peter