Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse hos Pixum i 10x15 cm er det m~
Fra : Johnt

Dato : 17-04-04 16:20

Hej !

Jeg har fået fremkaldt mine første billeder taget med mit Canon Ixus 430
digitalkamera hos Pixum.

Jeg har bestilt billederne i størrelse 10 cm. Dette gør at jeg har fået
billederne i formatet 10x13 cm.

Mens de billeder jeg plejer at tage med mit Canon EOS kamera bliver
fremkaldt i formatet 10x15 cm.

Hvordan får man billederne fremkaldt hos Pixum i formatet 10x15 ?

Forøvrigt syntes jeg at kvaliteten er glimrende. Bestilte mandag aften, og
modtog dem med posten fredag. Fin service

Hilsen

Johnt

Fra : HKJ

Dato : 17-04-04 16:16

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message
> Jeg har fået fremkaldt mine første billeder taget med mit Canon Ixus 430
> digitalkamera hos Pixum.
>
> Jeg har bestilt billederne i størrelse 10 cm. Dette gør at jeg har fået
> billederne i formatet 10x13 cm.

Passer meget godt med et IXUS længe/bredde forhold på 1.3

> Mens de billeder jeg plejer at tage med mit Canon EOS kamera bliver
> fremkaldt i formatet 10x15 cm.
>
> Hvordan får man billederne fremkaldt hos Pixum i formatet 10x15 ?

Beskærer dem på en computer først.

Fra : Kenneth K.

Dato : 17-04-04 17:21

On Sat, 17 Apr 2004 17:20:25 +0200, Johnt <listme@listme.dsbl.org> wrote:

> [...]
> fremkaldt i formatet 10x15 cm.
> Hvordan får man billederne fremkaldt hos Pixum i formatet 10x15 ?

Ved at beskære dine billeder. Det er fordi formaterne er forskellige.
10x13cm svarer til 4:3, det samme størrelsesforhold computerskærme har.
Billederne fra dit EOS bliver 10x15cm fordi din film er 36*24mm som har et
størrelsesforhold på 2:3. De fleste billige digitale kameraere (under
8kkr) bruger 4:3 hvor de dyrere, især DSLR'ere bruger 2:3. Så vil du have
10x15cm fra dit Ixus skal du beskære dine billeder i toppen/bunden.

vh,
Kenneth

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 17:39

On Sat, 17 Apr 2004 18:20:37 +0200, "Kenneth K." <fake@it.com> wrote:

> [...]
>8kkr) bruger 4:3 hvor de dyrere, især DSLR'ere bruger 2:3. Så vil du have
>10x15cm fra dit Ixus skal du beskære dine billeder i toppen/bunden.

Eller bare resize dem. Godtnok kan der ske det at billeder bliver
mærkelige at se på, men plejer ikke at være noget problem
Flemming Jacobsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-04-04 18:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> On Sat, 17 Apr 2004 18:20:37 +0200, "Kenneth K." <fake@it.com> wrote:

> Eller bare resize dem. Godtnok kan der ske det at billeder bliver
> mærkelige at se på, men plejer ikke at være noget problem

Der er nok mange, der ikke kan lide at blive bredere i ansigtet og andre
steder. Jeg tror ikke min svigermor ville synes om den ide )

Bo //

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-04-04 04:39

Thunderbird [7100] wrote:

> Eller bare resize dem. Godtnok kan der ske det at billeder bliver
> mærkelige at se på, men plejer ikke at være noget problem

Hvad snakker du om Tordenfugl? Det er da helt klart et problem at ændre
på formattet ved bare at resize. Den eneste rigtige løsning er da at
croppe. Hvis du bare resizer et 1600x1200 til 1600x1066 vil folk jo
blive klemt noget hvis de befinder sig på dit billede.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com