Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogle der har noget at sige til Canon Powe~
Fra : --BS--

Dato : 17-04-04 15:20

Hejsa

Jeg står lige på trapperne til at bestille et Canon powershot S1 IS - nogle
der har noget info at give mig inden jeg gør det - gode/dårlige ting osv...

Tak

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 17-04-04 22:13

> Jeg står lige på trapperne til at bestille et Canon powershot S1 IS -
nogle
> der har noget info at give mig inden jeg gør det - gode/dårlige ting
osv...

Jeg har efterhånden haft den i tre uger.

De negative egenskaber er kendte, som der står på
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s1-review/index.shtml:
Dårlig fokusering i mørke, EVF vanskelig at se i halvmørke, støj på
billedet, purple fringing, videolængde begrænset til 1 Gb, røde øjne samt
intet live-histogram.

Jeg ejer også en 300D og købte S1 som ekstra, kompakt digicam med
videofunktion, og som det fungerer den fint. Pragtfuldt med 38-380mm (35mm
ekvivalent) med IS, også i videofunktionen.

Det negative, som generer mit brug, er langsom startop-tid, noget lag tid
ved stor tele og dens dårlige fokusering i mørke.

Mvh Benny

Fra : --BS--

Dato : 18-04-04 08:13

Tusinde tak...

Ville du evt anbefale et andet kamera eller syntes du det er fint til
prisen(jeg vil max bruge omkring de 4500) ?

Tak på forhånd

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@nospam_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40819dc6$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 18-04-04 15:18

> Ville du evt anbefale et andet kamera eller syntes du det er fint til
> prisen(jeg vil max bruge omkring de 4500) ?

Du køber i hvert fald ikke katten i sækken, hvis det er det, du er bange
for.

Inden købet havde jeg store overvejelser om Sony T1 eller W1 i stedet for,
da jeg før har haft en Sony 717, jeg var begejstret for, men den kraftige
tele med IS blev udslagsgivende.

Det, der distancerer S1 i forhold til konkurrenterne er den kraftige tele og
IS samt den gode video funktion med god lyd. Billedkvaliteten og hastigheden
er ikke bedre end konkurrenternes.

Mht. byggekvaliteten synes jeg ikke, den mærker så "plastikagtigt" omend den
aldrig kommer til at føles som en Sony.

Så spørg dig selv om du har brug for så kraftig tele - har du, så har du
også bruge for IS.

Mvh Benny

Fra : Hans Ove Nielsen

Dato : 18-04-04 12:59

Hej
Jeg har netop stået med valget: Canon S1 IS eller Nikon Coolpix 5400.

Jeg valgte Nikon pga: flere pixel, mere robust, godt objektiv, god vidvinkel
Jeg fravalgte Canon pga: IS (for meget teknik der kan gå i stykker, få
pixel, plastic

- og en del andre ting, men det var det væsentlige

mvh Hans Ove Nielsen