Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opbevaring af batterier, anbefaling af lad~
Fra : Jan

Dato : 15-04-04 12:13

Jeg har tre sæt a 4 stk. batterier. Efter hver fotoseance oplader jeg
batterierne og monterer dem i kamera og blitz. Det sidste sæt batterier
bliver i batteriladeren indtil jeg skal fotografere igen.

På sidste fototur oplevede jeg, at det sæt batterier der var (næsten)
nyopladet, men opbevaret i kameraet i to uger (4x1600 mah) gav mig 10
billeder.

Det sæt batterier (4x2200 mah) der havde ligget og hygget sig i laderen
indtil samme dag gav mig 113 billeder, uden at løbe tør for strøm.

Aflader batterierne hurtigere i kameraet, end hvis jeg opbevarer dem
uden at de er isat kameraet?

Da min lader kun har plads til fire batterier, så kan jeg ikke opbevare
alle tre sæt i laderen, hvilket vel ellers er optimalt?

Bør jeg købe flere ladere, hvis jeg vil have maksimalt udbytte af
batterierne?

Kan enhver lader oplade f.eks. 2200 mah eller kraftigere batterier?

Min egen lader af mærket Anson V1299 bruger mange timer på at oplade et
fladt batteri. Dertil bruger den næsten et døgn ekstra, hvis batterierne
først skal aflades (dette gør jeg dog ikke hver gang). Jeg er teknisk
analfabet, men kan oplyse at der på laderen står: AA 1,5v; 200 mA;
0,3VA.

Findes der en lader der er rigtig god (eller i hvert fald bedre end den
jeg har)?

--
mvh Jan - fjern u

Fra : Niels T

Dato : 15-04-04 15:10

"Jan" <jursimon@esenet.dk> wrote in message

> Findes der en lader der er rigtig god (eller i hvert fald bedre end den
> jeg har)?

tjek www.batterier.dk
Mvh Niels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-04 10:12

"Jan" <jursimon@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 0,3VA.
>
> Findes der en lader der er rigtig god (eller i hvert fald bedre end den

Hej Jan

Der findes mange typer ladere, og en stor del af dem, har det, som man
kalder vedligeholdelses ladning. De lader batterierne op, med den ladestrøm
som laderen nu bruger, og så i stedet for at slå fra, som de billigste
ladere ville gøre, så skifter de ned til en meget lille ladestrøm, som gør,
at når du tager batterierne ud, er det helt på toppen. Der står som regel
opført i instruktionen, at det bedste er, at lade dem sidde i laderen, til
du igen skal bruge dem. Det koster nok lidt mere strøm, men de er altid
helt på toppen.

M.V.H......Benny..

Fra : Ove

Dato : 17-04-04 00:46

"Benny Mortensen" <JoyceWilliams@reportedblond.com> wrote in message news:<407fa35c$0$245$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> du igen skal bruge dem. Det koster nok lidt mere strøm, men de er altid

hej Jan ,Harald Nyborg har en udemærket hurtiglader med
afladerfunktion til 4* AA eller 4*AAA til ca.80Kr.
Mvh.Ove