Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan i gøre disse 2 billeder pænere ?
Fra : Hagman

Dato : 14-04-04 12:02

Hejsa Foto-hajer ;)

Jeg har disse 2 æld-gamle billeder af min farmor:
http://www.upit.dk/files/farmor1.jpg
http://www.upit.dk/files/farmor2.jpg

Jeg vil gerne ha' dem på foto-papir, men de kræver en kærlig hånd inden, og
det har jeg prøvet, men jeg er bestemt ikke nogen foto-haj :(

Kan i hjælpe ?`

Takker på forhånd.

PS. Jeg har nogen problemer med min mail, så det er ikke sikkert jeg får
dem, hvis i skriver.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-04-04 13:47

Hagman wrote:

> Kan i hjælpe ?

Her i gruppen plejer der at være mange som er hjælpsomme med den
slags, det er jo også en god lejlighed til at "blære" sig med, hvad
man ka' med et billedbehandlingsprogram.

Men jeg jeg synes du spilder folks tid, ved at gi' dem to dårlige
scanninger i lav opløsning, få lavet nogle ordenlige scanninger i en
høj opløsning, og vend så tilbage.

Hvis du ikke har adgang til en ordenlig scanner, så læg billederne
ind mellem to lag kraftig pap og send dem til mig, så skal jeg nok
lave en professionel scanning af dem, husk at vedlægge en frankeret
svarkuvert, så jeg uden omkostninger kan returnere billederne, og
hvis du vedlægger en blank CD-R skive, så brænder jeg CD'en med
scanningerne til dig.

Og hvis du er nervøs for at billederne skal forsvinde i posten, så
må du ofre at sende dem anbefalet, og husk så på, at der også skal
abefalet porto på den frankerede svarkonvolut som du vedlægger.

Min adresse kan du se på min hjemmeside, se nedenfor...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan B.

Dato : 14-04-04 18:13

Flot gestus, Niels! Dejligt at se, at der stadig er hjælpsomme folk til.

vh/Jan

Fra : Hagman

Dato : 14-04-04 19:43

Jeg kan ikke scanne dem bedre, medmindre det skal forstørres.
....jeg ved godt de er dårlig kvalitet, men kan det ikke gøres bedre ?

Fra : Jens Christensen

Dato : 14-04-04 20:16

Hej

Jeg har lavet et hurtigt udkast til det ene...Kan det bruges?
http://www.dksoft.dk/pics/farmor1_edited.jpg

Det kan sikkert gøres endnu bedre, men ikke af mig på så kort tid

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-04-04 20:17

Hagman (michael@FJERNmpetersen.dk) skrev følgende:
> Jeg kan ikke scanne dem bedre, medmindre det skal forstørres.

Kan du ikke sætte DPI'en op på din scanner?

- Martin

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-04-04 12:59

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> wrote in news:407d7823$0$28839$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> Jeg kan ikke scanne dem bedre, medmindre det skal forstørres.

Hvis du har scannet i 300 DPI, så svarer det til at farmor1 billedet er 2,2 x
4.3 cm i original størrelse?
--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jens Christensen

Dato : 14-04-04 20:52

Hej

Jeg har lavet en udgave af begge to...
Jeg er klar over at det ene hjørne i 1'eren ikke er så godt...det kan vist
gøres bedre. Lad mig høre hvad du siger :

http://www.dksoft.dk/pics/farmor1_edited.jpg
http://www.dksoft.dk/pics/farmor2_edited.jpg

Fra : Hagman

Dato : 15-04-04 21:28

Hej Jens Christiansen.

Jeg kan desværre ikke se dem.
Prøv at uploade dem igen.

....og tak ;)

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-04-04 21:43

> Jeg kan desværre ikke se dem.
> Prøv at uploade dem igen.
>
> ...og tak ;)

Jeg fjernede dem igen da du ikke svarede... tænkte du havde fundet en anden
løsning...
De ligger der igen nu. Vil stadig gerne have lidt respons

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Hagman

Dato : 15-04-04 22:24

Hej igen.

Ja jeg undskylder, men arbejder en del i disse dage :(

Billederne er RIGTIG flot lavet, helt utroligt flot.
Jeg siger tusind tak, det er du sør'me god til.

Kan de laves større, uden tab af for meget kvalitet ?

Jeg kommer online igen imorgen ved 17-tiden, så jeg smutter iseng nu.

Igen, rigtig mange tak.

Med venlig hilsen,
Michael Hagman.

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-04-04 15:53

> Hej igen.
>
> Ja jeg undskylder, men arbejder en del i disse dage :(
>
> Billederne er RIGTIG flot lavet, helt utroligt flot.
> Jeg siger tusind tak, det er du sør'me god til.

Tak tak Jeg er som sagt ikke tilfreds med det ene hjørne, det kan gøres
bedre, men jeg har ikke så meget tid i øjeblikket...

> Kan de laves større, uden tab af for meget kvalitet ?
Større en hvad? De er ikke i særlig høj opløsning... Kenneth skriver at
opløsningen svarer til et billede på omkring 4cm i 300dpi...det skal nok
passe... Du er nødt til at scanne ind i flere dpi...Hvis ikke din scanner
kan, må du finde en der kan...

> Jeg kommer online igen imorgen ved 17-tiden, så jeg smutter iseng nu.
>
> Igen, rigtig mange tak.
Det var så lidt! Jeg synes det er meget sjovt at rodde med gamle
billeder....

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Hagman

Dato : 16-04-04 18:43

Hvordan kan jeg scanne i større DPI ?
....min printer er en Lexmark X83 (med scanner og printer i én).

Fra : Martin Orvad

Dato : 16-04-04 19:34

Hagman wrote:

> Hvordan kan jeg scanne i større DPI ?
> ...min printer er en Lexmark X83 (med scanner og printer i én).

Hvorfor i alverden tager du ikke Niels Ebbesens venlige tilbud op?

Professionel indskanning for en frankeret svarkuvert! Ja, jeg har aldrig
fået professionelt indskannet så meget som et frimærke for den pris.

--
Martin Orvad, http://orvad.com