Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale fremkaldelser - "pull" i stedet f~
Fra : Steffen Poulsen

Dato : 12-04-04 20:18

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der har prøvet at
benytte nogle af de onlinefremkaldelsessteder der tilbyder at man kan
bestille fremkaldelser "via sin egen hjemmeside". Dvs. fx via Gallery
(http://gallery.sourceforge.net/) el. lign. software bestille fremkaldelser
(/ tilbyde ens brugere at bestille fremkaldelser) fra en hjemmeside bare ved
et enkelt klik.

(Måden det teknisk fungerer på er simpelthen at man bare via klikket sender
et URL til billedet til online fremkaldelses-servicen, hvorefter servicen
automatisk henter billedet fra webserveren.)

Gallery tilbyder online-fremkaldelse via http://www.photoaccess.com/,
http://www.shutterfly.com/ samt http://www.fotokasten.com/ - og af disse ser
fotokasten umiddelbart mest lovende ud (de præsenterer Danmark som en
leveringsmulighed i flere omgange .. men er til gengæld ikke specielt
billige i porto, gebyrer og leveringsomkostninger).

Så jeg vil egentligt gerne høre om I har prøvet et eller flere af disse
steder af, og hvad jeres erfaringer med dem er (selvfølgelig mest hvad angår
denne måde at fremsende billederne på)?

Dernæst vil jeg også gerne høre om det kan passe at der ikke er bare en af
alle de "ægte danske" online-fremkaldere der efterhånden findes, der
tilbyder samme koncept - så det bare var at tilrette lidt sourcekode og så
var det danske menuer og fuld tryghed derfra? Har I fundet nogle?

Håber I vil dele af jeres erfaringer ..

mvh Steffen