Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udregning af brændvidde
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 11-04-04 13:34

Jeg har lavet et simpelt script til at udregne hvor lang en brændvidde man
skal bruge for at fylde et negativ med en ting på en bestemt størrelse på
en bestemt afstand.

Scriptet kan ses her:

http://80.62.24.182/focal.php

--
Martin Kaltoft

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-04 14:06

"Martin Kaltoft" <martin@[nospam]nitro.dk> wrote in message

> [...]
> skal bruge for at fylde et negativ med en ting på en bestemt størrelse på

Fint nok. Har liiige et par forslag til forbedring:

1) Mulighed for at vælge enhed (mm, cm, m)
2) Mulighed for at indtaste størrelse (h x b) alternativ crop factor i
forhold til 35mm på "negativ"

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så kun lidt snapshots)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 11-04-04 14:14

> 1) Mulighed for at vælge enhed (mm, cm, m)

tja...

> 2) Mulighed for at indtaste størrelse (h x b) alternativ crop factor i
> forhold til 35mm på "negativ"

Du vælger jo selv hvad du vil skrive, hvis dit kamera har en anden
negativstørrelse, skriver du jo bare den... Eller har jeg ikke forstået
dig ?

--
Martin Kaltoft