Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvor lysanlæg
Fra : Majbritt

Dato : 08-04-04 10:28

hej

er der nogle der kan huske en hjemmeside adresse

på en som sælger et lys anlæg til ca 2500,-

Fra : Claus Smith

Dato : 08-04-04 10:32

www.jimsfoto.dk

Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-04-04 14:29

Det er jo ikke et lysanlæg, men et flashanlæg, det kan du jo ikke bruge til
feks video!!!!

Vh

Per

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-04-04 15:32

In article <c53k1a$6js$1@sunsite.dk>, den ægte fotomand wrote:
> Det er jo ikke et lysanlæg, men et flashanlæg, det kan du jo ikke bruge til
> feks video!!!!

Så køb en bunke 500W halogenlamper hos et byggemarked.

Husk max 4 pr sikring.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-04-04 17:02

Povl H. Pedersen wrote:

> Så køb en bunke 500W halogenlamper hos et byggemarked.
>
> Husk max 4 pr sikring.

Jeg synes at halogenlamper udvikler alt for meget varme, og der er
også lidt besvær med hvidballance kalibreringerne, og det krafitige
lys giver også den ulempe, at modeller får små pupiller.

Det omtalte Dörr studie blitzanlæg svarer kun til et par mellemstore
elektronblitz, men det har den fordel, at det har indstillingslys.

Hvis man kan undværre indstillingslyset, så kan man opnå lige så
gode resultater med det udstyr, som ses på flg link.
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=68129

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-04-04 19:28

In article <40757788.3070305@niels-ebbesen.net>, Niels Ebbesen wrote:

> Jeg synes at halogenlamper udvikler alt for meget varme, og der er
> også lidt besvær med hvidballance kalibreringerne, og det krafitige
> lys giver også den ulempe, at modeller får små pupiller.

Enig i varmen. Har hørt at nogle bruger glasvæv for at gøre lyset
blødere. Hvidbalancen har jeg ikke selv problemer med. Om det løser
nogle af pupilproblemerne ved jeg ikke.

> [...]
>
> Hvis man kan undværre indstillingslyset, så kan man opnå lige så
> gode resultater med det udstyr, som ses på flg link.

Nu er jeg ikke den store ekspert, men er det ikke sværere at få
det rigtige lys når man bruger blitz ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-04-04 20:32

Povl H. Pedersen wrote:

> Nu er jeg ikke den store ekspert, men er det ikke sværere at få
> det rigtige lys når man bruger blitz ?

Næ det er ikke sværere, men det er med blitzfotografering som med
alt andet, man skal øve sig og drage nogle erfaringer, hvis man vil
være go' til det.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen