Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indendørsbilleder med Canon Powershot G3?
Fra : Troy

Dato : 07-04-04 08:43

Jeg har problemer med at få mine indendørsbilleder gode. Specielt
aftenbilleder med kunstigt lys.
Jeg efterlyser nogle gode forslag til indstillinger af apparatet.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-04-04 09:04

"Troy" <troy@where.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har problemer med at få mine indendørsbilleder gode. Specielt
> aftenbilleder med kunstigt lys.
> Jeg efterlyser nogle gode forslag til indstillinger af apparatet.

Hej

Det er så let, intet lys, intet billede.

Du ser jo heller ikke et motiv/farver/kontrast ens i kraftig sol og i en
stue med svagt kunstlys.

Fototeori !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Gert Medom

Dato : 07-04-04 15:43

Hej.

Forslag du kan afprøve:

- I hvidbalance kan du prøve at indstille til "Tungsten lys" el. lign.
- Du kan prøve at sætte lysfølsomheden op, dvs ISO. Ved ISO 400 kunne jeg
tage billeder med meget begrænset belysning uden at ændre lukkertiden.
Prisen er så mere kornede billeder med en del farvestøj, men ved
sammenkomster er det nok bedre for at bevare stemningen fremfor at bruge
blitzen.
- Bruge blitz
- bruge stativ og arbejde med lidt længere lukkertid

Det kræver nok at du bruger lidt tid på at eksperimentere og gøre dine egne
erfaringer, men så tror jeg, det bliver langt bedre for dig. Prøv også at se
i manualen, hvad den har på hjerte?

Hilsen Gert
"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c50cg5$1b1d$1@news.dansketelecom.com...

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-04-04 15:45

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prisen er så mere kornede billeder med en del farvestøj, men ved
> sammenkomster er det nok bedre for at bevare stemningen fremfor at bruge

Prøv også at bruge RAW-formatet.
Billedet gemmes efter tilpasning i den software,
som fulgte med ved købet af Canon Power Shot G3,
med fordel i TIF-format til videre behandling f.eks. i Adobe Photoshop.
Her kan en del støj faktisk fjernes i -*filter/støj/fjern støj* -
det kan give helt fine resultater.
I hvert fald til *hjemmebrug*.
Der skal dog eksperimenteres en hel del.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester:
www.kammermusik.k4.dk