Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med fremkaldelse af digitale foto~
Fra : Bo Andersen

Dato : 04-04-04 14:48

Jeg har i nogen tid brugt www.pixum.de til at "fremkalde" mine fotos
da det bla. er nemt at lave loss-less crop af billedet til f.eks. 10x15
format.
Fjerne røde øjne, hvis nu man er uheldig....
Kvaliteten er, synes jeg, rigtig god.
Men hvad med f.eks. Merlin, Bilka, Fona, Japan-foto osv.
er der nogen der har erfaring med dem ?
Priserne er stort set de sammen, men er kvaliteten det også ?
-Bo-

Fra : Linnea

Dato : 04-04-04 15:35

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fjerne røde øjne, hvis nu man er uheldig....
> Kvaliteten er, synes jeg, rigtig god.
> Men hvad med f.eks. Merlin, Bilka, Fona, Japan-foto osv.

Mht. Merlin så gør jeg det aldrig mere. Jeg forsøgte et par gange at uploade
billeder på nettet og hvor jeg skulle afhente dem i butikken.
Når billederne var lovet færdige til afhentning jeg jeg forgæves flere
gange. Hvis de havde været bare lidt professionelle, havde de sendt en mail,
om at de var forsinket pga. ferietravlhed eller hvad det nu kunne være.
Også den "kode" som billederne lå under var der forvirring omkring - der var
simpelthen ikke nok styr på processerne omkring det at bestille over nettet.

I Merlin oplevede vi også at det billede som vi så på pc´en var større end
det billede som blev leveret på papir.

Altså ikke den helt store tilfredshed med Merlin her i hjemmet.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-04-04 19:42

Kig tilbage i gruppen
spørgsmålet er stillet før.

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Henning

Dato : 08-04-04 01:25

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Kig tilbage i gruppen
> spørgsmålet er stillet før.

Uden at kigge tilbage i gruppen vil jeg lige gøre opmærksom på, at det er et
punkt der er under megen udvikling og at gamle svar derfor kan være
utidssvarende.

Du skal endvidere være opmærksom på, at for en ny bruger, er der ved f.eks
TDC 1700+ indlæg at læse.

mvh Henning

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 04-04-04 20:36

Bilka og Føtex har jeg brugt flere gange og synes at de har en
fremragende kvalitet. Desværre kan heller ikke de overholde den lovede
leveringstid. De sender dog en mail når billederne er færdige.
Japan-photo (i Aalborg) har jeg brugt. De kan overholde leveringstiden,
men har en elendig kvalitet: Billederne er ofte skjoldede, der mangler
3-4 mm hele vejen rundt og billedet er skævt på papiret.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-04-04 09:34

On Sun, 04 Apr 2004 21:35:47 +0200, Steen Lund Hansen
<steenlundhansen@INGENSPAMstofanet.dk> wrote:

> [...]
>men har en elendig kvalitet: Billederne er ofte skjoldede, der mangler
>3-4 mm hele vejen rundt og billedet er skævt på papiret.

Kan det være muligt, de bruger jo samme firma (er det ikke CEW)
medmindre det er specielle opgaver.
Jeg har ikke set forskel på Bilka og Jap.Ph. og jeg har ingen
interesser i nogen af dem.
mvh Ebbe

Fra : Kohsel

Dato : 05-04-04 18:17

Hej med jer jeg prøvede den automat de har i merlin "kan ikke huske om det
er konica eller kodac der har den".
Det var for at prøve at se kvalliteten af billederne taget med vores nye
digitale kamera og vi er overordentlig tilfreds med resultatet fik printet 6
billeder af forskelige kategorier og det var bare perfekt men osse meget
dyre ca 6 kr stk. .
Men fordelen er at du får billederne med det samme.

Mvh

Kohsel

Fra : VJ

Dato : 06-04-04 08:22

Jeg har brugt http://www.digitalshoppen.com der drives af Fujifilm flere
gange.
med optagelser i 3:2 fra mit Sony DSC-V1 uden nogen form for
efterbehandling.
Flotte billeder til 1 kr. pr. stk. + 20 i startgebyr.
Leveres gennem den lokale brugs, hvis de ellers handler med Fuji.

MVH

Fra : Lars Troels

Dato : 06-04-04 16:14

Jeg bestiller mine over tdconline og det fungerer glimrende. De laver god
kvalitet og leverer til tiden. Frem for alt klarer de alle mine alternative
beskæringer og formater uden videre.

Jeg samler lidt sammen og sender dem over nettet og modtager dem et par dage
senere i min postkasse. Acceptabel pris og nul bøvl.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 06-04-04 21:45

Ebbe Hansen wrote:

>Kan det være muligt, de bruger jo samme firma (er det ikke CEW)
>medmindre det er specielle opgaver.

De billeder jeg har fået lavet i Japan Photo er så vidt jeg ved lavet på
deres minilab i bagbutikken. Jeg har flere gange gjort dem opmærksom på
problemet uden der er sket noget. Nu går jeg så bare andre steder hen.
Så strengt taget kan de jo godt have løst problemet.

-Steen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-04-04 11:21

On Tue, 06 Apr 2004 22:44:51 +0200, Steen Lund Hansen
> [...]
>problemet uden der er sket noget. Nu går jeg så bare andre steder hen.
>Så strengt taget kan de jo godt have løst problemet.

OK, jeg tænkte på dem jeg oploader over nettet, det er også samme
program som de andre, det ses på svarmail.
Jeg ved godt at de laver noget selv, men dem har jeg ikke prøvet.
mvh Ebbe