Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
? om Kodak film
Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-04 20:01

Hej,

Jeg købte idag film hos en tysk dagligvare kæde, men kan ikke finde ret
meget info om den. Den hedder "Kodacolor VR 200 plus". Til en pris på 29.95
for 2 ruller med 36 skud i måtte jeg bare have 10 af dem til prøveskud.
Udløbsdato engang i 2006.

Det virker på mig, som om Kodak opfinder forskellige handelsnavne for den
samme vare, alt efter hvilket land, det skal vælges i. Når jeg bruger
gOOgle, får jeg alt fra "unknown Kodan film" til en tyske forbrugersider,
der roser den til skyerne. Er det er navn Aldi har fået sat på filem , eller
er det noget andet ???
Måske er det bare en Kodacolor Gold, som den vi kender her i landet...

Bo//

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-04 20:21

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> er det noget andet ???
> Måske er det bare en Kodacolor Gold, som den vi kender her i landet...

Nej VR og Gold er ikke det samme. VR er efter min mening en elendig film,
som jeg holder mig langt fra. Hellere færre billeder på en go' film end
mange på en håndfuld Virkelig Ringe...

"Gold" (som er glimrende - dog uden at være fantastisk) går til syneladende
i Tyskland under navnet "Farbwelt".

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-04 20:30

"J. Larsen" <joac01-snabela-slet-yahoo.com> wrote in message

> "Gold" (som er glimrende - dog uden at være fantastisk) går til
syneladende
> i Tyskland under navnet "Farbwelt".

Jeg forventer heller ikke at bruge den til noget seriøst. Men da jeg lige
har anskaffet et nyt kamerahus, skal jeg bare have eet eller andet på
ruller, så jeg kan skyde mig ind på det.

Bo //

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-04-04 21:01

> [...]
29.95
> for 2 ruller med 36 skud i måtte jeg bare have 10 af dem til prøveskud.

Hej

NETTO har for tiden Fujicolor 135-36 til 10,-

Og nej, det er ikke superia !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-04 21:21

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> "Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> 29.95
>
> Hej
>
> NETTO har for tiden Fujicolor 135-36 til 10,-
>
> Og nej, det er ikke superia !

jeg så det i tråden tidligere, men kon ikke i en Netto, der hvor jeg var...

Bo //

Fra : khs

Dato : 04-04-04 23:05

Hej Leif.

> NETTO har for tiden Fujicolor 135-36 til 10,-
>
> Og nej, det er ikke superia !

Hvad er det så? Laver Fuji andet i 200 asa end Superia? Jeg kan ikke finde
andre typer på deres web.

En "135 CA" minder meget om denne
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/bin/Superia200.pdf;jsessionid=AwFG0rJnU7oxR0cgdRaePLxpzDa2P6KbazsjaHKsjeM191jhKrji!1142998310
gør den ikke?

Det er ikke spydigt ment på nogen måde Jeg spørger dig fordi jeg har
tiltro til at du ved meget om analog.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-04-04 00:30

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/bin/Superia200.pdf;jsessionid=AwF
G0rJnU7oxR0cgdRaePLxpzDa2P6KbazsjaHKsjeM191jhKrji!1142998310

Hej

Jeg taler ud fra at jeg har set filmene, og efter min vurdering var æskerne
ikke mærket med "Superia".

Jeg kan da tage fejl.

Og efter de data du har sendt et link til, så er det den gamle 3-lags
superia.

Her er et link til den med 4 lag, som kom for meget lang tid siden.

http://home.fujifilm.com/products/uploaded/Fil0013.PDF

Forskellen er det meget tynde cyan-følsomme lag, der efter fremkaldelsen
bliver lys magenta.
Et lille lag med en stor virkning !

Og når jeg siger Superia, mener jeg den Superia der er med 4 lag, og det er
den film man forventer at få når man beder om en Superia.

Men hvad der er i æskerne ved du måske, og hvis det er tilfældet, så fortæl
!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : khs

Dato : 05-04-04 23:09

Hej Leif.

Du har da vist ret. Jeg kan godt se at der er forskel på antalet af lag i
filmene. En nærlæsning af databladene afslører det ekstra lag. Det ser ud
til at være den gamle Superia (hvis CA altså er et holdepunkt) og det er vel
ikke så fedt.

> Men hvad der er i æskerne ved du måske, og hvis det er tilfældet, så
fortæl!

Jeg aner det ikke. Jeg legede bare detektiv og kiggede på koder

Nu er jeg lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre med mine ti styk

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 06-04-04 09:02

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre med mine ti styk

Hej

Brug dem de er gode nok, bare fordi der kommer en ny model, gør det da ikke
den gamle ubrugelig.

Hele verden var godt tilfreds med den "gamle" film !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : khs

Dato : 06-04-04 23:32

Du har jo ret

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-04-04 21:27

> [...]
eller
> er det noget andet ???
> Måske er det bare en Kodacolor Gold, som den vi kender her i landet...

Hej

En anden gang kan du overveje www.speedgraphic.co.uk til køb af film, der
kan du få dem til en meget rimelig pris, hvis du køber over 10 stk, og så er
du sikker på hvad det er du køber...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-04 21:54

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message

> [...]
> kan du få dem til en meget rimelig pris, hvis du køber over 10 stk, og så

Normalt bruger jeg Fuji dias (provia), som jeg køber i hele pakker i
DE-land. At jeg købte omtalte kodak film var er impulskøb, for at have noget
at skyde med for at lære mit "nye" kamerahus at kende. En lysmåler, jeg ikke
kender og en ny flash, jeg skal lære at bruge.

Bo //

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-04-04 22:29

> [...]
ikke
> kender og en ny flash, jeg skal lære at bruge.

Det lyder dejligt analogt

Held og lykke med testen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-04 23:03

> "Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> noget
> ikke

> Det lyder dejligt analogt

Ja, digitalt søgerkamera til alle de billeder, der SKAL tages (vejret,
teknisk doc, børneføs'da' etc) og 24x36 til det seriøse og sjove.

Bo //

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-04 23:22

In article <406f34a4$0$28840$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
post@sidebanenFJERNES.dk says...

> Ja, digitalt søgerkamera til alle de billeder, der SKAL tages (vejret,
> teknisk doc, børneføs'da' etc) og 24x36 til det seriøse og sjove.

Ahhh, jeg er ikke alene

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen