Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
undervandsfotografering
Fra : Martin Klausen

Dato : 02-04-04 22:24

Er der nogen der har erfaringer med at bruge Nikon 4300 m. fantasea
undervandshus i forbindekse med dykkerfotografering?

Fra : Henrik

Dato : 05-04-04 06:39

"Martin Klausen" <mtk@webspeed.dk> wrote in message news:<406dda31$0$263$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Er der nogen der har erfaringer med at bruge Nikon 4300 m. fantasea
> undervandshus i forbindekse med dykkerfotografering?

Hej Martin

Ja jeg har nøjagtigt det sæt og er lige kommet hjem fra en tur i
Egypten hvor jeg havde det med - tog i snit ca 50 billeder pr dyk !

Jeg kan maile dig et par billeder hvis du er intresseret ?

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 07-04-04 19:29

Hej Martin.
Jeg har også netop det sæt, og trods det, at det ikke er et
super-professionelt sæt, og at jeg fotograferer rigtig meget som hobby,
valgte jeg, at starte med dette sæt, før jeg vil kaste mig ud i noget mere
avanceret, da det oftest er temmeligt dyrt.
Jeg har også lige dykket i Ægypten, og tog ca. 100 fotos. De bedste kan du
se her :
http://www.hejnfelt.dk/Dykning.htm
Kameraet er ikke særligt lysstærkt, hvilket siger sig selv med den lille
flash. Flashen rækker max 1-2 meter. Desuden er alle mine billeder
efterbehandlet i Acdsee 6.0, hvilket har forstærket farverne særdeles meget.
Ellers var de ret blå-grå at se på.
Jeg fortryder nu alligevel ikke mit køb (kameraet havde jeg i forvejen,
uv-huset købte jeg på www.bhphotovideo.com i New York over nettet), for som
sagt, så er det totalt set okay til pengene. Ikelite m.v. med ekstern flash
løber nemt op i 10.000,- elller mere. Derfor!
Jeg ved også, at jeg vil medbringe dette kamera igen, da det jo opfylder mit
ønske om at kunne tage rimelige billeder under vandet fra tid til anden.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Søren Reinke

Dato : 08-04-04 08:17

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> wrote in message
> [...]
> avanceret, da det oftest er temmeligt dyrt.
> Jeg har også lige dykket i Ægypten, og tog ca. 100 fotos. De bedste kan du

Pæne billeder.

Synd du bruger non standard microsoft plugins på siden som kun virker i
internet explorer, så du derved afholder os der går lidt ind for sikkerhed,
i at se resten af dit site.

Hilsen Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 08:42

"Søren Reinke" <disky@disky.uhsyd.dk> skrev :

>Synd du bruger non standard microsoft plugins på siden som kun virker i
>internet explorer, så du derved afholder os der går lidt ind for sikkerhed,
>i at se resten af dit site.

Hmm - så vidt jeg kan se, så er det eneste du mangler da en
javafortolker, det er ikke noget specielt MS.

Men, bortset fra det, så burde der være en alternativ
navigeringsmulighed (eller slet ikke bruges java).
--
Knud

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-04-04 11:25

Jeg er altså ked af, at I ikke kan se det hele på min webside. Det er jo
derfor at den er der
Den er lavet i Microsoft Frontpage uden brug af nogen som helst
ekstra-finesser eller lign. (så go' er jeg ikke til det der ), og jeg har
ikke hørt andre sige at de ikke kan se det hele.
Billede-gallerierne er lavet i Adobe Photoshop Album og lagt ind som
undermapper i den oprindelige webmappe, og jeg kan se, at der har sneget sig
en fejl ind i nogle af mine gallerier.
Det må jeg se at få rettet.
Ellers tak for "kritikken".
Mvh Niels

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-04-04 14:44

> [...]
> Billede-gallerierne er lavet i Adobe Photoshop Album og lagt ind som
> undermapper i den oprindelige webmappe, og jeg kan se, at der har sneget

Du skal ikke tage dig af de ca. 1-2% der af en eller anden grund nægter at
køre jscript/vbscript på deres computere. Der er sågar nogle der bliver
fornærmet over der er billeder pga. båndbredde. Alle browsere har mulighed
for at køre jscript og selv på IE kan du slå det fra hvis man ikke har lyst
til at se på sider der bruger det.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 15:23

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev :

>Du skal ikke tage dig af de ca. 1-2% der af en eller anden grund nægter at
>køre jscript/vbscript på deres computere.

Der er intet javascript eller vbscript på siderne.
--
Knud

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-04-04 17:15

> Der er intet javascript eller vbscript på siderne.

Måske, men selv min lommeregner kunne se den uden problemer, så måske 1-2%
forkert og vi må regne med 3-4% i stedet for. Det kræver ikke nogle
"Microsoft Hemmeligheder" at læse siden, selv min Linux æder "pege følsomme"
knapper uden problemer.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 15:21

"Niels Hejnfelt" <nielshejnfelt.@orangenet.dk> skrev :

>Den er lavet i Microsoft Frontpage uden brug af nogen som helst
>ekstra-finesser eller lign. (så go' er jeg ikke til det der ), og jeg har
>ikke hørt andre sige at de ikke kan se det hele.

Du bruger FPs hoverknapper (husker ikke, hvad de kaldes i dansk
FP) og det er det, der ikke er så smart.

Lav nogle alm. links.

Der følger ikke en javafortolker med IE mere og den skal
installeres separat.

I den nyeste version af FP har man også fjernet disse knapper.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-04-04 16:50

Det kaldes en "pegefølsom knap", og er et standardelement i Frontpage.
Mvh Niels

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 08-04-04 15:14

Henrik Manley skrev i Message-ID: <ky5IT#WHEHA.4108@gud.bends.dk>:

> Alle browsere har mulighed for at køre jscript

Nu er du vist ude på dybt vand!

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 15:35

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> skrev :

>Nu er du vist ude p=E5 dybt vand!

ligesom ikke alle newsreadere kan lide quoted-printable, så
undlad venligst at bruge det.

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#qp

http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
--
Knud

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-04-04 17:02

> ligesom ikke alle newsreadere kan lide quoted-printable, så
> [...]

Ja, ja. Du sidder jo heller ikke med en lille lomme computer hvor man ikke
lige kan rette den slags.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-04-04 17:00

>Nu er du vist ude på dybt vand!

Desværre nej jeg sidder i de sydfranske højder. Det kan godt være at der er
enkle browsere der ikke kan køre jscript/vbscript (lynx?). Men hvorfor skal
resten af verden tilpasse sig til den minoritet? OK fremtiden hedder vel
..NET så slipper vi vel for den slags problemer........

Det er vel en slags DIR det med browsere, det er jo ikke nødvendigt med
jscript. Men lige som "Ikke DIR" gør det livet meget nemmere for de fleste.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk