Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photoshop: rammer
Fra : ChristianTC

Dato : 02-04-04 18:35

Hej NG

Jeg har taget et makrobillede af en humlebi og jeg synes selv billedet er
blevet vellykket så jeg vil genre ramme det ind.Men hvordan laver man
nemmest en ramme til sit billede? Jeg arbejder med Photoshop 6.0.

MVH
Christian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-04-04 18:49

On Fri, 2 Apr 2004 19:35:23 +0200, "ChristianTC"
<jegerendaaseslime@yahoo.com> wrote:

> [...]
>blevet vellykket så jeg vil genre ramme det ind.Men hvordan laver man
>nemmest en ramme til sit billede? Jeg arbejder med Photoshop 6.0.

saxet fra et tidligere indlæg, forfatter mistet, undskyld

PSP 6
- Markér hele dit billede (Ctrl + A) eller det udsnit du ønsker
indrammet

- Vælg den farve du ønsker som rammefarve (det er forgrundsfarven der
bruges)

- Hop op i Edit > Stroke

- Du kan nu sætte tykkelsen på stregen, hvor den skal placeres i
forhold til din
markering, og om den skal være lidt gennemsigtig.

.... hurtigere bliver det vist ikke
ca 25 px i tykkelse sort ell måske en mørk grå
---------
mvh Ebbe

Fra : ChristianTC

Dato : 02-04-04 19:29

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> ... hurtigere bliver det vist ikke
> ca 25 px i tykkelse sort ell måske en mørk grå
> ---------
> mvh Ebbe

Hej Ebbe

Tak for svaret, det virker perfekt

MVH
Christian

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-04-04 19:49

On Fri, 2 Apr 2004 20:29:29 +0200, "ChristianTC"
<jegerendaaseslime@yahoo.com> wrote:

> [...]
Jeg kan desværre ikke huske hvem der kom med det,
men jeg bruger det meget, til Dias
mvh Ebbe