Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
4GB Microdrive fra Muvo
Fra : Anders Trolle

Dato : 01-04-04 21:09

Da der igen har været lidt rygter om at Creative's Muvo2 MP3 afspiller ikke
længere skulle kunne frarøves sit 4GB Microdrive, vil jeg lige afkræfte
dette. Jeg har netop skilt en Muvo2 ad efter de i øvrigt 100% korrekte
beskrivelser på http://www.pcconsultant.com/microdrive.htm. Det tager mindre
end 10 forsigtige minutter, så er den både skilt ad og samlet igen.

Jeg gjorde det som en indledende investering til mit kommende D70, så indtil
det ankommer har mit trofaste G2 kronede dage med masser af plads, da den
lige har formatteret drevet uden problemer.

/Anders

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 02-04-04 12:51

"Anders Trolle" <spam@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ankommer har mit trofaste G2 kronede dage med masser af plads, da den
> lige har formatteret drevet uden problemer.

Hvordan er det så med hastigheden på G2'eren? Her tænker jeg på overførsel
af billeder fra kamera til kort.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Anders Trolle

Dato : 03-04-04 00:10

Hej Thomas,

> Hvordan er det så med hastigheden på G2'eren? Her tænker jeg på overførsel
> af billeder fra kamera til kort.

Jeg er ikke sikker på hvad du vil sammenligne med, men jeg har lige lavet et
par tests med 4GB Microdrivet fra MuVo'en som falder fint ud:

Skudt ind i en helt hvid væg på manuel setting, 1/640 sek blænde 2.8, manuel
fokus og ingen flash tager G2'en i servomode
25 billeder på 24 sekunder, før festen stopper og kameraet må vente til den
har skrevet færdig på CF kortet.

På et meget varieret motiv, tager kameraet med samme indstillinger 7
billeder på 7 sekunder, før cachen er fuld og striben af billeder stopper.

Ovenstående er ekstremerne. Ude i den virkelige verden, vil man opleve
præstationer et sted midt imellem. Med mit gamle 1GB Microdrive kunne jeg
som regl køre bursts af 10-14 skud på cirka det samme antal sekunder. Efter
min egen mening, ganske habilt af et kompaktkamera.

Ved ikke om ovenstående var hvad du tænkte på - ellers sig til, så skal jeg
gerne forsøge andre tests.

Mvh.
Anders Trolle