Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken Metz blitz?
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 01-04-04 07:11

Hej gruppe

Jeg vil gerne have en Metz blitz til mit gamle Zenit TTL spejlrefleks.
Jeg har allerede en (Metz 20 B3) men den er manuel, og jeg ville gerne
have en med automatik (thyristorstyring). Metz's bud i denne klasse
hedder pt. Mecablitz 20 BC-6, men jeg bryder mig ikke om designet. Jeg
kan meget bedre lide det "gamle" design, som også min 20 B3 har.
(http://hjem.get2net.dk/lindblad/temp/metz20b3.jpg). Og iøvrigt vil
jeg også hellere købe brugt...

Jeg har prøvet at søge på nettet for at finde forgængeren til
Mecablitz 20 BC-6, men det lader til at der ikke er noget der hedder
BC-5, men at "forrige" model hed BC-4 - kan det passe? Jeg har ikke
kunne finde nogen billeder af BC-4 - har den samme design som min B3?

Og hvad hvis jeg vil have en lidt kraftigere blitz? Hvilke model-numre
skal jeg kigge efter, hvis jeg vil have en Metz blitz med samme design
som min 20 B3, men bare med et ledetal omkring 28 til 32 (og
thyristorstyring)?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Thomas L. Christensen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 01-04-04 10:35

> [...]
> skal jeg kigge efter, hvis jeg vil have en Metz blitz med samme design
> som min 20 B3, men bare med et ledetal omkring 28 til 32 (og

Jeg har kigget i Foto Revyen 1985. På det tidspunkt har er der en Metz
Megablitz 25 CT 3 med thyristorstyring og SCA adaptersystem, og målene
91x154x35 mm vægt 220 gram, altså ikke helt som dine ønsker er, men dog ret
lille og med thyristorstyring. prisen var voldsom: 2495 kr. , næsten det
samme som de store stavlash 45 CT5

KJ

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-04-04 10:49

"Thomas L. Christensen" skrev
> [...]
> skal jeg kigge efter, hvis jeg vil have en Metz blitz med samme design
> som min 20 B3, men bare med et ledetal omkring 28 til 32 (og

Det ser ud til at eneste Metz alternativ er 36 C-2
http://www.metz.de/en/photo_electronics/mecablitz_36_C-2.179.html
Den har ledetal 30 ved 35mm (tilsyneladende dækker
den ikke bredere) og 3 blændeområder med thyristorstyring.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply