Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G5 vs. Canon PowerShot Pro 1
Fra : panos

Dato : 30-03-04 12:52

Hejsa.
Jeg har siden august brugt en Canon PowerShot G5 og er generelt tilfreds med
den.
Canon kom imellem tiden med en ny moden, Canon PowerShot Pro 1.
Er det nogen der ved om det kan betale sig at opgradere? Jeg kan ikke rigtig
gør mig klog om det er pengene være.

Jeg er interesseret i nat fotos, samt alm. familie brug.

Hilsen
Panos

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-03-04 17:25

"panos" <panosREMOVETHIS@mitkas.com> wrote in

> [...]
> Er det nogen der ved om det kan betale sig at opgradere? Jeg kan ikke
> rigtig gør mig klog om det er pengene være.

http://makeashorterlink.com/?O20D522E7

eller

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8
&threadm=Xns94B690F0EA06kennethdarlingfromde%4032.97.166.131&rnum=1
&prev=/groups%3Fq%3Ddarling%2Benhver%2Bgroup:dk.fritid.foto%26hl%3Den%26lr%3D%
26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.fritid.foto%26selm%
3DXns94B690F0EA06kennethdarlingfromde%254032.97.166.131%26rnum%3D1

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-04 20:01

"panos" <panosREMOVETHIS@mitkas.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon kom imellem tiden med en ny moden, Canon PowerShot Pro 1.
> Er det nogen der ved om det kan betale sig at opgradere? Jeg kan ikke

hej

jeg kender ikke powershot pro1... men har læst lidt...på papiret ser det
ganske fornuftet ud!!!god zoom, godt lysstærkt objektiv....

Så det må være dit behov der skal afgøre det.....Men spørger du mig så ville
jeg overveje et d-slr....
Der kan du skifte objektivet ud !!!! en efter min mening nok så væsenlig
detalje.....Men objektiver koster,men hvis jeg var dig så havde jeg ventet
til jeg havde nok til et 300d og et canon 28-135 usm is....Så er du også
godt stillet, men det koster lidt mere...
Og foreskelen i pixel 300d har 6,3 og pro1 har 8 mp!!!! tja, kan man se
foreskel????igen hvordan er dit behov????

Så mit råd er du må lige overveje engang til hvad dit behov
er................evt. prøv begge kameraer......

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-03-04 20:28

In article <c4cg5t$1kfn$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:
> Og foreskelen i pixel 300d har 6,3 og pro1 har 8 mp!!!! tja, kan man se
> foreskel????igen hvordan er dit behov????

Man kan se forskel. 300D har store pixels, Pro1 har små pixels med
en masse støj. Jeg har ikke set et kompakt 8Mpixel kamera med bedre
billeder end 6mpix på 300D.

Fra : Karl Olsen

Dato : 30-03-04 21:13

> [...]

> rigtig gør mig klog om det er pengene være.
>
> Jeg er interesseret i nat fotos, samt alm. familie brug.

Til natfotos er Pro 1 ikke bedre, da optikken er lidt mindre lysstærk
(f:2.4-3.5 mod G5's f:2.0-3.0). Skal du have noget, der er væsentligt bedre
til natfoto, skal du nok kigge på et DSLR som f.eks. 300D, da det kan køre
meget højere ISO før støjen bliver slem.

Til alm. familiebrug er det altid sjovt med mere zoom, men Pro1 er også lidt
større og tungere og derfor lidt mere besværligt at bære omkring.

Karl Olsen

Fra : panos

Dato : 30-03-04 21:44

Tak for de mange svar. Jeg fik lov at låne naboens nikkon D100, så jeg tror
at jeg kigger lidt nermere på D70 eller en anden SLR kamera. Problemet er
bare at de er lidt storre....
hilsen
Panos

Fra : Niels Thomsen

Dato : 31-03-04 00:28

> [...]

> rigtig gør mig klog om det er pengene være.
>
> Jeg er interesseret i nat fotos, samt alm. familie brug.

Jeg er gået fra G3 til Pro1 pga. tyveri, og er meget tilfreds med mit Pro1.
Men jeg ville ikke gå ud og bruge 10k, bare for at opgradere.
Objektivet er mindre lysstærkt, men med lidt bedre zoom, og en meget bedre
zoomkontrol.
Om kameraet har 8, 5 eller 4 Mpixel er i de fleste tilfælde ligegyldigt,
men 8 Mpixel er dyrt i hukommelseskort.
Pro1 er langt bedre til macrofoto end G3.
Den eletroniske søger er jeg glad for; flere informationer, kontrol af
fokus og jeg slipper for at se på kanten at mit eget objektiv.
Jeg synes ikke at det nye er god til at fokuseret i svagt lys, men det var
G3eren heller ikke.
Jeg har ikke haft problemer med støj, da jeg kun har brugt ISO 50 og 100,
mem til nat billeder bruger du nok de høje ISO tal, og der løber du nok
ind i de omtalte støjproblemer.
Alt i alt er Pro1 et bedre kamera end G3, men kun lidt, og var det gamle
ikke blevet stjålet havde jeg ikke overvejet at skifte det ud.

Hilsen Niels

Fra : panos

Dato : 31-03-04 05:33

Tak Niels, det var lige præcist hvad jeg har brug for at høre.

hilsen
Panos