Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med 4Gb kort
Fra : Klaus Madsen

Dato : 29-03-04 21:47

Hej
Er der andre end mig der pludselig har fået store problemer med deres
Hitachi 4 Gb kort (fra Muvo2)
Pludselig, efter jeg havde taget nogle billeder, kan jeg ikke overføre
billederne.
Jeg kan godt se de ligger på disken, men min computer går helt stå og mister
forbindelsen til drevet. Og det er ikke computeren, jeg har prøvet 2
forskellige med
samme resultat. Jeg kan ikke engang formatere disken hverken på computeren
eller
i kameraet, som forøvrigt nu melder fejl når jeg sætter kortet i ???
Er der nogen der har en løsning, eller har været ude fo noget lignende??
Jeg har ikke engang sammenlagt brugt den til 100 billeder, så det er
efterhånden
ved at ligne en dårlig forretning.

Mvh. Klaus

Fra : Tom K.

Dato : 29-03-04 21:55

Mit kører perfekt...jeg kan anbefale kortet til D100.

--
Tom K.

Fra : Sven Sviske

Dato : 29-03-04 22:14

Hvor er den købt ? Er det den fra TDC? jeg er ved at køde den for at gøre
det samme.

/Thomas

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 29-03-04 22:16

Min kører også perfekt - indtil videre i hvert fald

Jan

Fra : Deaster

Dato : 30-03-04 06:56

Klaus Madsen wrote:
> [...]
> Er der nogen der har en løsning, eller har været ude fo noget
> lignende?? Jeg har ikke engang sammenlagt brugt den til 100 billeder,

Ingen problemer her, har vel taget ca. 500 billeder med mit 10D og 4 Gb
kortet. Har du prøvet en anden kortlæser, eller evt. forbinde direkte til
dit kamera ?

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Claus Petersen

Dato : 30-03-04 10:27

Har du evt. slukket for strømmen, mens kameraet var ved at skrive det sidste
billede? Så er der lagret et halvt billede, og diskens fat-tabel er nok ikke
oprettet endnu, og så passer indholdet af disken ikke med fat-tabellen. Så
kan du gå på Internettet på
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm og hente et program,
der kan genopbygge fat-tabellen og dermed finde alle de billeder, der endnu
kan bruges. Derefter kan du formatere kortet - i kameraet.

Claus

Fra : Klaus Madsen

Dato : 30-03-04 17:23

"Claus Petersen" <clapet@bolignet-aarhus.dk> wrote in message
> [...]
endnu
> kan bruges. Derefter kan du formatere kortet - i kameraet.

Jeg mener ikke at have slukket for strømmen, mens kameraet var ved at skrive
det sidste
billede, men jeg er da ikke 100% sikker.
Jeg har nu forsøgt at bruge det program, du nævner og det kan da også godt
se filerne,
men det er også alt. Jo det lykkedes at hente filerne over på min computer,
men der var
kun et ud af ti som var ok, men jeg kan stadig ikke formatere kortet hverken
i kameraet
eller på PC´en.
Jeg tænkte på om der var nogen der kender til et eller andet genialt program
som a´ la´ det
som du foreslog, men som kan formatere sådan en disk der er gået helt i
baglås.
Jeg skal da lige nævne, at jeg samme sted hentede et program som hedder
"Smart Recovery"
og der var en test funktion som kørte hele disken igennem uden fejl, hver en
Cluster blev
undersøgt, og det tog over en halv time at køre det igennem. Men hvis disken
skulle være
fysisk beskadiget havde sådan et program vel opdaget det.
Håber der er nogle der sidder med den geniale løsning.

På forhånd tak
Klaus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-03-04 17:53

> [...]

> fysisk beskadiget havde sådan et program vel opdaget det.
> Håber der er nogle der sidder med den geniale løsning.

Hmmm - har _måske_ oplevet noget lignende. En USB-2 box, der ikke ku' køre
USB-2 mere end en times tid. Så begyndte den at hakke Fat'en i stykker - det
ku' først ses (meget passende her) på billeder på disken. De begyndte at få
sjove fejl. Flyttede jeg den til USB-1.1 i tide ku' XP selv kvæle problemet.
Ventede jeg for længe gik Fat'en helt i mudder.
Løsningen var at slette partitionen og begynde forfra.
Måske du kan få diskhåndteringen til at slette den fejlbehæftede partition
og lave en ny ?

PS: den forb... USB-box blev ombyttet og problemet forsvandt - bortset fra
jeg ikke ku' vente på ombytningen, så nu har jeg 2 !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Alex W

Dato : 30-03-04 21:32

> [...]
ikke
> oprettet endnu, og så passer indholdet af disken ikke med fat-tabellen. Så

Et Canon er da ligeglad, (er dit et canon ?) om man slukker eller ej, den
gemmer til sidste billede, det er meget værre hvis man kommer til at pille
disken for tidligt ud ... så går det galt

/Alex W

Fra : Klaus Madsen

Dato : 30-03-04 21:40

> [...]
> gemmer til sidste billede, det er meget værre hvis man kommer til at pille
> disken for tidligt ud ... så går det galt

Nej det er ikke et Canon, det er et Nikon D100

Mvh. Klaus

Fra : rosenauer.dk

Dato : 30-03-04 21:18

> Jeg har ikke engang sammenlagt brugt den til 100 billeder, så det er
> efterhånden
> ved at ligne en dårlig forretning.

Jeg har 7-9-13 heller ikke haft problemer med min - har vel skudt 2-300
billeder på den so far. Har dog læst om andre med problemer på
dpreview.com - check evt. deres Storage Forum for lign. historier. Eller -
prøv at slet partitionen via disk manageren i Winblows XP som Jesper
Hedegaard foreslår.

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 30-03-04 21:39

> [...]
> dpreview.com - check evt. deres Storage Forum for lign. historier. Eller -
> prøv at slet partitionen via disk manageren i Winblows XP som Jesper

Det kan jeg heller ikke få lov til, den valgmulighed er bare grå.
Mvh. Klaus

Fra : John Poulsen

Dato : 31-03-04 08:35

Hrm....
Kan ikke se at nogen har foreslået Partition Magic?!
Når alt andet glipper bruger jeg nævnte program - har aldrig (7-9-13)
svigtet mig endnu.

Mvh.

John

Fra : JoOngle

Dato : 01-04-04 19:08

"rosenauer.dk" <martin@REMOVETHISrosenauer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har 7-9-13 heller ikke haft problemer med min - har vel skudt 2-300
> billeder på den so far. Har dog læst om andre med problemer på
> dpreview.com - check evt.

Jeg har hellere ikke haft NOGEN problemer med den overhovedet. (bank i
bordet
Og har taget nærmere 2000 billeder på nogle måneder nu med Hitachi 4GB
drevet.
Og jeg har imod al god skik og brug af et Microdrive (en HARDDISK!) kort
taget den direkte ind fra iskulde til stuevarme og brugt den stort set hele
tiden,
der har INTET sket...ikke så meget som en brokkelyd.

Dessuden hvis I læser DPreviews fora's så vil i hurtig opdage at der også
er masser af døde compact-flash kort som folk forsøger at få liv i igen
uden hæld (jeg mistede også et 128 Mb Ultra kort her forleden...det gik
bare istykker sådan uden videre :( ...men ok....det hænder jo..

/J