Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera - Hvad skal jeg købe?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 29-03-04 12:15

Hej gruppe -

Jeg er teknisk ignorant og aner derfor intet om digitale kameraer. Jeg håber
derfor at kunne få lidt hjælp i dette forum.

Jeg har besluttet mig for at ville ofre op til ca. DKK 4.000 for et godt
kamera. Jeg har en "mavefornemmelse" af at Olympus eller Canon vil være at
foretrække.

Hvad kan I anbefale?

Hvad skal jeg specielt "holde øje med", når jeg køber?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Deaster

Dato : 29-03-04 14:02

Jan Bang Jensby wrote:
> [...]
>
> Jeg har besluttet mig for at ville ofre op til ca. DKK 4.000 for et
> godt kamera. Jeg har en "mavefornemmelse" af at Olympus eller Canon

At kigge lidt i gruppen, spørgsmålet er stort set oppe hver dag.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Sparre

Dato : 29-03-04 14:03

> Hvad skal jeg specielt "holde øje med", når jeg køber?

Optik frem for antal megapixel...

--
Sparre

Fra : Gert Medom

Dato : 29-03-04 16:17

Hej!

Du kan blive klogere ved at læse Politikens bog om digital fotografering og
Michael karbo: Digital kameraer- fra A til Z. Begge er virkelig gode
udgivelser! Du kan også søge på google og finde websites med fototeknik og
baggrund.

Hvis du har en kammerat med et digital kamera, kan du også prøve at se med
over hans skulder.

canon laver glimrende kameraer, der generelt klarer sig fint i tests. Har
selv haft en Ixus og nu en Powershot S45.

Jeg tror du skal tænke igennem, hvilket niveau du er interesseret i at
arbejde med det på. Skal det bruges en gang om året, eller hele tiden?

Der kan være fornuft i at starte "karrieren" med et simpelt kamera, hvor du
lærer at håndtere de basale ting, og at du senere evt opgraderer.

Mvh
Gert