Foto
IBM760 5420
Teil 3020
xD-kort - Fuji eller Olympus?
Fra : Morten

Dato : 28-03-04 17:02

Gør det en forskel, at man anvender et Olympus xD-kort i et Fujikamera
(Finepix S5000)?
Kan det give problemer med kvaliteten af de gemte billeder - eller andre
dumme ting?

Jeg kan ikke hitte et billigt Fuji-kort på nettet, men er faldet over et
128mb Olympus til 429,- kr, derfor spørgsmålet.

Mvh.
Morten

Fra : Helge Olsen

Dato : 28-03-04 18:02

"Morten" <morten789@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke hitte et billigt Fuji-kort på nettet, men er faldet over et
> 128mb Olympus til 429,- kr, derfor spørgsmålet.

Alle xD kan brukes i kameraet ditt (jeg har et sånt selv). Dog er det to
typer Olympus ute og går. De med og de uten panorama funksjon. De med
panorama har litt mindre tilgjengelig plass for andre kamera for å støtte
panoramafunksjon i enkelte olympuskamera. Derfor forskjell i pris på to
tilsynelatende like olympuskort. Jeg har et 128mb olympus med
panoramafunksjon. På det kan jeg lagre 124 mb bilder.

/Helge

Fra : Morten

Dato : 29-03-04 20:20

> Alle xD kan brukes i kameraet ditt (jeg har et sånt selv). Dog er det to

Mange tak for svarene.

Mvh.
Morten