Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt digitalkamera til undervandafotogr~
Fra : Martin Klausen

Dato : 28-03-04 15:11

Jeg er fuldstændig nybegynder inden for fotografering, er dykker og kunne
godt tænke mig at tage billeder under vand.
Hvad ville være et godt kamera at vælge hvis man også ønsker at bruge det
til undervandsfotografering?? Hvis man ikke skal ruineres fuldstændigt.

Er der nogen der har kameraer som en ekstra gode til at tage billeder under
vand, hvor specielt er lysfølsomheden vigtig og derudover kan farverne vel
også være lidt et problem.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 28-03-04 16:48

"Martin Klausen" <mtk@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad ville være et godt kamera at vælge hvis man også ønsker at bruge det
> til undervandsfotografering?? Hvis man ikke skal ruineres fuldstændigt.

Hej Martin!

En god og billig løsning, som en amatørdykker som jeg finder brugbart, er et
Canon Ixus 400 med et WDP800 undervandshus. Kameraet er et temmelig godt
point-and-shoot og kan med undervandshuset altså også bruges.. tadaaa..
under vandet :).
Du burde kunne få kamera og undervandshuset for under 4000 kroner. Check
evt. min side for nogle umanipulerede referencebilleder.

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : TC

Dato : 29-03-04 12:01

Hej Martin

Olympus laver undervandshuse til bla. deres Mju kameraer.
Hverken dyrt eller besværligt!

Mvh.
Tommy

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 30-03-04 07:57

"Martin Klausen" <mtk@webspeed.dk> wrote in message
> Hvad ville være et godt kamera at vælge hvis man også ønsker at bruge det
> til undervandsfotografering??

Hos Click.dk:
http://www.click.dk/web/click/Mediarep.nsf/0/AB612D09D4A61DF3C1256E58003E86C2/$file/Side3%20kopi.pdf

Tilbud på Nikon Coolpix 4300 incl. undervandshus: 3699,-

PS: Har det ikke selv, men syntes det lyder som et utrolig godt tilbud.

/Peter