Foto
IBM760 5420
Teil 3020
dig. kort ødelagt?
Fra : Sørensen

Dato : 28-03-04 13:30

Min kone er lige kommet hjem fra ferie med nogle billeder, som vi igår så på
selve kameraet, uden problemer.
Så idag ville jeg overføre disse til computeren, som jeg har gjort så tit.
Men når jeg sætter kortet i kortlæseren, siger den pudselig "disken er ikke
formatteret. Ønsker du at formattere nu?" Og da jeg så satte kortet tilbage
i kameraet, kan det nu heller ikke læses der, men den siger "error" - og
foreslår også at formattere kortet.
Hvad hulen er der sket overnight med dette kort? Hvordan kan jeg redde de
billeder, som ligger derpå?
Kortet er et Kingston 64 mb compack flash, kameraer er Nikon coolpix 950 -
og jeg har gjort dette her så tit, så jeg er sikker på, at jeg ikke har
gjort noget forkert.
Tak.
Preben

Fra : Cabdriver

Dato : 28-03-04 13:50

Hej

Jeg har været ude for det samme med et HP. Jeg har en ekstern kortlæser, som
godt kunne læse hvad der var på kortet, og fik så kopieret billederne ind
den vej

Thomas

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 28-03-04 14:10

>ikke
>tilbage

Har du prøvet scandisk (win98), eller på xp: egenskaber for drevet -
funktioner - fejlsøgning

-Bjarne

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-03-04 14:04

> [...]

> og jeg har gjort dette her så tit, så jeg er sikker på, at jeg ikke har

Hent "PC Inspector Smart Recovery" - den plejer at kunne finde tabte
billeder efter utilsigtede sletninger og formateringer.
Bare du ikke gør noget ved kortet før du slipper PC Inspector løs på det.
Sandsynligvis er der gået rod i Fat'en på kortet, så måske et andet
disc-tool kan hente det hjem.
Men PC Inspector plejer at være siker...

Link: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/demo.html
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Richard

Dato : 28-03-04 15:03

Jesper Hedegaard wrote:

> Hent "PC Inspector Smart Recovery" - den plejer at kunne finde tabte
> billeder efter utilsigtede sletninger og formateringer.
> [...]

- og kan Smart Recovery ikke få fat på kortet, kan PC INSPECTOR File
Recovery fra samme site måske, som jeg netop oplevede forleden dag.

Fine små programmmer - burde medleveres ethvert produkt, der benytter
flash-kort med FAT-filstruktur IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Svend Erik

Dato : 28-03-04 16:52

Hej Preben.

Jeg har flere gange løst samme problem via SW, som jeg fandt på denne link.

http://www.datarescue.com/photorescue/

For mig er der tale om SmartMedia, så jeg ved ikke, om det også kan løse dit
problem.

Mvh/Svend Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-04 19:04

> [...]

> og jeg har gjort dette her så tit, så jeg er sikker på, at jeg ikke har

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/welcome.htm
Hent Smart recovery, som er det andet program fra oven.
Det er gratis og kan redde filer fra diverse flash cards.
Et gæt kunne være, at I har taget kortet ud, mens der var strøm på kameraet.
Det vil ødelægge informationerne på kortet på en del kameraer.
Men ovenstående er et glimrende program til at genskabe disse data.

Kurt

Fra : Sørensen

Dato : 28-03-04 20:29

pc inspector virkede faktisk. Tak for tippet.
Preben

Fra : JJ

Dato : 04-04-04 11:46

Der sidder en lille hvid plasticdims på siden af kortet. Hvis den står i
lock poss. kan du ikke læse kortet. Normalt kommer der en meddelelse med at
kortet er låst men prøv engang den...
Ellers må du ned i en fotoforretning og se om de kan.
God fornøjelse
/JJ