Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Alternativ til Gallery
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 09:50

Hej
Jeg vil lægge billeder af familien på mit webhotel, og havde egentlig
tænkt mig at bruge Gallery (gallery.sourceforge.net). Dette kræver, at
PHP-installationen ikke er i safe mode, en ting som administratoren af
mit webhotel ikke tillader.
Er der nogen der kender alternativer til Gallery? Det skal som minimum
indeholde adgangsbegrænsning til billederne...

Med venlig hilsen
Peter Jacobsen

Fra : Mic Holm

Dato : 28-03-04 10:18

Coppermine - min test på www.gizwiz.dk/Coppermine/index.php - Den dumpede,
og jeg gik tilbage til gallery (www.gizwiz.dk)

--Michael

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-03-04 11:15

Mic Holm wrote:
> [...]

Jeg bruger DAlbum (http://www.delx.ca/dalbum/).
Det fungerer ret godt, kan selv lave thumbnails (som alle de andre også
kan), man kan oprette brugere og begrænse adgang til foldere osv.

Jeg har ikke brugt det så længe endnu, men jeg er ret godt tilfreds. Det
eneste man kan sige der er skidt er, at man skal uploade billederne "ved
siden af", altså enten med ftp eller et eller andet filemanager script.

Der er også flere forskellige extentions man kan tilføje hvis man har lyst.

Oh ja, og så fylder det heller ikke så meget og er ret simpelt :)

/henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 11:16

Hej Michael
Vil du lige uddybe dit svar? Jeg har kigget på dine links, og for mig
ligner de begge noget lavet i Gallery? Jeg forstår ikke, hvad du
mener.

Med venlig hilsen

Peter Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 11:29

Så mig ikke for. Sorry Michael Jeg forstår din posting alligevel.
Men hvorfor dumpede du Coppermine?

/PJ

Fra : Mic Holm

Dato : 28-03-04 11:47

Mest fordi man skal uploade eet billede af gangen, eller uploade dem alle
via FTP.

Jeg havde allerede nogle hundrede billeder i min Gallery database, og når
jeg bad coppermine om at importere billederne fra de mapper der eksisterede
på serveren, lavede den thumbnails af ALLE billederne inden jeg kunne vælge
hvilke den skulle importere, og det tog 4 timer (før jeg dræbte den) og
serveren fik så travlt at alt trafik nærmest stoppede. Der kører 8-10
domains på den samme server, og de holdt op med at svare, fordi Coppermine
gjorde serveren så langsom at det lignede at den var gået ned.

Og det var altså inden jeg havde *valgt* hvilke billeder den skulle
importere.

Med Gallery bruger jeg "Gallery remote" til at importere billeder, så det er
ikke noget problem at importere flere hundrede billeder på een gang.

--M

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-03-04 13:02

Mic Holm wrote:
> Coppermine - min test på www.gizwiz.dk/Coppermine/index.php - Den
> dumpede, og jeg gik tilbage til gallery (www.gizwiz.dk)

Vil lige sige, at jeg synes Coppermine er noget værre gris.. Gider
simpelthen ikke se på billeder som ligger på Coppermine, det er alt for
uoverskueligt og irriterende.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk