Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot G5 flash
Fra : Torben Andresen

Dato : 28-03-04 06:38

Jeg overvejer at købe et G5, da det har fået mange gode anmeldelser. Men jeg
har også hørt at objektivet skulle skygge for flash'en, så nederste højre
hjørne i billedfeltet ikke belyses helt, ligesom kanten af objektivet i
nogle situationer kan ses i søgeren.

Er det rigtigt, og er det et stort problem?

(Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve kameraet endnu)

Mvh Torben Andresen

Fra : John

Dato : 28-03-04 19:26

"Torben Andresen" <torben@it-service.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har også hørt at objektivet skulle skygge for flash'en, så nederste højre
> hjørne i billedfeltet ikke belyses helt, ligesom kanten af objektivet i

Jeg vil gerne tro, at der ved makrooptagelser kan være problemer med at
objektivet skygger for flashen.
Og kanten af samme kan ses i søgeren.

> Er det rigtigt, og er det et stort problem?

Det synes jeg ikke. I øvrigt bruger jeg ekstern flash så ofte som muligt.

> (Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve kameraet endnu)

Jeg har et, og er glad for det, trods en meget langsom autofokus. Det skal
dog tilføjes, at jeg er vant til et af de allerhurtigste autofokus systemer
i mit Canon EOS 30 med USM III objektiver. Så sammenligning er måske
uretfærdig. Men glem alt om at fange dine kære børn i farten
--
MVH
John K Hansen

Fra : Torben Andresen

Dato : 29-03-04 22:11

> [...]
> i mit Canon EOS 30 med USM III objektiver. Så sammenligning er måske
> uretfærdig. Men glem alt om at fange dine kære børn i farten

Tak for svar. Hvor lang tid er den om at stille skarpt? (jeg synes ikke at
jeg kan finde det i specs)

Mvh Torben Andresen

Fra : John

Dato : 30-03-04 21:04

> Tak for svar. Hvor lang tid er den om at stille skarpt? (jeg synes ikke at
> jeg kan finde det i specs)

Puha...det er meget forskelligt. men forvent tider fra omkring et-tre
sekunder. Det lyder måske ikke af meget, men det er det når motivet bevæger
sig.

De bedste autofokus tider opnår du ved at lade autofokus køre kontinuerligt,
det koster dog batteri, idet autofokus kører som besat når du svinger rundt
med det tændte kamera. Jeg synes dig ikke det betyder noget særligt. G5'eren
har vel stadig markedets bedste levetid på batteriet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-03-04 21:11

In article <4069d27d$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, John wrote:
> [...]
> med det tændte kamera. Jeg synes dig ikke det betyder noget særligt. G5'eren
> har vel stadig markedets bedste levetid på batteriet.

Hvor meget over 6-800 billeder tager den på en opladning ?

Povl - 300D ejer - og den kan tage et stykke over 500 billeder
på en opladning.

Fra : John

Dato : 01-04-04 18:07

meddelelse news:slrnc6jl2r.2eg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Povl - 300D ejer - og den kan tage et stykke over 500 billeder
> på en opladning.

Så vidt jeg er orienteret bruger de samme batteri