Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera til verdensrundrejse
Fra : Rune

Dato : 27-03-04 23:33

Hej.
En af mine venner skal til sommer ud og rejse et halvt års tid til østen,
Australien og USA. Hun vil gerne have et digital kamera med, så hun kan tage
en masse billeder (og også sende nogle hjem til os i DK).
Men hvilket kamera skal hun vælge? Prisen må helst ikke overstige 3000 kr,
og gerne så billigt som muligt.
Opløsning skal være 3-4 mega pixel, mindst 3 x optisk zoom, det skal kunne
tage videoklip med lyd og ikke være for stort. Det må også gerne være nemt
at betjene.

Jeg har selv kigget lidt på et Canon Ixus 400 eller 430 (hvad er egentlig
den store forskel på de to kameraer?) eller en Canon Powershot A80.
Er der nogen der har erfaringer med disse kameraer eller andre kameraer i
samme prisklasse, som kan anbefales?

Venlig hilsen
Rune

Fra : Wagner

Dato : 28-03-04 08:43

Hej Rune.
Mon søn har netop rejst jorden rundt med et Ixus 400. Han har sendt et hav
af fremragende billeder og videoklip hjem, så den har fungeret efter
beskrivelsen. Køb den i Tyskland og spar 1000 kroner.
Wagner

Fra : Rune

Dato : 28-03-04 10:22

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> af fremragende billeder og videoklip hjem, så den har fungeret efter
> beskrivelsen. Køb den i Tyskland og spar 1000 kroner.

Har du et link til en online-shop?

Rune

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-03-04 13:00

Rune wrote:

> [...]
> 3 x optisk zoom, det skal kunne tage videoklip med lyd og ikke være
> for stort. Det må også gerne være nemt at betjene.

Du spørger til Ixus. Derfor: Jeg har selv rejst rundt i Bolivia med et
Ixus v2 og har været meget glad for det.

Plus:
- Kompakt og let at have med overalt på rejsen.
- Tager rigtig gode snapshots, især udendørsbilleder.
- Lækket udført i metal (den slags betyder noget for mig).
- Robust - det er ikke lykkedes mig at ødelægge noget, selvom det har
været udsat for en masse.

Minus:
- Blitzen er stort set ubrugelig.
- Man kan måske få mere teknik pr. krone ved køb af andet og mindre
kompakt mærke.

Du skal nok blive glad for en nyere model af Ixus.

Eksempler på (rejse-) billeder, jeg har taget:

http://www.sslug.dk/misc/eventyr-tux/index.php?viewone=14&lang=en
http://www.sslug.dk/misc/eventyr-tux/index.php?viewone=4&lang=en
http://www.sslug.dk/misc/eventyr-tux/index.php?viewone=27&lang=en
http://www.sslug.dk/misc/eventyr-tux/index.php?viewone=9&lang=en