Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Zoologisk Have
Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-04 20:06

Her er nogle billeder fra Zoologisk have http://www.pbase.com/hkruse/zoo, de
nye billeder er løverne og flamingoerne.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : HCS [4000]

Dato : 27-03-04 21:21

Fine billeder fra ZOO

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-03-04 07:27

Det bedste er de to flamigo'er, der står symmetrisk med hoderne mod
hinanden. Det eneste, der manger er den perfekte skarphed...

Bo //

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-04 22:33

Tak, og det er rigtigt, de var for langt fra hinanden til at de begge kunne
blive skarpe. Det gik iøvrigt hurtigt så der var ikke tid til at justere
blænde eller manuelt justere skarphed.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 27-03-04 23:13

> Her er nogle billeder fra Zoologisk have http://www.pbase.com/hkruse/zoo, de
> nye billeder er løverne og flamingoerne.

Din 70-200 mm f/4 L + 1,4x extender tegner rigtigt skrapt - især billederne af
løverne afslører (http://www.pbase.com/image/27334551) hvor skarpt og endda
ved f/5,6. Kunne være sjovt at se hvordan Canon EF 100-400 mm f/4,5-5,6 L
ville klare sig...

Det er synd at lyset var så fladt og kedeligt, da du var i zoo - det kunne
være lækkert at få noget mere spil i manken.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-03-04 00:30

Jeg skal eksperimentere noget mere og det her var første gang jeg var i zoo
med min 70-200mm og den nye 1,4x extender, som kom ind ad døren i fredags.
Alle billeder er taget på stativ og jeg kunne formentlig godt have givet én
blænde større så jeg ville få større dybdeskarphed og prøvet med 800 ISO
også. Det må blive en anden dag. Det drejer sig jo om at bruge udstyret
meget så alt sidder i fingrene. Det var en lille test før jeg tager til
tranedans i Sverige i påsken. Indtil videre er jeg meget tilfreds med linsen
og extenderen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Alex W

Dato : 27-03-04 23:31

> [...]
de
> nye billeder er løverne og flamingoerne.

Der er god tegning i det objektiv, ikke så ringe endda, for at sige det på
jysk.
Det med løvefar 1809-1 er rigtigt hyggeligt. Det havde været perfekt hvis
løverne havde kigget mod kameraet. Overskyet er ikke så ringe til billeder
... stærk solskin ville have været frygteligt.
Lyset på de brune bjørne er ikke rigtigt heldigt. Løveserien, isbjørnen og
til dels flamingoerne er flotte. 1862-1 og 1868-2.

Tak for kigget. Nu ved jeg hvad jeg skal sparre sammen til ,-))

/Alex W

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-04 00:04

Alex W wrote:
> Tak for kigget. Nu ved jeg hvad jeg skal sparre sammen til ,-))

En løve?

// Hans, der venter på et Sigma 70-200 f/2.8, og så skal det vist også en
// tur i zoo :)
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-03-04 00:32

Ja løverne må portrætteres igen på et senere tidspunkt og så er de måske
mere samarbejdsvillige. Jeg synes lyset ikke var så ringe, for nu at
udtrykke det på jysk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Alex W

Dato : 28-03-04 10:32

> Ja løverne må portrætteres igen på et senere tidspunkt og så er de måske
> mere samarbejdsvillige. Jeg synes lyset ikke var så ringe, for nu at
> udtrykke det på jysk.

Nææh, næsten helt godt )

/Alex W

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-03-04 23:54

Jeg har opdateret mine billeder fra Zoo med nye fra i dag.
http://www.pbase.com/hkruse/root&view=recent

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 29-03-04 19:14

> Jeg har opdateret mine billeder fra Zoo med nye fra i dag.

WOW - så lige dit uglebillede i fuld størrelse:
http://www.pbase.com/image/27371872

Det objektiv tegner altså skarpt! Jeg fornemmer, at du har gjort et fint
trade-off ved at benytte et god kvalitetsobjektiv + teleconverter - frem for
at skulle slæbe på en stor, dyr lysstærk 400 mm tele - eller en halvdyr, lidt
soft zoom 100-400 mm.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-03-04 20:21

Ja og så er det håndholdt! Jeg kan kun sige at dette objektiv er godt og
meget tilfreds med det. Men hvis jeg skal længere ud i rækkevidde, så bliver
det hurtigt meget dyrt eller måske ikke helt så godt.

100-400mm L IS er åbenbart ikke så skarp, men den er supportet med 1,4x og
2x extendere. Der er en artikkel her
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/forgotten-400.shtml, som er
interessant. Indtil videre så er men max. brændvidde på 200x1,4x1,6=448mm
dog ok. En fast 300mm ville blive 672mm og en fast 400mm 896mm. Den nævnte
400mm f/5,6 koster omkring 1000$ i USA, så det er jo ingen penge og det er
kun én blænde ift. f/4 (dog med IS) til ca. 5000$.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-03-04 20:41

In article <4068772e$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Hans Kruse wrote:
> [...]
> 400mm f/5,6 koster omkring 1000$ i USA, så det er jo ingen penge og det er
> kun én blænde ift. f/4 (dog med IS) til ca. 5000$.

Men du kan ikke bruge TC på en f/5.6 og bevare AF.
Autofokus kræve f/5.6 eller hurtigere.

Har selv bestil Sigma EX 100-300mm f/4, for at få lidt mere
længde.

Fra : Alex W

Dato : 29-03-04 20:45

> 100-400mm L IS er åbenbart ikke så skarp, men den er supportet med 1,4x og
> 2x extendere. Der er en artikkel her
> http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/forgotten-400.shtml,

Interessant artikel!!!

Kedeligt at lange teler (fast brændvidde) er så dyre.

Alex W

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-03-04 22:21

Prøv at se dette billede i fuld opløsning uploadet her
http://www.pbase.com/image/27417172/original
Man kan se en person spejle sig i uglens højre øje.

Fra : O. Hansen

Dato : 29-03-04 07:19

> [...]
de
> nye billeder er løverne og flamingoerne.

Min kompliment. Flotte billeder.
/Ove