Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2 problemer
Fra : Wonderbaum

Dato : 27-03-04 13:55

Hej alle,

Jeg håber ikke at dette er et dum spørgsmål, men jeg stiller det alligevel.

Da jeg er træt af at min Canon G2 har svært ved at stille skarpt automatisk
og jeg ville derfor gerne have mulighed for at gøre det manuelt.
Er dette mulig eller kræver det en ny linse? Hvis det kræver en ny linse,
hvilken til en rimelig penge vil I kunne anbefale?

På forhånd tak for hjælpen.

Wonderbaum

Fra : Martin Gleit

Dato : 27-03-04 14:29

> [...]
> Er dette mulig eller kræver det en ny linse? Hvis det kræver en ny linse,
> hvilken til en rimelig penge vil I kunne anbefale?

hmm....ved ikke om jeg har forstået dit spg rigtigt men som du måske har
opdaget er objektivet på et g2 fast og kan ikke bare skiftes ud....men du
har vel mulighed for manuel fokus alligevel? hvis kameraet ikke kan stille
skarpt er det måske tid til at få et nyt...

Fra : Wonderbaum

Dato : 27-03-04 14:38

> [...]
> har vel mulighed for manuel fokus alligevel? hvis kameraet ikke kan stille
> skarpt er det måske tid til at få et nyt...

Hej Martin,

Ja du har nok ret. Håbede bare på at der var en genvej

Wonderbaum

Fra : Per O. Madsen

Dato : 27-03-04 16:55

"Wonderbaum" <wonderbaum13REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er dette mulig eller kræver det en ny linse? Hvis det kræver en ny linse,
> hvilken til en rimelig penge vil I kunne anbefale?

Du har muligheden for at stille fokus manuelt, men så skal programvælgeren
stå på "P"
Det fungerer ikke så godt, medmindre man bare vil have kameraet til at stå
på uendeligt (f.eks. ved natfoto), men det er din eneste mulighed for at få
indflydelse på fokus.

Hilsen,
Per O.
(Lykkelig ejer af et G2)
Se nogle af mine billeder her:
http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=1287 og
http://www.familien.madsen.osterbo-net.dk/

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 27-03-04 17:36

Per O. Madsen <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

> Du har muligheden for at stille fokus manuelt, men så skal programvælgeren
> stå på "P"

- eller M, Av, Tv, Portræt eller .... det virker ikke i Auto og
Panoreringsfokus.

Hold MF-knappen inde mens du trykker på pil op/pil ned på vippeknappen.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Wonderbaum

Dato : 28-03-04 13:36

> [...]
> Panoreringsfokus.
>
> Hold MF-knappen inde mens du trykker på pil op/pil ned på vippeknappen.

Ganske fantastisk!!
Det var lige det jeg havde brug for....

Tusind tak!

Mvh