Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Udskriftsproblemer med Canon S820D.
Fra : //zlgge

Dato : 26-03-04 15:18

Hej.

Selv om dette ikke direkte er et fotospørgsmål tillader jeg mig alligevel at
spørge her, da jag formoder at det må være her der udskrives en del

Nu har jeg haft dyserne til at stå i blød natten over i isopropyl alkohol,
tørret og renset - sågar brugt en støvsuger til at forsøge at få hul igennem
mine dyser...
Der er selvfølgeligt nye patroner i.
Men lige meget hjælper det. Flere af farverne kommer simpelt hen ikke ud af
dyserne. Når jeg udskriver et test mønster er det helt bestemte dyser der
bare ikke virker og det giver sig udslag i en meget spøjst mønster.

Dette er et normalt mønster:
|===|===|===|===|===|===|===|===|
|===|===|===|===|===|===|===|===|
|===|===|===|===|===|===|===|===|
|===|===|===|===|===|===|===|===|

Sådan ser det ud hos mig:
|===| |===| |===| |===| |
|===| |===| |===| |===| |
| |===| |===| |===| |===|
| |===| |===| |===| |===|
Eller også er det en hel "søjle" der mangler, eller hele den øverste halvdel
af mønsteret.

De eneste farver der virker efter hensigten med et perfekt mønster er sort
og cyan. Foto cyan, magenta, foto magenta og gul viser alle fejl af samme
type som beskrevet ovnfor.
Hvad er der galt?

Et nyt printerhoved koster imellem 600 og 1000 Kr og jeg ved ikke om jeg i
det hele taget vil ofre det på en printer der er ved at være 2½ år gammel,
når jeg ikke ved om det er det der er problemet.

Jeg håber at der er en der kan fortælle mig at det er noget man selv kan
ordne ellers vil jeg kraftigt overveje en anden printer til min fotoprint.

Mvh
//zigge

Fra : Henrik B.

Dato : 26-03-04 18:17

//zlgge wrote:
:: Hej.

[...]

Har du benyttet uoriginal blæk i den?

M.v.h.

Fra : //zigge

Dato : 26-03-04 23:18

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Har du benyttet uoriginal blæk i den?

Ja.

Mvh
//zigge

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:17

//zigge wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
:: news:406465a3$0$257
::
::: Har du benyttet uoriginal blæk i den?
::
:: Ja.

*Tsk tsk* Så be'r man selv om bøvlet.

M.v.h.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-03-04 18:51

On Fri, 26 Mar 2004 15:17:30 +0100, "//zlgge"
klip
>Nu har jeg haft dyserne til at stå i blød natten over i isopropyl alkohol,
>tørret og renset - sågar brugt en støvsuger til at forsøge at få hul igennem
>mine dyser...

Det eneste der opløser farve, er klor (klorid), efter hvad jeg har
hørt
mvh Ebbe

Fra : //zigge

Dato : 26-03-04 23:15

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> klip
>
> Det eneste der opløser farve, er klor (klorid), efter hvad jeg har

Kender du nogen der har renset deres printerhoved med succes i klor?

Mvh
//zigge

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-03-04 09:50

On Fri, 26 Mar 2004 23:14:48 +0100, "//zigge"
<ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote:

>Kender du nogen der har renset deres printerhoved med succes i klor?
>
>Mvh
>//zigge

Ja, jeg har selv gjort det, det er længe siden (bjc4000)
et døgn i klorid, + mange gange i 10 mm kogende vand i en skål,
som det blev anbefalet af ham der solgte blækket.
mvh Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:17

Ebbe Hansen wrote:
:::
:: Ja, jeg har selv gjort det, det er længe siden (bjc4000)
:: et døgn i klorid, + mange gange i 10 mm kogende vand i en skål,
:: som det blev anbefalet af ham der solgte blækket.
:: mvh Ebbe

Tjah, benytter man original blæk, slipper man for alt det bøvl.

M.v.h.