Hævet pote og ben...
Fra : Flemming N.

Dato : 24-04-04 22:53

Omkring klokken 19.30 i dag opdagede vi at Konken havde fået en MEGET
hævet pote, den var mindst dobbelt så stor som den anden. Eftersom den
havde tilbragt meget tid på tarassen troede vi at det kunne værer et
insektbid, efter en time var hele benet utroligt hævet Klokken
21.20 valgte vi at ringe til dyrelægen, og klokken 22.00 var vi ude
med ham.

Dyrlægen fandt frem til at han har en infektion i benet, og gav ham
noget smertestillende, noget antibiotika, og noget binyrebarkhomon
(eller sådan nooget). Jeg skal nu give ham medecin i 4 dage, derefter
skulle alt gerne være i orden igen

Er der andre der har prøvet sådan noget?

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : zasha

Dato : 25-04-04 06:36

"Flemming N." <none@sibercity.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dyrlægen fandt frem til at han har en infektion i benet, og gav ham
> noget smertestillende, noget antibiotika, og noget binyrebarkhomon

Jo, MissRosa (nu kendt som Svedsken) havde en byld på halen, jeg opdagede
den nu ikke, før den bristede. Men den har garanteret været hævet - det var
naturligvis fredag efter 16 *suk*

Men afsted til Dr. Dyr, og bedøves måtte kræet jo, for så at få lagt dræn og
få antibiotika...

Ved afhentning næste dag viste dyrlægen mig den krave de havde givet hende
på...totalt splittet!

Samme dag gnavede hun bogstaveligt talt drænet af, så der nu var et åbent
sår på ca. 1 cm i diameter. EN sej lille kat, der ikke finder sig i noget!

Dyrlægen anbefalede at gøre intet og det lægedes fint. Idag kan man intet se
på halen.

En sød lille weekendhistorie til 1800kr

Men hun ér nu en sød kat :) Hun blev jo bortadopteret via
http://www.vildkat.dk og har et herligt ene-katte liv hos Benedikte på
Frederiksberg *smil*
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
´

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 25-04-04 09:59

zasha wrote:

> Jo, MissRosa (nu kendt som Svedsken) havde en byld på halen, jeg
> opdagede den nu ikke, før den bristede. Men den har garanteret været
> hævet - det var naturligvis fredag efter 16 *suk*

Min mors tidligere kat fik en gang en ordentlig bule midt i panden. Dyrlægen
sagde at hvis det ikke gik over af sig selv, skulle den kløves - det syntes
vi godt nok lød meget ubehageligt, men heldigvis forsvandt den af sig selv.
Der gik ikke hul på noget, så måske missen bare var løbet ind i en dør - det
er jo ikke altid en aby når at bremse

Mvh.
Danielle

Fra : zasha

Dato : 25-04-04 19:17

Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> ..det er jo ikke altid en aby når at bremse
>
> Mvh.
> Danielle

*suk* har du en abyssiner?
jeg er dybt forelsket i den race, efter jeg mødte sådan én hos min dyrlæge.
Midt i dagens hektiske ræs, med patienter, telefon, hunde, sad hun dér på
skranken, som en sfinks, med køligt overblik og en knusende ro. Yndig lille
brun sag, med et rødligt skær....
Oj, det var tæt på jeg snuppede den med hjem, men min dyrlæge ville ikke af
med den..underligt nok :o

hilsen Heidi, der dog elsker Miver og Mulle allermest :)

http://chocolade.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 25-04-04 20:05

zasha wrote:

> [...]
> knusende ro. Yndig lille brun sag, med et rødligt skær....
> Oj, det var tæt på jeg snuppede den med hjem, men min dyrlæge ville

Hende med bulen var godt nok min mors - hun har haft 2 aby´er som jeg jo
også har boet sammen med. Derfor måtte jeg også eje een selv, så ja, jeg har
en aby-pige på 10 mdr. - (og en skovkat og en russer

> hilsen Heidi, der dog elsker Miver og Mulle allermest :)

Selvfølgelig - ens egne katte er jo altid de bedste - men øhh, du har jo
kun 2, så kunne der ikke blive plads til en aby også drille, drille....

Mvh.
Danielle

Fra : Inge V. Jensen

Dato : 25-04-04 20:48

Hejsa

Min lille hunkat har også været turen igennem - men det var på haleroden,
som var meget hævet samt hvor der nærmest var kommet en byld. Ifølge
dyrlægen var der et ganske nydelig bidemærke, formentlig fra naboens hankat
som jagter den indimellem... et sådan et bid kan så hæve op til en stor byld
(pga.betændelse) som han blev nød til at skære/prikke hul på, for derefter
at rense det og give den en sprøjte med antibiotika samt en form for
pencilin i 6 dage.... man burde måske overveje at sende regningen til naboen

Desværer ser hun ikke så elegant ud lige i øjeblikket - for dyrlægen
barberede haleroden, for at rense såret...og når en dyrlæge har fat i
barbermaskine... så ryger der altså noget hår af! Så bette mis, ser altså
lidt sjov ud for tiden... man kunne godt kalde det en sommerklipning!!!

mvh
Inge

-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure?
..O'Dowd) -

Fra : Stine

Dato : 25-04-04 21:37

> Er der andre der har prøvet sådan noget?
>
> Mvh,
>
> Flemming

Ja, Zoya ( som jeg desværre måtte finde ny ejer til - og hun trives der :) )
blev bidt i benet af en rotte. Det var i hvert fald det vi ( dyrlægen & jeg)
blev enige om det måtte være. Zoya kom stolt med en nedlagt rotte om
onsdagen - og fredag formiddag var hendes ene forben og pote svulmet helt
uhyggeligt op. Mig af sted til dyrlæge, troede Zoya havde brækket benet. Hun
blev barberet, røngten osv. men vi fandt INTET. 10 dage på pencillin og
benet var ok igen og ingen mén.
Så konklusionen blev : et rottebid.

Stine

Fra : Flemming N.

Dato : 26-04-04 11:27

On Sun, 25 Apr 2004 22:36:50 +0200, "Stine" <XXXsantippe@city.dk>
wrote:

hej alle,

Tak for jeres indput

Konken har det helt fint nu, det havde han alerede i går og der er
ikke ret meget af hævelsen tilbage *S*

Min gamle kat havde at få medicin, ham her spiser pillen bare jeg
ligger den på bordet *S* mærkeligt er det ikke...

Mvh,

Flemming

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-04 11:59

> Min gamle kat havde at få medicin, ham her spiser pillen bare jeg
> ligger den på bordet *S* mærkeligt er det ikke...

Den lyserøde Synolux?
Mange katte elsker nemlig de piller.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 26-04-04 12:09

On Mon, 26 Apr 2004 12:59:12 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> Den lyserøde Synolux?
> Mange katte elsker nemlig de piller.

Ja, det var lige netop den Min gamle kat hadede den, og har mamge
gange kastet den op nogle få secunder efter hjeg har givet hende
den...

Mvh,

Flemming