Lidt stolt
Fra : Allan

Dato : 23-04-04 17:00

Her i går aftes brækede min kat Kosmos sig inde i stuen.
Det var selvfølgelig ikke så rart.

Men Kosmos er en MCO der er en selvskabskat,
Så når jeg går på toilettet kommer han med og prøver på kattebakken , for
hyggens skyld

Det er ikke altid han kan, men når det store sker så, Ja må jeg indrøme, så
fjerner jeg hans lort væk med lidt toiletpapir. Og smider den i toilettet.
Kosmos mener det er sjovt at se at det bliver væk når jeg skyller ud.

Her i går aftes kastede han op inde i stuen for første gang.

Han så straks at jeg fjernede bræket med en køkkenrulle og bar det ud i
toilettet.

Anden gang han skulle brække sig løb han ud på toilettet og satte sig i
bakken, Men han havde heldigvis brækket det hele op første gang.
For han sad så det havde havnet på gulvet.

Det skete 3 gange iløbet af aftenen at han følte ubehag og spænede ud til
bakken for at brække sig. Og prøvede men der var tomt i maven.

Jeg gav ham lidt Zoolac og han var fin her til morgen.

Men det må da være lidt tegn på intelligens at han kan kæde de der 2 ting
sammen.?

Det er den første kat jeg har har haft der er løbet et sted hen for at kaste
op. Normalt er det i mine sko,tæppe,seng eller radiatoren

Ja nu må jeg se hvad der sker næste gang han føler trang til at kaste op

Men lidt stolt er jeg

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 17:21

> Det skete 3 gange iløbet af aftenen at han følte ubehag og spænede ud til
> bakken for at brække sig. Og prøvede men der var tomt i maven.
>
> Jeg gav ham lidt Zoolac og han var fin her til morgen.

Det var da lige godt utroligt. Tænk hvis min kat gad gøre det. En MCO er det
en MaineCoon? Eller noget andet?

Thomas

Fra : Pia Nave

Dato : 23-04-04 17:39

Thomas wrote:
> En MCO er det en MaineCoon? Eller noget andet?
>
> Thomas

Hej Thomas

Jeps - MCO og Maine Coon er skam det samme

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:15

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> skrev i en meddelelse
> [...]

> op. Normalt er det i mine sko,tæppe,seng eller radiatoren
>
> Ja nu må jeg se hvad der sker næste gang han føler trang til at kaste

Min kat brækker sig altid det samme sted: foran bakken. Det sker heldigvis
ikke så ofte, at han kaster op. En gang hver 4. måned, sådan ca.

For 3 uger siden havde Mis, min sorte huskat, fået spist lidt for hurtigt.
Han lå på ynglingspladsen på sofaens ryglæn. Jeg stod og ordnede noget ved
marsvinene, mens jeg nød synet af min kat. Jeg kiggede væk, og 1½ sekundt
efter at jeg havde flyttet blikket fra katten, hørte jeg bræklyde. Kigger
straks på ham igen - og han står foran sin bakke og brækker sig!
Jeg så ellers lige i ånden, at jeg skulle til at vaske betræk på sofaen....
*s* (Aftageligt bomuldsbetræk, kan vaskes ved 60 grader. Ikke dårligt, med
kat i huset.)

Jeg har ligeledes observeret, at ser min kat et eller andet gjort bare én
gang, så prøver han selv bag efter. Han er blevet dygtig til selv at tænde
lyset når han er alene hjemme, og det er blevet mørkt. *G* Åbne skuffer er
en anden ting han har lært, ved blot at se hvordan det blev gjort.

Ifølge min definition på intelligens, så er det at kæde to ting sammen "på
egen hånd" en intelligent handling.

Jeg forstår godt, du er lidt stolt at din mis

Tina

Fra : Kate

Dato : 24-04-04 09:06

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> wrote in

> Kosmos mener det er sjovt at se at det bliver væk når jeg skyller ud.

Er der ikke noget med at Kosmos er et par år gammel, lige som min
Mowgli? Mowgli synes også, at toilettet er vældig interessant når jeg
skyller ud, dog har han ikke sat det sammen med sine egne toiletbesøg
Det kunne ellers ha' været ret fedt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Allan

Dato : 24-04-04 13:54

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> skrev i en meddelelse

Tak for jeres kommentarer. Man er jo altid lidt stolt af sine egne katte

Og Kosmos er min nyeste kat, Han er fra d 26-10-03. Så han lærer jo noget
nyt hver dag.

Her er et billede af ham fra da han var 14 uger, og 6 timer efter han kom
hjem.

Der vejede han 2 kg. og nu er han oppe på 3,6.

mvh Allan