hvalpefoder til kat???
Fra : Anne Melchior Jensen

Dato : 22-04-04 20:23

Hejsa
Jeg har en kat på fire år og har for to uger siden anskaffet mig en
hundehvalp. Katten er i den anledning stoppet med at spise sin tørkost.
Dette er sket før i anledning af flytning, så jeg formoder det er et
spørgsmål om stress. Nå, men min kat har altså fået smag for min hunds
foder, og nu vil jeg gerne have et kvalificeret svar på, om katte kan tåle
hvalpefoder. Jeg tænker selv, at der vel er for lidt protein i, da jeg har
læst, at hunde ikke må spise kattemad pga. for meget protein.
Det er ikke fordi, jeg vil til at fodre min kat med hvalpemad, men det
hænder ikke så sjældent, at hun stjæler noget af min hvalps foder, så jeg
vil bare gerne vide, om det er farligt for hende... Okay, det var et meget
langt brev for et meget kort spørgsmål.
Hilsen Anne

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-04-04 20:37

On Thu, 22 Apr 2004 21:23:13 +0200, "Anne Melchior Jensen"
<annemelchior@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>vil bare gerne vide, om det er farligt for hende... Okay, det var et meget

Hej Anne!
Som du selv skriver, så er der for lidt protein i hundefoder til at en
kat kan leve af det. Men der sker ikke noget ved at katten spiser lidt
af hundens foder ind imellem. Det kan vores også finde på

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 23:35

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Som du selv skriver, så er der for lidt protein i hundefoder til at en
> kat kan leve af det. Men der sker ikke noget ved at katten spiser lidt
> af hundens foder ind imellem. Det kan vores også finde på

Man kan vel sige: heller hundefoder end ingen foder... det er forhåbenligt
bare en fase den lige skal igennem før den accepterer hunden som det nye
familiemedlem...

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-04-04 06:11

On Thu, 22 Apr 2004 23:34:49 +0100, "Brian A."
<Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

>Man kan vel sige: heller hundefoder end ingen foder... det er forhåbenligt
>bare en fase den lige skal igennem før den accepterer hunden som det nye
>familiemedlem...

Vores katte har nu 4 kg tørfoder stående fremme 24 timer i døgnet, så
det er næppe pga de ikke får noget mad.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 23-04-04 09:17

Hejsa

> [...]
> bare en fase den lige skal igennem før den accepterer hunden som det nye

Nu er der jo forhåbentlig også noget mere protein i hvalpefoder end i
almindeligt hundefoder (foder til fuldvoksne hunde) da en hvalp i
voksealderen vil have et noget højere proteinbehov end en fuldvoksen
hund. Så jeg ville ikke være specielt nervøs ved at katten foretrækker
det foder i en periode...

Selvfølgelig skal den ikke leve af det i resten af dens liv (der er jo
også andre forskelle på hunde- og kattemad end lige proteinindholdet)
men for en kortere periode går det nok ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info