lillebror eller lillesøster?
Fra : CRJ

Dato : 18-04-04 18:51

jeg overvejer kraftigt om jeg skal anskaffe mig en lille kat mere til at
holde min 5mdr. gamle hankilling med selskab? han er lidt agressiv for
tiden så måske det kunne hjælpe på hans humør? han skal også snart kastreres
pga. temperamentet -og fordi han er indekat. Så tanken var at få reserveret
en lillesøster/bror fra hans forældres næste kuld. I så fald skal det så
være en dreng eller en pige?? Eller er det en dårlig ide måske?
Det skal lige siges at han er jo alene når jeg arbejder.
--
Venlig hilsen
Carsten Jensen

Fra : Ann K

Dato : 18-04-04 19:37

Det ville nok være en rigtig god ide
To nogenlunde jævnaldrende drenge har virkelig stor glæde af hinanden... og
det er faktisk kun sjovt for katte"ejere" at se, hvordan sådan et par
barylere kan tumle

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Anja

Dato : 18-04-04 19:35

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Men er det nogen "garenti" for at den nuværende kat vil blive mindre
aggresiv ?
Risikerer han ikke bare at den vil lade sine aggresioner gå ud over den nye
killing ?

Hvis i får en ny killing som den anden kan lege med, så sørg for at den er
minimum 12 uger før i får den.

Hilsen Anja

Fra : Ann K

Dato : 18-04-04 21:07

Anja skrev:
> Men er det nogen "garenti" for at den nuværende kat vil blive mindre
> aggresiv ?

Der gives aldrig garantier, når det drejer sig om levende væsner...
Men jeg *tror* nu heller ikke på at den unge hankat som indlægget drejer
sig om er synderligt "aggressiv"... snarere at den har en noget voldsom
legeadfærd - og at den nok har nogle problemer med sin bidehæmning...
Begge dele vil løse sig, hvis/når den får en legekammerat... og jo
hurtigere jo bedre! -)
Selvfølgelig bør katten _også_ kastreres - ligesom en evt ny legekammerat -
men i det store hele, mener jeg faktisk at kattens nuværende adfærd peger
hen mod en livlig killing/ungkat, som simpelthen ikke bliver stimuleret nok
af sine mennesker!
NB!!! Dette er IKKE en kritik af Carsten Jensen!!!!! hvordan han som et
stakkels sølle menneske skulle kunne agere ordentlig kattelegekammerat for
sin kat går ud over min erfaringskreds ;oD
Nogle katte har "bare" mere brug for en katte-legekammerat end andre... og
det skyldes nok kun en ting... Katte er individualister!!!

> Risikerer han ikke bare at den vil lade sine aggresioner gå ud over den
nye
> killing ?

Som sagt... jeg mener ikke at Carstens kat er aggressiv... tro mig - hvis
den virkelig gik til frontalt angreb, så ville Carsten slet ikke være spor
i tvivl... og det ville være en helt anden beskrivelse af katten, som vi
ville kunne læse her i gruppen!!!
Det vigtigste når/hvis Carsten skal have en legekammerat til sin kat, er at
han sørger for at få en killing/ungkat, som har selvtilliden i orden!!! og
som er vant til at begå sig sammen med andre katte...
(For en gangs skyld, vil jeg derfor ikke anbefale at købe en ny kat på et
internat - det er for usikkert)...

> Hvis i får en ny killing som den anden kan lege med, så sørg for at den
er
> minimum 12 uger før i får den.

Sådan som jeg forstod et andet indlæg fra Carsten, så ville han købe næste
gang hans nuværende ungakts forældre igen har killinger... det lyder som om
han har købt kat hos en opdrætter - og så er killingerne jo heldigvis
minimum 12 uger inden de flytter
Dog vil jeg anbefale Carsten ikke at vente (for længe) med at købe en ny
killing... sammenføringen af to katte går altså en hel del lettere jo yngre
de begge er!

Fra : Anja

Dato : 19-04-04 06:56

Anja skrev:

> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Hej Ann.

Carsten fik svaret mig privat i hans første indlæg : "Aggresiv killing", og
der fortalte han at de havde fået deres kat da den kun var 7-8 uger gammel.
Det er derfor jeg ikke var sikker på at det ville løse sig, ved at de fik en
killing mere.
Og det var derfor jeg lagde vægt på at de skulle sørge for at den nye
killing er over 12 uger.

Så jeg tvivler på at han har fået katten hos en opdrætter (det må man da
ikek håbe)

Hilsen Anja