Har nogen oplevet katten knække en tand?
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 10:41

Som jeg efterhånden har skrevet et par indlæg om, så har min 15-årige kat
knækket en tand i overmunden. Den har fået noget antibiotika, men det har
ikke klaret problemet. Er der nogen her der har prøvet sådan noget? Det jeg
håber på, er en som kan gi' mig lidt håb om, at dyrlægen kan operere, at det
ikke behøver at være kræft. Den har levet alt for mange år af vådfoder, så
jeg jeg spekulerer på om dens tænder er blevet svage. Nu skal jeg ringe til
dyrlægen idag, for at aftale en tid til røntgenbilleder & en evt. operation,
men jeg er simpelthen så bange for at jeg ikke får katten med mig hjem igen.
Jeg ved godt at den er kommet op i årene, men bortset fra tanden virker den
stadigvæk frisk.
Kan nogen komme med positive oplevelser?

Thomas

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-04-04 10:58

<Thomas> writes:

> Kan nogen komme med positive oplevelser?

Ikke egne men jeg har hørt om flere som har fået fjernet en/flere
bisser på deres misser og efter kort tid spiste katten fornøjet løs af
tørkosten igen. Den bruger bare gummerne som blev hårde..

Det er ret naturligt at blive glad for sin kat, at man så har levet
sammen med den i mange år gør det jo ikke mindre svært at slæbe den
med til Dr. Dyr, men mit bedste råd er at tage det stille og roligt,
du stresser også mitten når du er nervøs... *beroligende spinbrum fra
Anastacia*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-04-04 12:29

<Thomas> wrote in message
> [...]

den
> stadigvæk frisk.
> Kan nogen komme med positive oplevelser?

Gør din dyrlæge ekstra opmærksom på at det er en ældre kat, så de skal
passe lidt på med narkosen. og husk at den skal ikke spise fra aftenen før.
Hvis der sidder et stykke tand, så skal det jo ud.. ellers bliver det ved
at lave rav i den og smerter og betændelse bliver ved.

Føler du dig tryg med din dyrlæge?
Mange gange held og lykke med det. Vi krydser fingere
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 12:57

> Gør din dyrlæge ekstra opmærksom på at det er en ældre kat, så de skal
> passe lidt på med narkosen. og husk at den skal ikke spise fra aftenen
før.

Det ved de efterhånden godt, men de er overraskede over hvor velholdt den er
alligevel Dyrlægen sagde godt nok, at den godt måtte spise morgenmad,
men intet efter kl.09:00 imorgen tidligt.

> Hvis der sidder et stykke tand, så skal det jo ud.. ellers bliver det
ved
> at lave rav i den og smerter og betændelse bliver ved.

Tusind tak begge to for Jeres opmuntring. Det er selvfølgelig rigtigt nok,
at der kan sidde en stump, som hindrer helingen. Jeg er bare så bange, at
jeg har ondt i maven, ved tanken om hvis det ikke kun er det. Jeg har fået
at vide, at røntgen + narkose vil koste 1300kr. + operation (fra 200,- &
opefter). Ved ikke om det er dyrt eller billigt, men det er mange penge
ihvertfald. Men jeg holder jo så meget af min kat. Nu har jeg også lige
fundet en ny lejlighed i Brønshøj & det vil sætte prikken over i'et, at
kunne tage katten med til et noget bedre sted end Nordvest. Men det er
katten selvfølgelig ligeglad med, bare en eller anden dør går op & jeg
kommer hjem til den.

> Føler du dig tryg med din dyrlæge?
> Mange gange held og lykke med det. Vi krydser fingere
> Nina
> www.tendertribes.dk

Ja, det gør jeg vel, hun er god men lidt pebret i prisen(det har jeg
tidligere været inde på). Men nu har jeg altid brugt den dyrlæge til min
kat. Når jeg engang får en anden kat, starter jeg nok på en frisk med en
billigere dyrlæge, men den tid den sorg/glæde. Og tak for de krydsede
fingre.

Thomas

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-04-04 13:29

> [...]
> alligevel Dyrlægen sagde godt nok, at den godt måtte spise
morgenmad,
> men intet efter kl.09:00 imorgen tidligt.
Man plejer at sige 12 timer .... ved ikke hvornår din mis skal
behandles...

> ved
>
> Tusind tak begge to for Jeres opmuntring. Det er selvfølgelig rigtigt
nok,
> at der kan sidde en stump, som hindrer helingen.
Ja det er ille ualmindeligt. Det er både hørt og set før, og jo egentlig
ret uskyldigt.

Jeg er bare så bange, at
> jeg har ondt i maven, ved tanken om hvis det ikke kun er det.
Sådan er det altid når dyrene er syge. Men fat mod, måske det er ret
uskyldigt

Jeg har fået
> at vide, at røntgen + narkose vil koste 1300kr. + operation (fra 200,- &
> opefter). Ved ikke om det er dyrt eller billigt, men det er mange penge
> ihvertfald.
Jeg kan ikke fortælle dig om det er dyrt eller ej. Det koster at få dem
undersøgt ...og røntgen er ikke billigt.

> [...]
> kunne tage katten med til et noget bedre sted end Nordvest. Men det er
> katten selvfølgelig ligeglad med, bare en eller anden dør går op & jeg

Det lyder jo dejlligt, og jeg er sikker på at missen vil nyde at komme
med.

> [...]
> kat. Når jeg engang får en anden kat, starter jeg nok på en frisk med en
> billigere dyrlæge, men den tid den sorg/glæde. Og tak for de krydsede

Kvalitet og pris hænger ikke altid sammen. Lige som i alle andre fag
findes der gode og dårlige. Det handler om at finde de gode. Når du går på
jagt, så kan du jo spørge her i gruppen eller se listen på hjemmesiden.

Hilsen Nina

Fra : Denise

Dato : 14-04-04 15:38

<Thomas> wrote in message
> [...]
den
> stadigvæk frisk.
> Kan nogen komme med positive oplevelser?

Hej Thomas
Min gamle kat fik trukket en dårlig kindtand ud i februar, du kan læse mit
indlæg her http://shor.ter.dk/470051546
Jeg tror nu ikke det er vådmadens skyld, at din kat har tandproblemer. Når
den er blevet så gammel som den er, er det ikke unormalt at kattene mangler
en del tænder, som er faldet ud af sig selv. Men selvfølgelig er tørkost
bedst for tænderne aht tandsten.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 23:35

> [...]
mangler
> en del tænder, som er faldet ud af sig selv. Men selvfølgelig er tørkost

Jeg indrømmer gerne at jeg måske ikke er så god til at citere, i tilfælde af
at nogen skulle finde på at rette på mig..
Jeg har også svært ved at vælge, hvilket indslag jeg skal kommentere, så nu
vælger jeg det sidste. I er sådan nogle rare mennesker herinde, men sådan er
katte-ejere jo
Historien gav mig lidt tiltrængt håb, jeg har det vist værre end mit kat
lige i øjeblikket, men den aner jo heller ikke noget om imorgen. Jeg har
taget fri fra arbejde, for alle tilfældes skyld, omend jeg håber at jeg
imorgen aften vil kunne pleje min nyopererede kat. Min arbejdsgiver er godt
nok ikke vild med at gi' mig fri med en dags varsel, men da jeg fortalte om
det med min kat, var der kun forståelse. Det er rart at andre kan forstå ens
problemer.
Nå, men imorgen vil jeg skrive, hvis alt går godt ellers går der nok et
stykke tid før jeg skriver mine "romaner" her igen. Under alle
omstændigheder, tusind tak for Jeres råd, vejledning & opmuntringer.

Thomas

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-04-04 00:11

On 2004-04-15 00:34:51 +0200, <Thomas> said:

> Historien gav mig lidt tiltrængt håb, jeg har det vist værre end mit kat
> lige i øjeblikket, men den aner jo heller ikke noget om imorgen.

Og lige det er vist ikke spor usædvanligt
Jeg skal krydse fingre for jer begge to i morgen..
--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-04-04 10:57

<Thomas> writes:

> Jeg indrømmer gerne at jeg måske ikke er så god til at citere, i tilfælde af
> at nogen skulle finde på at rette på mig..

Det er skam let nok, klip det overflødige væk og svar nedenunder..

> Historien gav mig lidt tiltrængt håb, jeg har det vist værre end mit kat
> lige i øjeblikket[...]

Ja det er rart at kunne vende den slags ting med andre som kender til
situationen og ikke ringer efter den blå vogn med trøjen med de lange
ærmer eller bare ryster på hovedet.. *GG*
Jeg holder også på at siden man har barnets første sygedag i
overenskomsten må kattens første sygedag være det næste krav...
Men godt at din arbejdsgiver kunne se sagen fra din side og give dig
fri :hop:

> Nå, men imorgen vil jeg skrive, hvis alt går godt ellers går der nok et
> stykke tid før jeg skriver mine "romaner" her igen. Under alle
> omstændigheder, tusind tak for Jeres råd, vejledning & opmuntringer.

Det er/var så lidt, vi har alle før eller siden brug for
hjælp/trøst/opmuntring inden en tur til Dr. Dyr *SS*

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 11:25

> Jeg holder også på at siden man har barnets første sygedag i
> overenskomsten må kattens første sygedag være det næste krav...

Jamen, du har da helt ret. Engang vil man vel også grine over, at vi engang
ikke havde kattens første sygedag som ordning

> Det er/var så lidt, vi har alle før eller siden brug for
> hjælp/trøst/opmuntring inden en tur til Dr. Dyr *SS*

Alligevel er det rart, for ens maskulinitet skinder ikke rigtigt igennem,
når man sidder & snøfter i sine indlæg om det elskede kæledyr.
Nu er der omkring en time til jeg skal afsted med katten, uvisheden er noget
af det værste jeg længe har prøvet.
Selv oppe i banken med bankrådgiveren, som skal gi' mig en bankgaranti udfra
min helt utilsvarende løn, var mine tanker hos katten uanset hvad han
prøvede at skræmme mig med.
De 3 kvarter jeg skal vente på at få besked fra dyrlægen om resultatet,
bli'r de længste jeg har oplevet i mange år.
Gud hvor jeg hader dyrlæger lige nu. Og Gud hvor er jeg glad for jeg ikke
selv er hverken dyrlæge. Der er grænser for hvor mange gange, jeg ville
kunne fortælle ejerne af deres kæledyr, at dyret havde det fint, men nu var
flyttet ud på en gård langt ude på landet & desværre ikke længere kunne
kontaktes.
Nå, nu vil jeg ind & kæle med katten, inden vi skal ud at køre.

Thomas

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-04-04 17:05

Hej Thomas
Hvordan gik det med missetanden?
Håber alt er vel

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-04-04 17:35

Sorry, har set din post lidt længere oppe. Tak for updaten, og held og
lykke

Nina

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 20:27

> Sorry, har set din post lidt længere oppe. Tak for updaten, og held og
> lykke
>
> Nina

Helt i orden, måske kan det gå op med at jeg kom til at kommentere dit
indlæg om maden & vandet i et svar til Denise
Det måtte gå galt når jeg kommenterede andet end sidste indlæg i tråden..

Thomas

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-04-04 20:33

<Thomas> wrote in message

> [...]
> indlæg om maden & vandet i et svar til Denise
> Det måtte gå galt når jeg kommenterede andet end sidste indlæg i

*G* Vi er jo heldigvis ikke så sarte her i gruppen, så det skal der jo
være plads til
*dukker mig for netpolitiet*
Nina