Farver og køn
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-04-04 20:37

Hej Nyhedsgruppe

Et lille spørgsmål, som skal afgøre et væddemål:

Er der noget med, at man på en helt almindelig vildkat, med sikkerhed kan
sige, at det er en hankat, hvis den har et vist antal farver (eksempelvis 5
farver) ???

Venlig hilsen
Majbritt og Jeppe

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-04-04 21:02

Nej, det kan man ikke

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Ida

Dato : 13-04-04 20:58

--

"Jeppe Vestergaard" <j.vestergaard@remove.bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige, at det er en hankat, hvis den har et vist antal farver (eksempelvis

Hejsa *S*

Njaa, det er nok nemmere at være næsten sikker på, at en kat med 5 farver er
en hunkat - tortier er nemlig stort set altid hunkatte *s*
Der kan ses flere forskellige slags tortier på min hjemmeside
www.corkycoons.dk under 'hunkatte' .. dem er jeg nemlig helt og aldeles
fjollet med

Ida

www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : lisbeth steen

Dato : 14-04-04 10:15

> [...]
> sige, at det er en hankat, hvis den har et vist antal farver (eksempelvis 5

hmmm Jeppe hvis det er dig der i væddemålet påstår ovennævnte - håber
jeg ikke du har sat altfor meget ind på det.......

en hankat kan rent genetisk ikke have mere end to farver - hunkattene
kan have mere end to farver - så hedder det en tortie

HVIS nu hankatten har mere end to farver (det er MEGET sjældent men det
kan lade sig gøre :) )
så vil den højst sandsynligt være steril -

..........................men jeg sagde "højst sandsynligt" - for jeg
kender nemlig tilfældigvis en ægte tortiehan - der er testet fertil!

så nej - det kan man ikke med sikkerhed sige

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar