Er Dumle for tynd?
Fra : Ditte Hansen

Dato : 12-04-04 21:42

Hej

Nu er Emma og Dumle ved at nærme sig hinanden, dog hvæser Emma lidt ad ham,
når Dumle kommer for tæt på.
Men allerede på 3. nat, kunne vi alle sove sammen i en seng. Emma i
hovedenden, Dumle i fodenden, og Jeg måtte så prøve at finde et sted midt i
mellem *S*

Nu er det jo først gang jeg har en Main Coone, så jeg er lid ti tvivl om
hans størrelse.
Jeg kan mærke alle ryghvirvler, og synes på den måde han virker for tynd.
Har vejer 4,7 kilo. Det er mest pels han har.

I mit album på http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk Ditte Hansen, kan I se nogle
billeder af Dumle. Men han ser jo ikke ligefrem tynd ud.
Han bliver to år til maj.

Han har været vant til at få RC Main Coone 31, og det vil jeg næsten
fortsætte med, dog skal Emma have light, så de får begge dele.

Kan I hjælpe mig?

Skal han være så tynd at jeg kan mærke knoglerne?

Hilsen Ditte, Emma og Dumle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-04 23:13

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> writes:

> [...]
> Men allerede på 3. nat, kunne vi alle sove sammen i en seng. Emma i
> hovedenden, Dumle i fodenden, og Jeg måtte så prøve at finde et sted midt i

Typisk for os katteslaver *GG*

> [...]
> Jeg kan mærke alle ryghvirvler, og synes på den måde han virker for tynd.
> Har vejer 4,7 kilo. Det er mest pels han har.

Det er ret svært at sige om han er for tynd ud fra et billede...
Men fælles for normaltvægtige katte er at man kan mærke ribbenene (de
skal ikke stå frem) men du skal kunne mærke dem når du føler ned langs
siden.

Det er muligt at han har været påvirket af stemningen i sit tidligere
hjem og dermed har haft mindre spiselyst. Men hvis han ikke har orm
ville jeg såmænd tage det stille og roligt og måske finde nogen med en
MCO som kan kigge på ham for din sjælefreds skyld...*SS*

Og så (uden nogen form for fordømmelse eller kritik) Dumle er en
huskat, for han har ikke en stamtavle. Begrundelsen du har fået holder
ikke vand, uanset hvordan resten af kuldet ser ud vil der være en
stamtavle på en racekat....

Men han ser da mums ud og meget tyder da på at de to nok skal finde
sammen snart og have hinanden til fælles glæde *SS*

> Han har været vant til at få RC Main Coone 31, og det vil jeg næsten
> fortsætte med, dog skal Emma have light, så de får begge dele.

Det lyder fornuftigt nok, du kan sagtens blande det sammen (i skålen)
Dumle vil ikke tage skade af lidt lightfoder og Emma vil givet blive en
"smule" mere motioneret nu hun har en kat at fræse sammen med.

Lidt OT: så du er i gang med Jordens børn, hvis du kan lide måden hun
(auel) skriver på skulle du læse kvinden der husker serien også, den
handler om indianere, dem af dem som levede i små byer og er fuldt ud
lige så velskrevet som Auels bøger samt en serie mere som jeg ikke
lige kan huske navnet på mener forfatteren hed noget med Nancy eller
noget i den stil. Men jeg ved hvor min boghandler har den (til jeg får
penge igen *GG*)

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-04-04 17:34

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Hej Henrik

Tak for rådene, har svaret både dig og Helle i samme indlæg, for det er
noget af de samme inputs jeg har fået.
Jeg ser tiden lidt an. Han skal jo lige falde lidt til.

Kram til jer alle. Specielt til Anastacia, når hun nu går og savner sin
putteven.

Hilsen Ditte

PS. Tak for bogtippet. Lyder som endnu en bog jeg gerne vil læse.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-04-04 18:37

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Ditte

> Tak for rådene, har svaret både dig og Helle i samme indlæg, for det er
> noget af de samme inputs jeg har fået.
> Jeg ser tiden lidt an. Han skal jo lige falde lidt til.

Bare i orden *SS*

> Kram til jer alle. Specielt til Anastacia, når hun nu går og savner sin
> putteven.
>
> Hilsen Ditte
>
> PS. Tak for bogtippet. Lyder som endnu en bog jeg gerne vil læse.

Det kunne jeg tænke mig *GG* Der er faktisk 3 bøger i serien..

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-04-04 14:00

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogle
> billeder af Dumle. Men han ser jo ikke ligefrem tynd ud.

Hej Ditte.

Det er lidt svært at se ud fra billederne. Men nu er han jo kun to år - og
altså stadig i voksealderen.

Jeg ved ikke hvordan det er generelt, men min Main Coon så spøjs og ranglet
ud i laaaang tid. Og man kunne også tydeligt mærke rygsøjlen. Jeg synes
faktisk først nu, at han er begyndt at ligne en "rigtig" kat. Og han bliver
fire år til maj!

Jeg kom også til at tænke på, om han er kastereret (bær over med mig, hvis
du har fortalt det - har ikke lige fulgt så meget med i påsken)? Jeg har
hørt, at en del fertile hankatte er så styret af hormoner, at de nærmest
ikke har tid til at spise . Men det kunne måske også - som du selv
siger - have indflydelse, hvis der har været uro på hjemmefronten.

Men hvis ellers alt andet er, som det skal være (spiser/drikker/går på
bakken som han skal - klare øjne - blank pels o.s.v.), tror jeg ikke
umiddelbart, at der er noget at være bekymret for. Han er i hvert fald en
flot fyr . Men jeg kender godt det med, at man går og er bekymret. Så
hvis det kan hjælpe dig til at få ro i sindet, så var det måske en mulighed
at tage ham til et sundhedstjek hos dyrlægen. Det koster ikke en bondegård.

Held og lykke med ham .
Jeg håber, at misserne får meget glæde af hinanden.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-04-04 17:30

> [...]
> ud i laaaang tid. Og man kunne også tydeligt mærke rygsøjlen. Jeg synes
> faktisk først nu, at han er begyndt at ligne en "rigtig" kat. Og han

Så tager jeg lige og ser tiden lidt ad. Om han vokser sig lidt til. Ellers
må han til dyrelægen.

> Jeg kom også til at tænke på, om han er kastereret (bær over med mig, hvis
> du har fortalt det - har ikke lige fulgt så meget med i påsken)?

Han er kastereret. Ved dog ikke lige hvornår. (endnu et spørgsmål jeg vil
stille de tidligere ejere).

> [...]
mulighed
> at tage ham til et sundhedstjek hos dyrlægen. Det koster ikke en

Jeg er ikke så sikker på hvor meget han spiser. Men lidt kommer der vist
ned. Men han er jo på fremmed mark.
Og jeg ved ikke lige hvad Emma siger til at han spiser af hendes madskål.
Men jeg holder øje med det. Bliver det ikke bedre, så vil jeg lukke ham i
køkkenet alene i lidt tid, for at se om han spiser.

> Held og lykke med ham .
> Jeg håber, at misserne får meget glæde af hinanden.

Det håber jeg også. Men de nærmer sig da hinanden, så det kommer nok snart
*S*

Tak for dine inputs.

Hilsen Ditte

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 14-04-04 08:27

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> Men jeg holder øje med det. Bliver det ikke bedre, så vil jeg lukke ham i
> køkkenet alene i lidt tid, for at se om han spiser.

Ja det er selvfølgelig lidt svært at svare på, hvordan hans vaner er, når
han stadig er så "ny". Og jeg kan egentlig også godt forstå, hvis han ikke
har spist så meget endnu. Det er jo lidt svært at koncentrere sig, når man
hele tiden skal kigge sig over skulderen, af frygt for at få en på bærret af
Dronningen .

> Det håber jeg også. Men de nærmer sig da hinanden, så det kommer nok snart
> *S*

Ja, det tror jeg også godt, at du kan regne med. Når først frøkenen finder
ud af, at han altså ikke forsvinder igen, så skal hun nok tø op .

> Tak for dine inputs.

Jamen det var da så lidt.
Skulle det være en anden gang .

Med venlig hilsen