er det en russian blue?
Fra : Jane

Dato : 12-04-04 20:26

Forleden fik jeg besøg af en fremmed kælen kat.
Den lignede en russian blue, kan en af jer eksperter
sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?

Jeg har lagt et billede af den grå kat her:
http://f2.pg.briefcase.yahoo.com/kkgnsdlkng

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 12-04-04 20:43

Jane skrev:
> [...]
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?
>
> Jeg har lagt et billede af den grå kat her:

Nu er det jo aldrig nemt at afgøre ud fra et billede, men umiddelbart
tror jeg mere på en British Shorthair ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-04 20:44

In article <Xns94C9DA1D1CC76kkgnsdlkng@62.243.74.162>, Jane
<kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote:

> Den lignede en russian blue, kan en af jer eksperter
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?

Ekspert er jeg langt fra... *g*
Men jeg kom til at tænke på britisk korthår?

--
Knus fra Ann R

Fra : Jane

Dato : 12-04-04 22:04

Ann Rudbeck skrev i <news:120420042144044593%webmaster@fjernsiamis.com>:

> Men jeg kom til at tænke på britisk korthår?

Hvis jeg møder den kælne kat igen, hvad kan
jeg se efter for at undersøge om det er rigtigt?
Jeg kan desværre ikke læse øremærket ellers ville
jeg prøve at spørge katteslaven.

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 13-04-04 07:36

Jane skrev:

> Hvis jeg møder den kælne kat igen, hvad kan
> jeg se efter for at undersøge om det er rigtigt?
> Jeg kan desværre ikke læse øremærket ellers ville
> jeg prøve at spørge katteslaven.
>
> Jane

Jeg er næsten sikker på, at hvis det er en racekat, er det en British
Shorthair og ikke en Russian Blue.
Jeg har haft begge racer (nu om dage har jeg "kun" russere), så jeg har
en vis træning i at skelne ....

Niels Peter

Fra : zasha

Dato : 12-04-04 22:40

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?
>
> Jeg har lagt et billede af den grå kat her:

Hej Jane
Jeg har ingen idé, men det er edderhy..... et stort billede, jeg måtte
forlænge min skærm med 20 cm og 2 minutter for at se billedet :o [skrevet
med et smil]
Men en lækker mis, bestemt!

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Preben

Dato : 13-04-04 01:16

zasha wrote:

> Jeg har ingen idé, men det er edderhy..... et stort billede, jeg måtte
> forlænge min skærm med 20 cm og 2 minutter for at se billedet :o [skrevet
> med et smil]
> Men en lækker mis, bestemt!

Hej !

Jeg er enig - flot kat og for stort billede. !! - derfor har jeg lagt
billedet i et lidt mere "venligt" format på:
http://kixit.dk/greycat/
-hvor det nok vil ligge en uges tid (eller deromkring)

Preben

http://kittelmann.dk
http://kixit.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 12-04-04 22:43

On 12 Apr 2004 19:26:17 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

>Forleden fik jeg besøg af en fremmed kælen kat.
>Den lignede en russian blue, kan en af jer eksperter
>sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?

Det er helt utroligt som den kat ligner min kat der døede sidste år.
Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg sige at det er et billede af
hende, og nej min kat var ikke en blå Russer en ganske almindelig
huskat...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Jane

Dato : 13-04-04 07:58

Flemming N. skrev i <news:r63m70di3qg0j3ecclbof2jimebbbpfhe9@4ax.com>:

> hende, og nej min kat var ikke en blå Russer en ganske almindelig
> huskat...

Så er den her nok også "bare" en almindelig kat.
Takker for jeres svar.

Jane

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-04 22:52

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> writes:

> [...]
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?
>
> Jeg har lagt et billede af den grå kat her:

Orv den ligner en jeg lejlighedsvis har mødt på min vej her i udkanten
af haderslev...;-O

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 13-04-04 07:03

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> Forleden fik jeg besøg af en fremmed kælen kat.
> Den lignede en russian blue, kan en af jer eksperter
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?

Den ligner til forveksling mine svigerforældres Max (og hans nu afdøde bror
Birger). Og de er/var "bare" flotte katte

MVH Mette

Fra : Selma Sehic

Dato : 13-04-04 15:11

Den ligner også min øjesten på en prik. Og ja, min kat er en huskat fra et
kattehjem.

Vh
Selma

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 15-04-04 18:31

Jane wrote:
> [...]
> sige om jeg har ret eller det "bare" er en flot kat?
>
> Jeg har lagt et billede af den grå kat her:

Hej Jane!

Som de andre vil jeg sige at hvis det er en racekat er det nok en Brite, men
det er jo ikke så almindeligt at se racekatte i det fri En russer skal
have grønne øjne, så sådan een er det ihvertfald ikke - men fin er den da

Mvh.
Danielle